Direktlänk till inlägg 4 augusti 2015

Tjena!

Av Amanda - 4 augusti 2015 01:03

Ja detta med rubriker...

Nä men hallå, fattar ni vilken underbar karl jag har?
Själv drar man iväg med kort varsel i nåra dar och lämnar mannen ensam hemma med FF (FlickvänsFritt)
Och så kommer man hem...
Till min bad ass stora förvåning så har han inte bara städat hela hemmet, tvättat min bil ( tydligen ska det inte va 3 cm tjockt lager damm, grus och lera på bilar..) och dessutom lagat en tvårätters middag!
Ajjemen! Levande ljus på köpet oxå!
Awh så jävla underbar han är ??
Naaaw!!!
Fan, jag har ju till och med saknat han:)

Idag har jag pussat mina andra pälsklingar! Tror att de har uppskattat sin minisemester oxå.
Om två veckor kör träningarna igång igen och vi är supertaggade!
Tänkte värma upp lite med två CR-rundor på 1 m och 110 cm i helgen. Jag och min Star-ponke <3
Även övertalat syrran att låta Risse få vara med..

Fattar inte hur anti-tävling hon är nu flr tiden! Under ponny-tiden med Rosie så var hon fanatisk! Även första åren med stor häst. Jag tycker det är jättekul, man får verkligen se resultat om hur man utvecklas med hästen och sen är det alltid kul att träffa folk och visa upp sig :)
Även om man bara rider CR så är det sjukt nyttig träning för både mig och hästen ( och med lite tur en ny rosett ).

Red ut med Tess innan idag och det är inte sällan vi har tråkigt på våra turer.
Idag skrittade vi efter en skön galopp genom skogen och kom ut på en plan fin grusväg.
Helt plötsligt så snubblar Lillfux till och Tess åker kana ner för hästens hals (ovanpå manen).
Asgarvar bara och Lillfux stannar.
" asså din attans kamel... Genom skogen gåre galant men på rak väg kan du inte hålla reda på tassarna!" Gnäller Tess och hoppar upp.
" travare är ju inte direkt kända för att va stadiga... Och dessutom har hon hovar, pucko!" Kommenterar jag.
" vaddå hovar? Kameler har ju klövar!! Tror jag i alla fall..."
" sen när är hon en kamel?"
" jag brukar låtsas det.. Har alltid velat ha en kamel! Man får ju tänka positivt!"
Ehm ja... Stackars Lillfux!!

Vi fortsätter färden och snart känner vi hur hästarna börjar bli lite nervösa.
De taktar och trampar och man får känslan av att man är iakttagen..

Några sekunder tvärstannar de båda två och blåser upp sig.
Hinner fälla en kommentar om "Soppatorsk" innan jag ser nåt inne bland träden.
"Oj! Kolla vad gulliga!!" Säger Tess överlyckligt.
Tre meter ifrån oss står en stor älgko med två kalvar.
Mamma älg fnyser ilsket!
Dax att sticka!
JA!!
Vänder lugnt hästarna och skrittar därifrån.
Ett brak från skogen hörs och i full fart kommer Mamma Älg med mord i blicken.
Okej! Gasen i botten!!
Älgen jagar oss och kommer allt närmare!
Jag driver på Felizia för allt jag är värd och Tess gör likadant!

Kan säga att ingen av oss vet när Mamma Älg slutade att jaga oss men vi stannade inte förrän vid asfaltsvägen!
Både vi och hästarna dröp av svett och skakade!
Älgar är fan rätt stora på nära håll..
Har aldrig blivit jagad av en innan i alla fall...
Fy fan!
Varnat de andra om att hålla sig undan Mamma Älg ett tag. Fattar ju att hon skyddar ungarna men..
Söta, vete fan om de var...

Lite chockad fortfarande! Men pållarna fick några extra morötter och en skön dusch efteråt!

Ja... Just ja!!
Har även varit på bilbingo nu ikväll!
Japp. Sanna och Caitlin är riktiga bingonördar.. Tydligen!
Av okänd anledning skulle jag prompt med idag till byns idrottsplats... Ja, ja ro hit med den rosa dutten och förklara vad jag ska göra så kör vi...
Ett nummer ifrån en större vinst efter ett tag!! Fattar ni ETT nummer!!! Kom igen nu Bertil 9...
Okeey... Snabb blick på Caitie och Sanna som är helt inne i spelet..
ETT NUMMER - KOM IGEN!!
"Öh... Vad gör man om man vinner?" Frågar jag.
"SCH!!" Ilsket svar från två håll.
"Men TUTA då idiot!"
"VA?" Syrran sliter bingobrickan från mig och Sanna kastar sig på tuten!

Ehm tutan på Buicken är ganska hög så de där funktionärerna hörde oss ganska väl. Men ingen kom! Speakern bara: " Damerna i cabben Skynda dig!!"
Och vem fan tror ni inte kommer rännandes?
Jorå... Ingen mindre än "Snygg-Dreggel-Rasmus"!!!
Ni som läst bloggen från början vet vem jag menar...
Trots att kålhuvudet ser likadan ut nu som då så tänker jag bara:" hur i helvete kunde jag tycka att detta 2 meters benrangel ansågs som snygg?!"
Men han rättar raderna och det stämde!!!
Jag kammade hem vinsten!!! :)
Givetvis delade vi den på tre men va fan...
Imorgon blire shopping de luxe!
Vi vann 15.000 nämligen!!!
Tjooohoooo!!!
Cash! Skattefritt och it's mine;)
Kanske ska spela bilbingo fler gånger?

En lång dag minsann... Nä nu ska jag sova gott och tagga Ullared + Hööks imörrn :)
Pusss!!!!

Ps. Rasmus kände nog inte ens igen mig ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards