Direktlänk till inlägg 19 mars 2016

Nu så är det lördag igen...

Av Amanda - 19 mars 2016 12:01

Jag hade ett bra tema för dagens inlägg.... Ungefär ända tills jag fick upp denna sidan där man skriver...

Taadaaa borta lixom... Och ändå var jag nykter igår!

Men vi får helt enkelt chansa lite och ser vart det slutar... Stackars er!

 

Årets datum för säsongen är numera officiellt och inkluderar en smygpremiär.

Nej jag snackar inte om Fotboll ( finns det nåt mer meningslöst än att ränna efter en jävla boll?!) eller Allsång på Skansen... Utan här snackar vi säsongen som inkluderar Årets Bilträffar.

Datumet i år är 2/4 ( Dagen efter min skämtsamma födelsedag ) för då är det Lidköping Power VårMarknad! Och den har ju faktiskt blivit en riktig klassiker hos oss.

Smygpremiären då?

Jo, självklart Elmia i Jönköping, mest för att vi VILL att det ska vara som förr.... Vi ska krama det sista unset ur detta och slå ett slag för de gamla Amerikanska bilarna. Mitt bland alla nyare Gasa Tills det Rasar-Åk...

Men en ursäkt att känna den bensindoftande kraften ur en V8 säger man inte nej till.

 

Vet ni? Det har hänt något alldeles otroligt här...

Jag lyckades faktiskt vinna en dressyrtävling förra helgen.

Leena övertalade mig att ställa upp.

Så jag lastade in Star i transporten och drog med mig Tess som skötare/slav/psykologiskt (o)stöd mm.

Och min underbara stjärna skötte sig som en dröm.

Rundan vi red ... Allt bara flöt. Jag var förvånad själv över hur mjuk och fin han var, lätt att ge hjälper och jag ska erkänna... Jag gjorde typ halva jobbet och min häst fattade direkt vad jag ville att han skulle göra. Så våran uppvisning gick kanon.

När jag red ut från banan hade jag inga planer på att vi ens skulle placera oss då konkurrensen är enorm med betydligt duktigare ryttare än jag - men ändå var jag så nöjd med Star att det hade inte spelat någon roll om vi så blivit diskade för förargelseväckande beteende!

Den känslan har jag aldrig haft efter en tävlingsrunda. Självklart har jag varit nöjd med min och framför allt hästens prestation, men inte så mycket.

 

Så jag hoppade av Star, kramade om min underbara häst utan stamtavla ( Ja det var en pik åt vissa som måste poängtera detta jämt!!!) och gav honom den största moroten jag kunde hitta i påsen.

Den stora blågula rosetten, är ingenting i jämförelse med känslan!

Vi kanske skulle satsa på en Dressyrkarriär?

Domaren hade skrivit i protokollet " Mycket fint samspel och sammarbete mellan häst och ryttare i en fin och naturlig balans"

Ganska skitbra betyg!

Tess sa att det såg ut som om jag bara satt och lät Star göra allt... Så jaa, det kändes faktiskt som om hon hade rätt! =)

 

Annars då? Vad händer?

Caitlin berättade om QR:s chock över att se en amerikansk kossa då hon råkat smita in i deras ladugård. Enligt syster så tog det tre dagar innan QR insåg att hon faktiskt var en häst igen... Jag försöker övertala henne att det är en bra anledning till att uppdatera sin blogg... Ni lär väl märka om jag lyckas!

 

Tja, annars flyter det på här. Med mycket jobb och slit och en fantastisk Nina så har jag lyckats att hålla gården flytande med lite plus på kontot. Har tagit in mindre "inridningar" och fler hyresgäster.

Efterfrågan på stallplats hos oss är enorm, och jag fattar inte varför. Ringer typ tre personer i veckan och frågar. Jag har FFS till och med upprättat ett kösystem...

 

Hur har det gått med charmtrollet Prince?

Ja, han är kvar och tar allt mer plats i våra hjärtan. Helt underbar häst det där men det är så konstigt att ingen vill kännas vid honom... Men han har ett hem här för all framtid om ingen ägare dyker upp.

Kan säga att han är barnens favorit. De älskar honom!

Har några inhyrningar som har barn och så fort ungarna kommer hit så vill de rykta och klappa på Prince. Snäll som han är så låter han dem göra exakt vad de vill. Igår lyckades till och med en 5-åring ta in honom från hagen, ställa honom i stallet och på något sätt så hade ungen lyckats klättra upp på hans rygg.

Där satt hon bakochfram och borstade honom på ryggen, snällt stod han kvar lös i gången och rörde sig inte ur fläcken. Tur var i alla fall att ungen hade varit intelligent nog att ta på sig en hjälm.

Men barnen här har inget intresse i ponnierna utan de slåss om att få pyssla med Prince och han njuter verkligen av det så jag låter dem hållas =)

Snällare häst får man leta efter...

 

Näe, vad tycker ni? Det blev ett ganska okej inlägg ändå?!

Jag måste ta tag i mitt liv nu, och hoppa in i duschen och grejja lite... Typ väcka sömntutorna oxå...

 

Men stor puss på er.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Skapa flashcards