Direktlänk till inlägg 22 april 2017

Tvåtusensjuttons första inlägg

Av Amanda - 22 april 2017 16:56

Still alive så don´t worry!

 

Hej!

Öhm som vanligt blir inte saker och ting som man har tänkt sig, typ 1000 gånger så har det hänt något och jag har tänkt "DETTA MÅSTE UPP PÅ BLOGGEN!!"

Vad hände?

Ehm ni era stackare har fått ta del av en bild på rosa naglar över en platta öl...

Mitt samvete är riktigt illa och jag har skickat mig själv på terapi!

Lugn!

Ni behöver inte betala utan jag skickade räkningen i Ragges namn =)

 

Japp, grabbarna lever (hur omöjligt det än låter om ni följt denna bloggen en tid).

De frodas och mår bra, växer som de ska och har rena underkläder!

Vad annars när jag har hand om dem?!

 

Jag har faktiskt tagit ett av de svårare besluten på länge för en dryg månad sen.

Alla egna hästar har varit lite väl mycket för min del och jag har känt att med en till på g så kommer någon att försummas.

Så med ett tungt hjärta lade jag ut Casanova på annons.

Det tog 15 minuter innan telefonen gick varm.

 

Nog för att jag är van vid kunder som ringer och är intresserade av att köpa häst, men detta var otroligt.

Men det värsta var....

90% av alla som ringde var typ småtjejer!

Max 13år gamla!

Och nej, har absolut inget emot dem men när det gäller affärer så föredrar jag att vuxna hör av sig.

Och jag tror inte att Casanova är lämplig till en 13-åring som ridit ett år på ridskola och vill ha en svart hingst.

Så kan säga att det fick sållas en hel del.

 

Men så ringde det en tjej.

Jättetrevlig och rar och hon bodde bara 7 mil bort och verkade jätteintresserad.

Så hon kom och tittade och de passade så bra ihop!

Så just nu är Casanova utlånad på foder och än så länge verkar allt gå bra!

PHU!

Det bästa är att jag kan hälsa på honom när som helst =)

 

Lite roligare nyheter då!

Felizia är tjock som en boll!

Jag har frågat veterinären flertalet gånger om det inte är två eller en elefant där inne men hon påstår ju att det bara är en.

HMM!

Det värsta är att Felizia är beräknad att föda... NU!

Snacka om att man är nervös!

Jisses vad ska det bli?

GAASCH!

Så nyfiken!

 

Just nu är det ganska fullt upp här.

Med massor av planering och uppläggning!

Jag som trodde att det skulle bli en lugn sommar!

Men Leena på ridskolan hade andra planer.

Istället för att ha sommarens läger på ridskolan, så ville hon att eleverna och lärarna kommer hit.

Ehm jaha... Ska ungarna sova i tält eller?

Stallplatser har vi ju då mer än hälften av våra hästar går på bete men vart ska jag göra av 10 ungar?

Vem ska mata dem?

De äter inte gräs va?

Synd, för det har jag...

Matlagning är inte min grej...

Leena sa att allt sånt kommer att lösa sig.

Hennes förslag var att låta ungarna få sova ute på logen...

Ehm, jag tror inte de vill träffa Bertil som huserar där!

 

Bertil ja...

Honom har jag nog inte nämnt!

Men han är gårdens skräck!

Inte ens hundarna ger sig på honom!

Nu har vi ju inga megatränade rottweilers direkt men jag har för mig att Collie är kända för sitt mod.

Men mot Bertil går de bet!

Han är the king of rats - dessutom folkilsken!

Inte ens råttgift, fällor eller anticimex biter på denna varelse!

   

Jag vill inte sova när han snokar runt och snor mina gelehallon!

 

Men det löser sig alltid, i värsta fall så får de bo i huset!

Jag har ju andra sovplatser - utan Bertil!

 

Ehm ja...

Hur var eran påsk?

Jag önskar nog att jag minns min mer...

Haha nä bara skojar!

Det var sjukt lugnt!

Jag vill inte släppa mina ögon från Felizia och Antonia som båda två ska föla snart.

Så medan ALLA man känner var ute och hade kul satt jag hemma med hundarna och tittade på film.

Faktum är att jag blev en aning deprimerad där under kvällen i min ensamhet.

Det var jag, hundarna, en crappy film och en stor påse godis.

 

Jaha detta är min framtid tänkte jag. Ensam och övergiven!

Tydligen är alkohol mer värt än mitt eminenta sällskap.

( Detta är ett tydligt tecken på att jag inte ska lämnas ensam för länge)

 

Så mellan snyftningarna och godisbitarna så gick jag och kollade till damerna och sedan tillbaka till soffan.

Ja, spännande va?

Oerhört!

Men vid 22-tiden så hörde jag ytterdörren öppnas!

INBROTTSTJUV!

Tänkte jag!

Mina två vakthundar, ak.a beskyddare och livlina vaknade och tittade upp innan de gäspade och somnade om!

VAD FAN!

En dvärgpudel hade i alla fall skällt!

Jaha, lämnad åt mitt öde!

Nu dör jag!

 

Nä det gjorde jag inte!

Det visade sig att det var vad jag kan kalla för min karl som kom hem. Till min förvåning, spiknykter!

"Hej Baby, tråkigt utan dig så jag kom hem!"

Weeee =)

Så ja.. Det blev en ganska mysig påsk bara vi två... och hundarna... och katterna... och hästarna.. och Bertil!

 

Awh! Ibland inser jag hur kär jag är i den pojken, fick till och med blommor!

 

Nä jag får skärpa mig med uppdateringar! Men nu ska jag ut och kolla till flickorna som ser ut som bollar!

 

PUSS


 
 
Ingen bild

becca

22 april 2017 22:22

MJAHAJA! Jag gav mig väll fan på att du hade hittat nån karl! Tell me more, tell me more! (Grease sången vettu...)

Fyfan vad deprimerande att bara sitta hemma på påsken. Här uppe är det total nykterhet och FOKUS som gäller för här går skotrarna varma. Räknade lite på det och jag har kört upp mot 10mil på skoter.

Svara på mailet nu innan jag får snetänning. Puss!

Amanda

25 april 2017 19:07

Hehe tja är man ung och vacker och så awesome som jag ( nu ljög jag igen ) så står de i rad ;)
Haha hittat och hittat... Han är ju bättre begagnad och har strukit omkring ett bra tag så men vi får se... Vad ska jag säga?

Haha men det är ju det! Jösses! Får man inte ont i baken?! eller ?! Jag borde testa skoter nån gång allså...

Jag har svarat!

 
Ingen bild

ugh

27 april 2017 17:57

men ojj, lek lite mer hemlighetsfull vaa. Vill ha namn, personnummer och adress. haha neee ba skämta. SÅ LÄNGE HAN E SNÄLL E JA NÖJD!

Nä röven är lugn. (säte och fjädring lol) men tummen är en annan saga. Man har sån kramp så man tror att tummen kommer falla av. Jaa, Kom upp nästa säsong vettja. De e ju ba sisådär 80mil från Stockholm...

Amanda

19 maj 2017 21:51

Haha Jajjemen! Alltid!
Jo då Snäll är han, annars så får jag ta fram piskan!

Haha okej... Lyx! Jag tänkte mig mer att det är som en stötig hård... lite softare än en träbänk eller så... Öhm jag har ingen aning!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards