Direktlänk till inlägg 13 juni 2017

Namngivning av fölen

Av Amanda - 13 juni 2017 20:51

Hello igen!

Det var ju ett tag sen jag skrev här igen, och återigen är det samma faktor som alltid, TIDEN! Ibland önskar jag att det fanns en gubbe (som i tvreklamen) som man kunde ta ett allvarligt snack med! Det finns en sån gubbe i min lilla bubbla, tyvärr så överensstämmer inte den bubblan med verkligheten. Men jag lovar att det är fint därinne   

 

Jaha ja idag så är det nog mer eller mindre officiellt med namnen till de små liven som äntligen beslöt sg för att titta ut! Och det har varit en pärs! Inte nog med att man ska komma på något bra och passande, det ska reggas och godkännas (av mig) oxå! Men de gick igenom veterinärens koll med goda rekommendationer och hon tyckte de var "förtjusande" och jag kan bara hålla med! Felizia och Antonia är bra mammor och hjälper varandra. Den ena vilar och den andra passar barnen och båda två uppfostrar de små.

Så... Är ni nyfikna?

Jag frångick syster tema ( kan nog inte smälta riktigt att hon döpte Egon till Borderline efter en låt med Playtones) och till slut blev det Spanska namn till dem båda. Antonias är ju halvspansk men han har ett riktigt passande namn. Och egentligen är det från början en svensk låttitel översatt med Google translate till spanska, och det mest förbluffande var att det var Ragge som kom på namnet.

 

Han har numera snöat in på Drängarna ( att jag ens erkänner detta.......) och plågar oss ständigt med deras musik.

Vi satt ute här en dag och tittade på de två fölen som busade och Antonias lilla hingst sprang ute i gräset med högt huvud och en riktig machostil.

" Kolla han är ju Kung över Ängarna! Det borde du döpa den till!" sa Ragge och lät mig oförståeligt nog höra den låten med drängarna.

Jag sa att Ragge var mindre mentalt begåvad ( idiot ) och hällde upp lite mer cider innan jag kastade en blick på hingstungen.

Och ja!

Han beter sig som en riktig kung! Lite T.D fasoner i honom och han vet att han är bäst snyggast och vackrast!

Så efter lite betänketid och Google Translate så översatte jag låttiteln "Kung över ängarna".

Rey de los Prados blev resultatet.

Tuggade lite på den och jaaa... Varför inte?

Så nej Tess det blev inte Bertil som var ditt starkaste förslag. Men jag tycker om dig ändå   

 

 

Jaha då var det bara Felizias lilla raring kvar. Hon är en riktig liten ängel, hur snäll som helst och väldigt nyfiken av sig. Ska undersöka ALLT!

Men väldigt söt och go på alla sätt och älskar att bli kliad på rumpan. Det finns inget bättre!

Jag är ledsen över att dina lösnaglar gick av Natha men skyll dig själv! Du började att gosa med henne!

Men även denna goding fick heta något insperierat av Spanien.

Belleza - Kort enkelt och hon står för namnet. Det betyder rätt och slätt Skönhet.

Så ja, nu är det över. Känner mig ganska nöjd!

 

Vad har jag mer att berätta?!

Jo, Tess har övergivit mig!

Hon och hennes familj har dragit iväg till Grekland i två veckor på semester!

Schysst verkligen!

Nä jag är inte bitter... Inte alls!

Så jag sitter här hemma med tre hundar numera. Deras flatcoat Chassita bor här under tiden de är iväg.

Men jag ska inte klaga... Jag har ju grabbarna.

Men... En bil är mer underhållande än jag så de håller på med den. Renovering och rostlagning på en Chevrolet Impala 1958, enligt dem ett fynd!

Ehm jaa... En bil som inte har något golv, sätena är rostiga gamla fjädrar, varenda ruta är sprucken, motorn är sen 1800-talet enligt skicket och stora bucklor överallt i det som ska vara plåt.

Deras nya projekt och det var ju ett riktigt fynd! De betalade bara 55.ooo för den!

 

Jag ser tusenlappar åka ner i toaletten. Men de verkar nöjda och glada. Men på något sätt så ville de att jag skulle vara med på det här!

YES äntligen lära mig nåt när det kommer till skruvande tänkte jag! FINALLY!

Men de behövde mest någon som kunde hämta dricka och leverera Pizza åt dem visade det sig. Resten av tiden fick jag sitta på en pall och höra deras svordomar. Så jag stod ut i en hel timme och tog sen "min" bil och åkte hem.

Tre timmar senare ringer telefonen.

" Var är du hjärtat? Saknar dig ju!"

" Märkte du att jag var borta nu?!"

" Typ... Eller nej så klart inte men jag var tvungen att fixa en grej så kunde inte ringa, glömde var jag la telefonen....."

" Du ljuger dåligt hörru!"

" Äsch... Stack du hem eller?"

" Japp, jag tror att ni är stora nog att hämta mat, dricka och ta er hem själva"

" Ehm.... Vet du hur mycket jag tycker om dig? Du är världens bästa Älskling ju!"

" Okej vad vill du?" Jag vet att det är något på g här... Wait for it...

" Såhär äre va! Du vet ju vad som brukar finnas i garaget med jämna mellanrum..."

" Jaaa... ÖL!"

" Precis, och vi trodde ju att den var slut... Helslut! För vi skickade ju iväg Olle och Kevin igår till Tyskland så de kunde fylla ¨på lagret lite... "

" Och de råkade komma hem så nu har ni "provsmakat" och kan inte köra hem??"

" Njaaaa..... Delvis typ... Det var inte riktigt slut! Men vi kan inte köra hem så där hade du ju rätt!"

" Hahhaa skaffa cykel hörru! Glöm det!"

" Men hjärtat... Du får vad du vill! Det regnar ju! SNÄLLAAAAAA!"

Hmm vad jag vill.... HAHA att du ångrar att du sa det gubben OHYEAH!

Vad ska jag välja?

Eller vad är det mest osannolika att jag får med dem på för att jag ska ge mig ut i regnet och köra och hämta dem? Att jag satt typ ute i skogen på Stars rygg och var dygnsur hör inte till här bara så att ni vet ...

" Okej... NI åker med till Ullared utan att klaga och utan öl!" säger jag.

" SKOJAR DU?"

" Det eller att gå hem... Ni väljer!"

Mummel mummel mummel suckande stönande mummel.

" Ja älskling! Vi hänger med... "

" Okej, jag kommer om en timme! Puss!"

Haha!

Råkar veta att grabbarna hatar allt vad Ullared heter. De hade gått genom skärelden hellre än att åka dit.

Men jag lyckades! Haha gud vad jag är ond!

Så imorgon ska jag, Ragge, Jim, Anton och Micke åka till Ullared   

Yeeey!

Vad olyckligt för dem att de råkar vara lediga imorgon (uppdelad semster för att kunna åka på träffar och annat i sommar)

De är inte så glada som jag är kan jag lova! Haha. Ska bli spännande att höra deras ursäkter.

Vilka tror ni det blir?

Jag satsar på akut magsjuka eller förkylning!

 

Nej, nu ska jag göra något annat! Typ pussa lite på gubben för att få han glad igen =) Hehehe...

 

Puss och kram på er!   

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards