Direktlänk till inlägg 23 augusti 2017

Glasverandan

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54

Detta med rubriker... jag är värdelös på det!
Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?!
Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ?
Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas här och T9 på telefonen föreslog Glasverandan!
Problem solved!

Inte bloggat på ett tag, men har haft fullt upp!
Ett hus med TIO tonåringar i två veckor bl.a
Behöver jag säga mer?
Jösses Amalia!! (Leena gav mig stränga order om att inte använda mitt ordinarie vokabulär)

Korta sammanfattningen... så hoppas jag att lägerdeltagarna var nöjda med sin vistelse här. Mitt bankkonto är det iaf ?
Nä men det gick nog bra... huset, stallet och gården står kvar.
Jag bodde hemma i ungefär hela 3 timmar efter att ungdomarna anlände. Sen packade jag en väska, sa So Long till Lynn & Leena och drog till pojkvännen.

Öppnar dörren hemma hos han med mitt fina leende:
"Tjena! Jag flyttar in hos dig nu!"
Han:
" Då får du åka till IKEA och köpa en till garderob!"
Hmm... knäpp reaktion känner jag. Men jag störde ju iofs mitt i nått SUPERviktigt TV-spelande så jaa...
Aja, nu tänkte jag ju inte bli sambo med han för alltid, kanske PM han får tummen ur röven och lagar diskmaskinen men det har inte hänt än på tre år så jaa... väntar mig inga mirakel.

Så återigen... Då har man huserat Ridläger.
Många skratt och några erfarenheter rikare. Mest att föräldrar till ryttare är väldigt speciella! Det värsta exemplet:

"Min dotters häst MÅSTE ha en Box i norrläge för hon är van vid den karman. Feng-Shui du vet. Och så får hon inte komma i kontakt med några blandraser för hon är en känslig natur!"
Jag står som ett fån med ett dumt leende och känner att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta. Nickar ett "okeej" och ser kvinnan beordra sin stackars man att hämta krukväxten i bakluckan på bilen. Japp hästen har en egen krukväxt med sig!!
Flickan på 14 år ser mest ut att vilja sjunka genom marken.
Tur att flickan (på något konstigt sätt) var helt normal.

Annars var det många föredrag om allergier och vanor mm. Men det kunde jag ju skicka vidare till Leena.

Så första kvällen när alla var inhuserade och kommit någotsånär till rätta så kom vi fram till att vi skulle grilla korv och lära känna varandra lite medan Leena gick igenom planeringen.
Vi har en superfin grillplats nere vid sjön, så tar ca en kvart att gå dit. Ibland hittar man skjuts i form av häst men de höll sig undan.
Tyvärr så lagom tills vi tänt grillen och fått eld på den började det att spöregna och nu gäller det att snabbt komma på plan B!
Ihopträngda i min annars så stora och svindyra soffa (efterlämnad av mor) så sitter vi i vardagsrummet hungriga och blöta medan husets tre duschar flitigt används, så gnuggar vi geniknölarna.
Lösningen blir Pizza!
Jag drog nitlotten att åka och hämta maten.
Att bära 13 pizzakartonger är en konst som jag inte behärskar men pizzakillen va snäll och hjälpte mig medan han undrade om jag hade svultit i en vecka...

Mätta en stund senare så blev det planering och lite annat.
Var ett väldigt roligt gäng faktiskt men vad de kunde tjattra! Hela tiden, oavbrutet! Därav att jag flyttade.

Ska berätta mer om ridlägret i nästa inlägg.

Annars är nog allt bra här. Star har blivit igångsatt efter lite vila och de andra odjuren mår bra. Lite orolig för Rosie bara, hon är lite trött och hängig men veterinären ska kolla henne imorgon. Hon är ju snart typ 36 år så jaa... åldern spelar ju in lite.

Nä nu ska jag iväg... funderar på att köpa krukväxter till de hästar som behöver lite Feng-Shui kanske ?

Puss

 
 
Ingen bild

Elin

23 augusti 2017 17:02

Bästa Amanda!
1000000 TAACK för ett superbra ridläger! Så himla roligt och spännande! Så snällt av dig att låta mig låna finaste Minnea när Blixten blev halt <3 kör ni nästa år igen?
Kul att du uppdaterade bloggen som du lovade! Ser fram emot nästa inlägg!
Och jag lovar att hålla händerna stängda XD

Kram Elin och Blixten som nu är frisk

Amanda

23 augusti 2017 22:22

Helloo!
Bättre sent än aldrig typ ^^
Tack själv det va jättekul faktiskt och speciellt att få lära känna er och era hästar!
Men självklart fick du låna henne och skönt att Blixten mår bra igen! Nea gnäggar en hälsning!
Kan inte svara på det alls faktiskt om vi kör nästa år igen. Det är Leena och ridskolans styrelse som håller i det. Men ingenting är omöjligt!

Haha bra!! Kan jag slänga skylten med andra ord?!

Massa kramigare kramar på dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 13 juni 2017 20:51

Hello igen! Det var ju ett tag sen jag skrev här igen, och återigen är det samma faktor som alltid, TIDEN! Ibland önskar jag att det fanns en gubbe (som i tvreklamen) som man kunde ta ett allvarligt snack med! Det finns en sån gubbe i min lilla bub...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards