Direktlänk till inlägg 4 oktober 2017

Lägger mig under täcket och...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp... 

Min dator har kraschat igen.

Är det typ 5:e gången nu?

Vad gör jag för fel lixom? 

Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :(

Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.

 

Känner mig bara deprimerad just nu. 

Allt händer visst på samma gång uppenbarligen och jag har ingen aning om hur jag ska lösa detta. 

Datorn är väl det minsta problemet just nu. 

Men det är bara bita ihop, käka nudlar och inse att det är dax att klippa sig och ta tag i livet. 

Kan man köpa en ny familj på Blocket? 

Jag har en hundring.

Så från och med nu, inser jag bara att ni kan dra åt helvete allihopa =) 

Jag skäms över att vara släkt med er! 

 

Japp, jag måste gnälla av mig ordentligt nu. 

Take it or leave it. 

Men om detta är tacken för att man slitit häcken av sig i över två års tid för att folk bara drar för minsta lilla motgång så har jag i alla fall rätt att gnälla. 

Men lugn! 

Jag tar mitt pick och pack och drar! 

Välkomna hem era bitchar! 

 

Jag fattar att ni som läser detta inte alls förstår vad jag pratar om men kan dra den korta versionen. 

 

Först fick min mor för sig att här på landet kan man inte bo, tog sin Gucci-väska och flyttade till Stockholms Skärgård. 

Lämnade större delen av sina ägodelar, både levande och i möblemang.

Ok, bet i det sura äpplet, svalde och gick vidare. 

Morsan i Stockholm. 

Farsan i England.

Han lämnade oss för att han träffat en ny "kvinna" och bestämde sig för att satsa på hästuppfödning där. 

Jag kan meddela er att hans planer bokstavligt gick åt helvete.  

Jag har ju i alla fall en kvar! 

Sedan får min syster, min klippa och min bästa kompis för sig att flytta till USA helt hux flux. 

Mer eller mindre utan förvarning på grund av allt "skit" som hänt här. 

Hon åkte över på semester och kom aldrig tillbaka igen. 

Där stod jag kvar. 

Med en stor hästgård med full verksamhet av försäljningshästar, uthyrda stallplatser och inridning mm. 

Hade inte en endaste aning om hur man ens sköter ett företag eller en rörelse. 

Bokföring? Kvartalsrapporter? Fakturering? Moms?

Rena grekiskan. 

Men återigen. 

Det var bara att bita ihop och be om hjälp. 

Inse att "företaget" inte gick så väldans bra direkt

( nej det har jag inte nämt tidigare) 

MEN med mycket hjälp av Nina och Leena ( 10000000 TACK) 

så fick vi upp det på fötter och att börja gå runt igen så att man klarade sig med att leva på detta. 

När pengarna började komma in igen och rulla på, DÅ kan man ju alltid komma tillbaka hem igen enligt vissa. 

Vad får jag ut av detta? 

" Manda, du får nog göra dig av med lite hästar jag kommer hem med mina och de måste ha sina boxar " 

" Vi tar över nu lilla gumman, vad duktig du har varit!" 

" Åh jag såg en sån fin häst så jag köpte in den, vi kommer om tre timmar!"

" Varför har du ändrat om i mitt hus??" 

Listan är lång! 

Men det är väl bra att veta att ens föräldrar är tillsammans igen. 

Hoppas ni blir lyckliga! 

 

Så jag kokar av ilska just nu. 

Fick reda på allt detta i helgen som var. 

Så... 

Om de tror att de får ett varmt välkomnande när de kommer hem kan de ju bara glömma det. 

Jag har en väldigt trevlig överraskning åt er... 

 

Har hittat nytt stall till mina hästar så nu väntar jag bara på transporten. 

Mina saker är packade, flyttlasset gick igår så numera är jag sambo med en viss oroskänsla i magen... Men jag litar på honom. 

Har varit mycket ringande till en advokat och har fått reda på mina rättigheter. 

En hel del fixande med ingen som helst varsel. 

Faktum är, att den ENDA jag kommer sakna härifrån är T.D. 

Tyvärr är han inte min, så han stannar här. 

Rätt ska vara Rätt! 

Tycker i alla fall jag, vilket jag verkar vara ensam om i denna släkt. 

Men kan ni dra så fort något inte passar så kan jag göra det med!

Tack å hej - Dra åt helvete! 

 

Såå... Det är rätt bara terapi att få skriva av sig. Tack bloggen, och detta var inte ens något ironiskt tack :D 

 

Nej, just nu är jag glad att jag har mina vänner! 

Ni har varit änglar och jag älskar er! 

Det kommer att röras om i grytan rejält men jag vet vilka som står på min sida. 

 

Näe dax att lasta hästar och jag tänker inte ens titta i backspegeln när vi åker! 

 

// Amanda

 

 

 

 

 

 
 
Quipus Family

Quipus Family

20 oktober 2017 22:55

Har inte varit inne på din blogg på länge. Blev verkligen ledsen över hur du blivit behandlad. Du kan få vara min dotter istället. (Så klart skrivet med ett skratt). Önskar dig verkligen all lycka!
Diana/Quipus Kennel

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

Amanda

27 mars 2018 01:38

Haha jag är öppen för förslag! ;)
Vad kul att höra att någon läser denna bloggen!

Tackar och bockar för de fina orden :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Av Amanda - 13 juni 2017 20:51

Hello igen! Det var ju ett tag sen jag skrev här igen, och återigen är det samma faktor som alltid, TIDEN! Ibland önskar jag att det fanns en gubbe (som i tvreklamen) som man kunde ta ett allvarligt snack med! Det finns en sån gubbe i min lilla bub...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards