Alla inlägg under augusti 2013

Av Amanda - 28 augusti 2013 13:15

Japps första dagen i stallet avklarad, på skoltid.

Tror att det mest var som så att våran lärare ville se vad vi går för.

Haha jag fick en stor häst... Eller en liten stor häst!

Ett halvbloddssto som är mörkbrunt och heter Diana.

Lite slö men det funkar, jag brukar få fart på hästarna med lite glatt humör.

Kan tillägga att läraren blev förvånad när jag vägrade använda ett spö på henne, ännu mer förvånad när hästen hade awesome framåtbjudning och ganska pigg.  :D


Men hallå hur går det med Felizia undrar ni säkert?

Min lilla prinsessa! <3

Det går framåt.

Igår så började vi att träna lite på ökad gångart i skritt och trav.

Jäklar vilket steg det sa bara SWOOOOOOSCCCHHHH så flög hon fram under mig ju! 

Awesome!

Duktiga lilla gumman!


Sirocco börjar inse att han inte är den enda hästen som existerar just nu.

Det känns sådär i hans värld tror jag.

Men även dålig uppmärksamhet är uppmärksamhet tänker han.

Igår öppnade han grinden till hagen, tog en pinne i munnen och jagade ut de andra hästarna.

Jag försökte fånga in dem men icke att de ville vara med på det....

Sprang som en idiot.

OS nästa typ!

Så när Caitlin kom stod det tio hästar runt om på stallplanen...

Gissa om hon var arg för att hon fick hjälpa mig att fånga in dem.

Och var hittade vi Sirocco då?

Jo självklart roade han sig med att rulla sig på gödselstacken...

Gissa vem som fick bada?

He he he...

Men nu är han ren och fin till träningen ikväll :D


Öhm ja ingen dag är den andra lik helt enkelt.


I eftermiddag så ska jag visa nybörjarna på ridskolan hur man sadlar en häst...

Haha ... det kan ju gå hur som helst.

" Ja man lägger på den såhär, spänner gjorden lite i taget... Ingen bra idé att glömma det... Det KOMMER att göra ont!!!  Eller så rider man barbacka så slipper man putsa sadeln efter varje gång!"


Näe men gud vad hungrig jag är då! Äta kanske!


Ha det bäst nu

Av Amanda - 27 augusti 2013 14:16

Meeeh vad fasen rent ut sagt!

Så dåligt av mig!

Hur kunde det ske?

Varför?

GAAAASSSSSSSSSSSSSSHHH!


Okidoki, som jag lovade i föregående inlägg så skulle jag ju förtälja er om Dumma Mej II, Sätter mig i soffan i och laddar med chips ( Ja var man inte pinnasmal sen innan så gör en stor skål chips varken eller ) och en stor go filt tillsammans med Sofia.

Tio minuter senare ligger det två töser och snarkar ikapp i soffan och MISSAR hela filmen.

Upprörande äre faktiskt!

Så vi får väl ta och se om den ikväll igen... Kanske bälja i sig socker och uppiggande medel innan bara ^^

Men jag är faktiskt upprörd!


Haha okej nu har man checkat in läget med de nya klasspolarna.

Ehm okej... Jag är visst den enda som fortfarande rider ponny men jag är ju bäst ändå!

Inte mitt fel att jag är kort ffs!

Å den dagen de träffar Sirocco så förstår de...


Men visst de andra töserna är helt okej, bara en av dem som utmärker sig lite mer och jag ser potential i henne.

Emilia heter hon och verkar hur skön som helst haha. Bästa kommentaren idag var under mattelektionen.

" Ja asså jag fattar ju varför man behöver kunna räkna men hur i H*lvete får de in att jag behöver använda massa bokstäver i ekvation för att se till att min häst får rätt foderstat?! Helt värdelöst!!!"

I AGREEEEE !!!!!!!!!!

Kan inte en hästlinje bara innehålla ämnet hästar?

Nej men vi ska visst bli ingengjörer på köpet med.... Suck.

Ja ja va fan, imörrn ska vi hälsa på i stallet och första ridpasset ska ske.

Samma ställe som jag jobbar på så undrar vilken häst man får masa sig runt på...

Haha som att börja på ridskolan igen ju^^

Synd att man inte får ha med egen häst... Hade sparat en massa tid.


Nej men nu väntar jag på Nicke.

Har räknat ut att om det fortsätter i den här takten kommer jag att spendera en fjärdedel av mitt på att vänta på en karl!!!!

HMMMM Jag tror jag ringer honom och stressar honom en aning ^^  hehehe...


Meeeen Puss och kram på er sötisar!

Av Amanda - 26 augusti 2013 13:12

Jaha nu va jag tillbaka i verkligheten igen.


Haha Tess, inga mer långritter med camping va? Eller kan ju funka om vi lär oss att sätta upp ett tält INNAN vi beger oss... Och kanske hålla kartan åt rätt håll XD

Men attans vad kul det var, en vecka var vi iväg och först nu börjar skavsåren läka av allt sittande i sadeln.

Tror att hästarna tyckte att det var kalasroligt med. =)

Så vill ni ha äventyr, LÅNGRITT!


Nej men ska jag berätta de glada nyheterna?!

Jag har fått jobb!

På Ridskolan inne stan, typ ta hand om barnen och hjälpa dem med teori och hålla lite lektioner för dem. Kommer bli superkul.

Så nu kommer det bli hästar HELA dagarna.

Kom in på en gymnasielinje med inriktning häst oxå så nu satsar vi!

Hur ska jag hinna med Sirocco och Felizia tro? Aja klart att jag hinner med dem! Mina små hjärtan!


Och ikväll ska jag och Sofia kolla Dumma Mej 2... :D

SuperDuper juuuu :D Hahhaa vi får se om It´s So Fluffy är med.. Jag berättar det senare.


Nej nu ska jag iväg ha det!


Pussa

Av Amanda - 4 augusti 2013 02:22

Idag har man flamsat runt som en idiot hela dagen så nu försöker jag varva ner här... det går sådär!


Haha Okej, har nog varit årets varmaste dag, 32 grader varmt!!!! SHIT!

För varmt för hjärncellen att fungera, för varmt för att göra något vettigt.


Så jag tänkte att då solar jag min vackra kropp så den får lite mer färg än min ytterst fina bonnabränna...

Laddade upp med Hallonsaft i ett stort glas, plockar fram den bästaste solstolsdynan och placerar stolen nogrannt så att jag kan kolla på de underbara hästarna men ändå så att det är nära och bra till huset när jag kommer på vad jag glömt...

Lägger mig tillrätta och det går ungefär en minut.... RASTLÖS!

Vad ska jag göra?

Helt ensam hemma med så ingen att reta gallfeber på...

Svetten rinner...

Bada?

BADA!!!!!!!!!!!!


Okej men hur kul äre att bada själv då?

Ungefär lika roligt som att se målarfärg torka...

Kollar telefonboken, hmm... dumhuvud, bortresta, jobbar, tråkiga, svarar aldrig...

Spännande...

Aja men heter man Amanda så gör man det bästa av situationen.


Hämtar grimma och två grimskaft och går till T.D

Nu gubben ska vi rida ner till sjön och bada! :D

Hahhaa jäklar vad kul han hade, plaskade runt som en tok i vattnet den lilla galningen.

Så vi roar oss en bra stund och sen ringde Carro och tyckte att nu ska vi leka.

Hm okej... Ska jag ta med Barbie så fixar du resten?

Check!


Näe men åker in till henne och där är Mickaela och Sofia med så vi hittar ganska snart på nått att göra och går ner till stan.

Jisses vad folk det var ute!

Fullt av människor överallt... Herregud, världens dödaste stad har plötsligt 180000 invånare.

Vi käkar glass och flamsar som vanligt.

Kollar lite i affärer.

Haha valde ut de fulaste plaggen vi hittade och testade dem... Såg ganska annorlunda ut!

Men köpte bara ett par rosa öronhängen idag :D Inte illa för att vara mig!


Framåt kvällen åker ju cidern fram och vi vackra töser går ner på stan, var en hel del bilar i rullning ikväll och snart stannar EPA-ligan och börjar ragga på oss.

Suck, fan vad töntiga ni är... tror ni verkligen att en ombyggd 740 impar?!


Saksamma man kan ju säga hej och fråga när de ska fixa riktiga bilar bara för att få pojkarna lite sura...


Men sen dök ju Nickes bil upp så vi åker med Nicke, Anton, Kevin och Olle.

En kul kväll och många skratt.

Åtta pers i en bil reggad för 6 passagerare funkar ju kanonbra... tills Olle körde över en vägbula och hela avgassystemet åkte av.

Haha kan säga att Impalan lät en hel del sen så det hördes lång väg när vi kom åkandes :D


Nej nu ska jag störa min sovande pojkvän och irritera honom lite... Typ börja babbla om nått helt ointressant i hans öron.

Ska bara komma på vad men har världens bästa lista:

1. Tallkottar

2. Kungens badrum

3. Varför man har fem tår

4. Tänk om man var ett litet lamm som hette Per-Gösta Säderhöjd

5. Grankottar och Ekorrar ( samt varför Ekorren inte satt i en tall istället för granen i sången )

6. OH MY GOD IT`S SO FLUFFY I`M GONNA DIE ( iofs får jag bara en kommentar om han SKA raka sig om jag nu tycker att det är för fluffigt på vissa ställen....^^ )


Puzz och God Natt på er.



Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards