Alla inlägg under december 2013

Av Amanda - 16 december 2013 19:19

Kan jag få det till övers?


Jag och tiden är inte alls kompisar kan jag säga... JISSES att jag bara hinner äta och sova!

Så FÖRLÅT bloggen att du blivit bortprioriterad.


Jag och Sky kom 2:a i lördags i 1m hoppningen :D:D Banan var assvår så jag är sjukt stolt över mig och hästen!

Även Sirocco och jag tävlade men det gick inte lika bra, en femteplacering fast motståndet var riktigt hårt så jag är superdupernöjd över att vi i alla fall placerade oss och kom runt felfritt.

Duktiga pållar minsann!


Felizia gör framsteg efter framsteg och förra veckan hade jag med henne på träningen istället för Sirocco.

Elins kommentar: " Manda, är du sjuk som kommer med en normal häst?!"

Hahaha tack för den då!


Ja nu är det snart jul säger de... Jag har tappat räkningen på hur många dagar det är kvar för att jag "råkade" käka upp min chokladkalender i förväg... blev lite sugen bara ;) Ja ni vet hur det är!


Ja annars så kan jag säga att jag jobbar på ridskolan allt mer. Har till och med fått en deal med skolan så istället för att jag ska sabba mitt skolår får jag istället vara där ;)  Bra deal! Mamma är nöjd kan jag lova.

Pappa muttrar lite granna men jag lovade att rida in hans nya D-ponny. En import från England som är apelkastad skimmel och heter Little Queenie... Asgullig!


Nej, det där var nog 3 minuter.... måste hinna med beccas blogg ock!


PUSS och Kram på er alla sötisar!

Av Amanda - 7 december 2013 10:18


Ah jo, det var ju riktigt spännande med snöstorm här må jag säga!


Insnöade De Luxe!


34 rastlösa hästar varav några riktiga nervvrak á la Fullblod! Jippie!

Jag är helt slut efter gårdagen som innebar en hel del att göra med hästarna som fick stå inne. Asså ponnierna hade lätt blåst bort!

Och givetvis är vi fast på gården! Ligger massor av träd längs gusvägen som dessutom är igensnöad!

Caitlin är asförbannad för att nu får hon sitta här med mig ^^

Va? Jag som är världens bästa sällskap ?! Hahaha!

Mamma och Pappa fick till och med ta in på hotell haha!


Så idag kommer vi ha fullt upp med att ta hand om alla hästarna.

34 stycken här på gården, några av inackorderingarna ville att vi skulle motionera deras hästar oxå så allt som allt blire att rida 14 hästar idag för min del.

Låter som en dröm för er andra va?

Jag kan nog bara säga en sak, Uj va jobbigt haha!


Åh fy va rädda vi blev när en gran blåste ner typ 20 cm ifrån huset igår! Jag och Caitlin bara skrek efter mamma när det stora trädet föll....

Huja!

Som tur är så har alla byggnader klarat sig och hästarna är överlyckliga över att få komma ut i hagarna idag.


Lugnet efter stormen i det fina vädret kanske?


Nej uppdaterar mer senare!


Har varit jättedålig på bloggeriet nu på sistone :( 


Puss och Kram i alla fall!

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards