Alla inlägg under mars 2013

Av Amanda - 28 mars 2013 19:05

Annie:

Manda för fan, ge dig nu! Vad fan har du fått i dig?!


Jag:

Hahhaaha men det är sant!

Påskharen har snott allt godis!

Vi måste ta flyget hem och rädda det!

Packa väskan! Nej det hinner vi inte!

LET`S GO!!!!!


Annie:

SUCK!

Ska jag berätta en hemlis?

Varken påskharen eller Jultomten finns!

Det vet alla som är normala och över 9 år gamla!


Jag:

Men tänk på barnen! Herregud har du inget hjärta kvinna?

De stackars små barnen!

De får inget godis nu ju!

* Gråter *


Annie:

Manda!

När fasen bryr du dig om barnen? Du kommer ju äta upp allt godiset själv i alla fall!

Och, var fan har du fått det här med påskharen ifrån?


Jag:

Hallå? Såg du han inte?

Han gömmer sig på mitt förra inlägg ju!

Ser du inte bilden?


Annie:

Som du snott från Google!

Gå och ät kyckling med dig!


Jag.

Näe jag ska ta kaninfan och se till att han lämnar tillbaka godiset! 

Sen ska jag tvinga i honom Brysselkål tills han spricker och bara skratta!


Annie;

Kaniner äter kål, ditt dumma kålhövve!

Ge dig nu!

Det finns ingen Påskhare!



Men jag vet att han är där ute...

Nånstans!

Han sitter och snaskar i sig godiset den jäveln!

Jag hör hur han tuggar på chockladen och känner doften av hallonbåtarna!

Jag ska ta honom...

Vänta bara...


 


Av Amanda - 28 mars 2013 10:03

Igår satt jag ute och kollade på Morris.

Jag snackade lite med han medan han mumsade på en banan och inte för att jag fick några vettiga svar mer än att apan kliar sig själv i rumpan emellanåt och fortsätter att äta, men man tar ju det sällskapet man har!

Så då sa jag såhär:

" Näe nu jävlar skiter jag i att vara sjuk! Jag har ingen lust med det här längre!" och bestämmer mig för att nu ska jag vara frisk och aldrig mer äta kyckling i hela mitt liv.

I alla fall inte på sommarn, utomlands eller gammal sådan!


Ja med välvilja och kämpande så tar jag mig ner till poolen. Annie och fransoserna applåderar och frågar om jag dog av sjukdomen. Det KAN ha låtit lite så... ska jag erkänna.

Nähädå, inget tar kål på en viking! Svarar jag och bugar mig innan jag sätter mig.

Hinner knappt få ner arslet i stolen förrän det kommer en liten man som jobbar på hotellet och undrar om han ska hämta lunchen åt oss så vi kan äta den där.

Nej, tack för min del!

Jag lever på glass kommande vecka!

Men dricka vore gott.

COCA COLA iskall!

Tre sekunder senare får jag Colan och han tackar för att han fick hämta den.

Börjar lära mig att inte tjafsa med dem om att de inte behöver säga "Thank you Miss!" varje gång.


De andra går och äter och jag bara njuter av att slippa hotellrummet.

Morris är ju inte det bästa sällskapet.

Haha nu tänker ni, att nu händer det säkert nått kul!

Hehe inte alls faktiskt.

Vi satt och dröna vid poolen hela dagen, nu ikväll har vi gått en runda... Lugna och stadiga töser haha!

Men imorgon blire ridningen igen! :D


Fast nu borde jag sova... Men är typ en duracellkanin...


Förresten!


Glad Påsk

på er mina hjärtegryn!


 

the EasterBunny is bad this year.

He has hidden all the candy and gave it to a old camel instead of all the children ^^

Av Amanda - 26 mars 2013 23:37

1. Hur gammal är du? 15år

2. Hur gammal känner du dig? Just nu, som en 107 årig gubbe med flint

3. Vad har du gjort i dag?  Legat på ett hotellrum och tyckt synd om mig själv

4. Vilken film såg du senast? BridesMaids... Supertråkig!

5. Vem ringde du senast? Mamma

6. är du besatt av någonting? Massor! Kaniner för tillfället... och Elefanter

7. Är du rädd för blod? Nej, det bits inte!

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Ett mörkt rum med en ful tavla på väggen och en extremt go dubbelsäng!

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Ehm, Göran Persson, Olof Palme... 2/5 iaf.. Nån Ingmar med ju!!!

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Orkar inte!

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart tror jag... 

12. När vaknade du i dag? efter att jag somnade..

13. Vilken är din favorithögtid? Midsommar!

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Hemma hos min Prins!

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Tokyo! För mycket stimm

16. Hur vill du tillbringa din pension? Vid havet!

17. Vad lyssnar du på just nu? Ingenting

18. Har du någon gång brutit ett ben?  Näe 

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?  Cola, Ost, Mackor, Spaghetti och Choklad!

20. Vem är din favoritkändis?  Jag är helt Lost på Eddie Murphy

21. Vad är du på för humör just nu?  Ledsen över att jag är sjuk!
22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa, Afrika, Asien och NordAmerika typ

23. Snarkar du? Som en gris mohaha

24. Vilka yrken har du provat på? Räknas praktik på mammas jobb som tidningsredaktör?

25. Hur går du helst klädd? Jeans eller kjol och linne! Eller en stor huvtröja... White Trash

26. Vilket stjärntecken är du född i? Lejon GRRRRR

27. Vilket är ditt favoritgodis? ColaNappar!  

28. Vad sa du senast? Stackars mig, synd om mig!

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? hmm jag äger ju på alla XD

30. Vad har du på dig just nu? Stor t-shirt och trosor!

31. Vilken är din favoritaffär? HÖÖKS
32. Vad har du för storlek i kläder? typ.. Medium?
33. Vad har du i dina fickor? Har inga fickor annars mobilen och pengar

34. Vad köpte du senast? Ett par solglajjor så jag blir coolast i världen

35. Hur många gånger har du flyttat? 4 ggr

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? En båt, bensin och GPS

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska?  KVÄLL

38. Senaste filmen du såg på bio? Django Unchained! Superbra!

39. Har du blivit sydd någon gång?

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Jajjemensan!
41. Vad åt du till frukost? Yoghurt
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Hm var fem år så var la full rulle med dagis kan jag tro
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Haha näe men va med när syster gjorde det XD

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Caitlin

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? Bredvid mig! Ge mig strålning!

46. Vad var det sista du åt? Glass

47. Vem är världens vackraste kvinna? Eva Longoria

48. Är du blyg? Jaha då OHJA!

49. Vilken var den sista konserten du var på? Minns inte... ^^

50. Vad heter du i andra namn? Caroline

51. Har du varit med om en bilolycka? Nej

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Yes and I don´t tell

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Ridning

54. Har du några husdjur? Ja, en voffe, 2 katter och en egen häst... sen äre la nåra stallråtter med... och fiskar!

55. Vill du gifta dig? Med rätt kille om en 20 år

56. Vad är du sugen på just nu? Tuggummi!

57. Vad är klockan? 0.00 i sverige  18.oo här i Thailand

58. Vad är det konstigaste du ätit? Varanödla

59. Har du någon udda förmåga? Haha råkar alltid ut för konstiga saker!

60. Var växte dina föräldrar upp? Pappa i Värmland Mamma i Stockholm och New York

61. Vad önskar du dig i julklapp? En Elefant!

62. Har du någon gång uppträtt inför massa människor? Yes, kadrilj uppvisning sedan har man ju tävlat!

63. Göteborg eller stockholm? Stockholm!!!!!!!! I mitt hjärta!

64. Har du sett någon dö? Inte person, men djur...

65. Har du någon gång ringt polisen?  En gång då det var en kille som blev misshandlad av fem andra.

66. Hur många grader är det ute? typ 28 +

67. Vilken färg har ditt hus? Vitt!

68. Vad sjöng du senast? "En elefant balanserade på en liten liten spindeltrååååd...... "

69. Har du insett vilka som är dina äkta vänner? Nja är la fortfarande i forskningsstadiet...

70. Har du någon gång varit ”medverkande” i en rättegång? Näe, eller jo det har jag!

71. Har du svenskt ursprung? Japp!

72. Hur mycket väger du? 51 kg

73. Har du ett turnummer?  Lucky number Seven!

74. Vem kramade du sist? Stephanié

75. Har du någon gång åkt snowboard? Ja!

76. Kan du åka skateboard? Vet inte... ska pröva det!

77. Nämn någon du beundrar och varför? Min syster! Ingenting får henne ur spår!

78. Har du gröna fingrar? Haha jag dödade en kaktus nyss...

79. Har du svimmat någon gång? Ja! vätskebrits i öknen

80. När lärde du dig senast någonting nytt? Öhmm... kommer inte ihåg!

81. Har du, eller har haft, något smeknamn? Ajjemen Mandis och sen Idiot, korkskalle och knäppo

82. Vad skulle du göra om du fick full lön i ett år utan att behöva jobba? Shoppa! Näe men vet inte... skänka lite till Djurrättsorganisationer och hem för vanvårdade djur

83. Är du vidskeplig? Ja! Lägg inte nycklarna på bordet och strö salt över dig när du ser en svart katt FFS!

84. Vilka är dina största svagheter? Framfusig och öppnar munnen innan jag tänker efter

85. Vad händer till helgen?  Vet inte, sola bada och dricka vin?

86. Om du skulle få en miljon kronor för att hugga av den hand du inte skriver med, hade du gjort det då? Visst

87. Vad har du gjort idag för att ditt liv ska vara bättre imorgon? Försökt att bli frisk!

 88. Nämn tre saker du absolut inte kan göra? Stå ut med kärleksfilmer, äta ärtsoppa och snacka grekiska

89. Vilken är din favoritrestaurang? Hm har ingen favvo... Möjligen en italiensk

90. Bada eller duscha? Bada med mina gummiankor Frida och Gösta

91. Är du bra på att laga mat? Bäst! släng dig i väggen Gordon Ramsey!

 92. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb du har haft?  Haha Näe

93. När och varför var du på sjukhus senast? Några veckor sen när Sofi skulle på nån undersökning!

94. Vilket är ditt drömyrke? Något där man gör nått meningsfullt!

95. Har du några Piercings? Jajjemensan

96. Löskokta, hårdkokta eller stekta ägg? Stekta! På bägge sidorna

97. Om du fick resa tillbaka i tiden och återuppleva en händelse, vilken skulle det vara? När jag vann KM i hoppning på Rosie XD

98. Vad gjorde du 8.00 imorse? Sov?

99. Har du gråtit idag? Nej nej...

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Ta mig ett glas vatten, snacka med Morris och dampa vidare....

Av Amanda - 26 mars 2013 22:57

Bara jag som suttit och funderat på många bloggar och dess innehåll på denna sidan?

Var och varannan handlar om datorspel!

MSP, StarStable och the Sims 3!


Okej, jag skulle aldrig finna tiden om att blogga om ett spel sådär... Men är la bra om nån duktig gör det så att man kan fråga den personen om man behöver hjälp och inte orkar gå igenom manualen ^^


Hm jag måste testa!


Idag har jag spelat sims.

Min familj fick 6 barn sen kom soc och tog dem, kronis hämtade alla saker och mamman dog av sorg och spökar på nätterna! Samtidigt som pappan dricker och raggar på grannen!

Jag byggde även ett rosa hus och trädgården har förfallit medan tonåringarna smiter ut...


Intressant?


Njae inte så värst tycker jag... iofs är Sims enda spelet jag känner till!


Testade StarStable bara för nyfikenheten slog in, men när jag kom underfund med att det kostar pengar så nej tack! Tycker att det är lurendrejeri på HÖG nivå då det är ett barnspel... Men hade det varit gratis så pass att man kan ta sig högre än till Level 4 så hade det nog varit mer spännande...


Tacka vet jag

Arvet Från Rosemond Hill!

Haha minns ni det?

Från 2001.

Man satt och nördade det spelet i flera timmar i sträck och blev förbannad på den stroppiga tjejen Melissa och hennes dumma häst Komet ^^


Sen när man klarat sista banan med alla tävlingar så... tog det bara slut! Man fick gården minns jag!

Vad gör man då?

Jo börjar om!

Oftast med samma hästar oxå!

Haha jag körde alltid med Cocktail och Darling ox... Sen till sista tävlingen var det Diamond eller vad den hette man bara " Gaaash superhästen!!!" Men näee... Darling fick alltid tävla... Hahaha!

Det enda jobbiga var att skottkärran jämt fastnade när man skulle in i stallet igen efter mockningen XD

Och när man fick kuta runt hagen i 98 minuter för att få fatt i hästen!

Haha sen lärde man sig fusken på banorna med...

Till och med starthästen fick lite bra tider då... Haha den där sega Alpha...

Jag undrade alltid varför det inte fanns en häst som hette Omega i det spelet.....

Men kult vare!


Men nu, nej varken tid eller tycker att det är speciellt kul längre...

Men har aldrig umgåtts så mycket med en dator som nu... haha det är bloggens fel men det är så mysigt att kolla in på Caities blogg och fälla nån kommentar.

Sen får man glädjeskutt av Beccas med och ser att min blogg är länkad där och sen läsa hennes inlägg är alltid intressant ;)

Sen äre alltid kul att snoka i andras liv hehehe...

Så jag klagar inte!

Glad att jag började med min lilla fjortisblogg  haha!

Näe nu ska jag se om jag hittar nått meningslöst test...


t.d

Av Amanda - 26 mars 2013 20:36

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


 

I´m So Fucking Awesome!!!


Haha nej men jag är sjukt uttråkad så ger er en bild på T.D att njuta av =)

Men visst ser det ut som att han säger det?

Typ enda hästbilderna mamma hade på datorn jue!

  





Av Amanda - 26 mars 2013 18:52

Uschaaaen vad det är synd om mig idag!

Faktiskt!


Är inte mycket bättre alls och typ legat och glott på hotellrummet hela dagen.

Så jävla tråkigt!

Roar mig med att spela the Sims men gubbarna bara dör och slåss hela tiden... XD

Aja nörd man är, jag vet!


Mamma sa att det var några andra som oxå var sjuka, jag anar att det är kycklingen jag åt igår men den såg vit och fin ut faktiskt!

Men konstigt att Annie som åt samma sak klarar sig!

Ja, ja... Mamma kom med nåra andra piller så är jag inte full av knark nu så kommer jag aldrig att bli det.

Lite bättre med febern i alla fall...


Näe va jag gnäller!

Men imorgon tänker jag inte ligga här hela dagen! Kan ju snacka lite med Morris och höra om allt är lugnt med han på balkongen.

Bjuda han på en banan och tjöta lite ;)

Av Amanda - 26 mars 2013 02:37

Lite tidsfördriv XD


Vem:


Vem är i rummet med dig?  Ingen!

Vem önskar du var med nu? MAMMA! ^^

Vem fick du senast sms av? Ehm, ska kolla.... ... .. . Emil!

Vem ska du träffa idag?   Annie och mamma förhoppningsvis!

Vem ringde du senast? Sofia

Vem saknar du?  Sirocco!


Vad:


Vad åt du senast? Nån kycklingsallad

Vad har du på dig? Linne och kjol

Vad hör du just nu? Musik ( Metallica för tillfället )

Vad har du på fötterna? Mina tår XD

Vad för sjukdom hade du senast?  Halsfluss

Vad stod det i ditt senast mottagna sms ?  Krya på dig hjärtat, önskar du var här så jag kunde pyssla om dig!

Vad brukar du göra när du har tråkigt? Sånna här Quizzer eller tracka nån stackare XD

Vad gjorde du vid den här tiden för två år sen?  Försökte lära mig att spela gitarr... Var helt lost på det!


Var:


Vart går din drömresa? Hmm... har alltid velat åka till Lofoten och kolla valar!

Var är din mobil? Här på kudden!

Var har du köpt tröjan du har på dig? Ingen vill veta var du köpt din tröja ^^ Haha minns ni?

Var handlar du mest? Höööks!

Var är din mamma just nu? Inte en aning faktiskt!


Har:


Har du några piercingar? Japp i öronen, naveln och en i näsan!

Har du något stort ärr? Nej, jag är perfect!

Har du varit kär på riktigt? Näe vill jag inte påstå!

Har du sagt "jag älskar dig" till någon? Ajjemen!

Har du allt du önskar dig? Njaae det var ju det där med Elefanten då... Pappaaaaaa ?   


Hur:


Hur är du i skolan? Mönster eleven med högsta betyg i allt ^^   

Hur ser du ut? Vacker som en sommardag! 

Hur svarar du i telefonen? Tjenare detta är Mandis automatiska röstbrevlåda... var god dröj! Kötid 57 minuter!

Hur var du som person för två år sen? Fjortis de luxe

Hur var du som person för ett år sen? Hade en Emo-period kan jag säga....


Är:


Är du nöjd med ditt utseende? Självklart!

Är du singel?  Ja!

Är du kort? Jag räcker ju ner till marken i alla fall ;)

Är du åksjuk? Nej, det går inte i min värld...

Är du helsvensk? Ja vars!

Är du allergisk mot något? Ja, äcklig mat!

Är du bra i skolan?  BÄST! Eller långt över det till och med!


Skulle:


Skulle du vilja tatuera dig?  Ah då inga problem!

Skulle du kunna pierca dig nånstans? Allready  done!

Skulle du kunna adoptera ?  Ja visst... kan adoptera Morris :P

Skulle du kunna donera bort ett organ? Absolut!

Skulle du vilja ha ett förhållande nu? Näe, jag tror inte det! Möjligen med min spegel ^^

Skulle du amputera bort en kroppsdel för en miljon kronor?  Ja va tusan, det finns ju proteser! och det har man ju råd med då XD


Av Amanda - 26 mars 2013 01:45

Hmm vad tusan har jag fått i mig nu då?


Helt plötsligt så känner jag att jag måste på toan! NU!

RAUS! SNELL!  HURRY UP HARRY!

Sitter vid poolen med de andra och magen bubblar till!

Shit panik!

Var är nycklen?

Det trycker på från alla håll!

Hittar nycklen och springer iväg.


Hinner precis men hinner inte komma underfund med vilken ände det vill ut i chansar på den vanligaste men nej, det kommer ju naturligtvis den andra.  Aja kastar upp klart och sitter och håller mig handfatet och tycker allmänt synd om mig själv innan jag tar itu med olyckan...


Fem minuter senare så mår jag väldigt illa igen.

Chansar rätt den här gången och sitter på golvet på toaletten och det bara rinner ur mig.

Känner mig yr och börjar frysa något fruktansvärt!

Så tar mig upp och lägger mig i det mörka sovrummet under alla täcken och filtar jag kan hitta...

Mamma hjälp!

Gör mig bra igen!!


Annie kommer efter en stund och undrar vad som är fel.

Hon mår ju bra och vi har ätit exakt samma mat ju.

Ja, jag vet inte! Men låt mig gärna ligga här och dö ifred eller hämta mammsen!


Jag blir värsta mammagrisen när jag är sjuk! ^^

Mamma kan bota allt!

Mamma är min superhjältinna ^^


Mamma kommer och konstaterar att jag har feber!

No Shit eller?

Så får en Alvedon och nått piller som stoppar flödet i magen av henne.


Okej sova är ganska kört... fryser så jag skakar så kommer på att det är nog varmare ute...

Sätter mig ute med alla täcken och ett glas vatten.

Njae det var skönare att ligga ner, en vända till badrummet till och sedan sängen....


Uttråkad de luxe 10 minuter senare.

Spelar spel på mobilen, tittar på bilder... Inser att jag saknar hästarna och syster!


Ja ni fattar hur drettråkigt jag har...


Är så varm att jag mer eller mindre dör... Av med alla täckena och en snödriva hade varit lägligt!

Toa igen!

Mammas piller hjälper inget vidare...


Men fattar inte vad jag fått i mig?

Sjukt irriterande!


Aja, ska roa mig med att spela spel på datorn som mamma lämnade nu...

Finaste lilla mamma <3

Tack!


Hoppas ni är krya och glada!


Pözz!

  


Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards