Alla inlägg under mars 2015

Av Amanda - 30 mars 2015 08:00

Hela två dagar kvar av mitt liv som omyndig.. Jag kan inte fatta det alls!
Bara 2 dar... 48 timmar!
Shit!
Och ni anar inte hur nervös jag är!!!

Teoriprov + Uppkörning!
Har aldrig pluggat så hårt för nånting i hela mitt liv!
Typ mordhotat Jim att ut och övningsköra med mig när han är hemma! För jag har gett mig f-n på att jag ska klara det!

Tänk er bara att ha friheten att kunna ta sig vart man vill! Inte vara beroende av nån annan varje gång man behöver förflytta sig och lider av lathet.

Syster sa att jag kan ta hennes Volvo att ha som min så jag slipper vara utan bil.
Och ja, Caitie har numera en Volvo som fortfarande lever :) helt otroligt!

I lördags så öppnades säsongen med!
Vårmarknaden var... Jag vill typ skriva helt f*cking awesome men.. Nä det är fel uttryck! För det var ännu bättre ;)

Kommer bättre uppdatering snart!
Puss!!

Av Amanda - 18 mars 2015 00:23

Hm nackdelen är att nu när jag inte tillbringar 93% av min tid med hästarna så har jag kommit på en sak.

Detta betyder att jag och min s.k sambo/pojkvän/fästman/karl hinner umgås en hel del - vilket innefattar att vi därmed faktiskt snackar med varandra.

Nu till nackdelen ( vaddå nackdel? Ni älskar la varann eller??) som är att det är nu vi inser vilka totala idioter vi faktiskt är.


Det är rätt skrämmande för vi har ju antytt att vi är "normala" gentemot varandra.

Eller ja...

The Crazyness hasn´t show...

Men å andra sidan.

Vilken lättnad att vi faktiskt är av samma skrot och korn.

Men tyvärr Nicke...

Jag ser inget som helst nöje i att du klår mig i tvspel, ditt mongo!


Idag snackade vi om tiden innan vi blev tillsammans ( första gången ).

Haha hade nästan glömt hur det faktiskt var.


Jag var värsta fjortisen!

Ja, det är sant!

( Det är jag iofs fortfarande men det var visst värre då )


Han raggade på mig ganska rejält men jag sade tvärt nej.

Så kom vi in på lördagskvällen innan första dejten.

Jag var  ute med Sofia och Carro och då dyker han upp i Chevan och frågar snällt och rart om jag vill åka med.

Stackarn fick ju ett Amanda-svar:

" Hörru du din tönt, vad tror du skulle få mig in i den där saken??"

" Då tar vi det nästa gång!" får jag till svar.


Hur fan kunde jag säga så?

Då jag egentligen bara ville kasta mig in bredvid snyggingen som faktiskt var tillräckligt gammal att ha egen bil och inte nån töntig epa lixom...

Men men...

Jag ångrade mig resten av kvällen.

Och tänkte att nu var det totally kört faktiskt!

( ni märker att "faktiskt" är mitt favvouttryck va?)


Men 2 dagar senare hängde jag med syrran in till Statoil i hennes Pontiac som hon hade då.

Där står hans Cheva.

Jag, skitig och jävlig efter en heldag i stallet och ett snyggt fall i gödselhögen dyker ner på golvet i hennes bil och gömmer mig.

Syrran frågar vad fan jag håller på med.

" Jag är inte här.. Jag åkte just till Kongo!"

"För att??" Caitie fattade ingenting.

" Det är invecklat okej??? Det där är Nickes bil och han raggade på mig i lördags å han är skitsnygg men jag sa nej och jag skäms! Det är den korta historien.. Sen har jag ju hästskit på brallorna!!!! "

" Fan va löjlig du är...TÖNT! Skaru ha godis eller inte?"


Öh... GODIS eller slippa skämmas ihjäl?

Svår fråga...

G O D I S!


Så går in.

Nicke står med en polare vid kassan och ler stort när han ser mig.

Awh så in i helvets snygg trots en både trasig och oljig t-shirt. Direkt från Garaget typ.

 Jag låtsas att jag är en myra som heter Bertil och just har hittat en smula..

Det funkade inget vidare.

" Hey Manda!" säger han glatt.

Vad får jag ur mig?

Jo...

" Näe, jag är hennes okända tvilling Lort-Lisa..."

Bästa ever.... * NOT *

" Jamen då har vi ju setts förr, jag är Nickes tvilling Sket-Pelle!"

Det var ungefär här jag blev kär på riktigt.

"Så när får jag bjuda dig på bio?"

Och korkad som jag är tar jag fram telefonen och säger att jag ska kolla kalendern...

Öh ja... helt otroligt att vi är förlovade idag faktiskt.

Men det gick ju ganska bra =)


Haha var bara tvungen att dela med mig av detta.

Och nu finns det ju dokumenterat i all evighet ^^ Så slipper vi glömma detta..


Men idag, har vi faktiskt räknat vuxenpoäng deluxe genom att ha storhandlat!

Mat och IKEA.

Vad fan, karln har ICA-kort - klart jag behåller honom.


Fick världens diskussion inne på ICA om paprika.

" Vilken färg vill du ha gullet?" frågar han.

" Ehm de gröna smakar skit och de röda ser äckliga ut!"

" Det är väl klart som fan att en paprika ska vara gul!"

" Ja, de andra är säkert maskerade kålrötter som bara väntar på att förpesta oss..."

" Och ge oss inflammation i tarmarna!"

" Jävlar, då kan vi ha fistävling! Ta en röd FFS! "

Kan säga att blickarna vi fick var obetlabara ^^


Senare i kassakön...

Nicke står och håller om mig och mest för att jag är uttråkad så råkade jag tafsa lite snällt i baken på honom.

Öhm... Ja det ledde till lite hångel.

Så kassörskan i sur ton:

" Det är ERAN tur NU!"

Sicken surkärring asså...

Nicke menade att hon hade nog inte fått sig nåt på länge...


Det roliga är... att vi aldrig har tråkigt tillsammans på egen hand i alla fall ;)


Sprang på Sanna och Rickard inne på IKEA oxå.

" Rädda mig undan detta vettlösa fruntimmerrrrr!" är Rickards första kommentar.

" Hörru du, det här är ditt fel din knöl så gnäll inte!" Kommondoran Sanna i sitt esse.

Haha.

Men men vi käkade med dem, och de visade ultraljud på bebis.

Ehm en massa vita bubblor typ men visst...

Söt?

Eller vad säger man?

Herregud!

Aspinsamt ju!

Jag och Nicke stirrar på fotot och sen på varandra med några blickar.

" Erkänn att den ser ut som en ailien?" får Sanna ur sig. " Hoppas den rättar till sig tills den ska ut!"

Hahha... Schysst morsa du är!

Kallar ditt barn för Ailien.

" Tjjaaa... Annars får vi la döpa den till E.T " Får Rickard ur sig.

Ehm Sanna är ungefär som en galopphäst i startboxen, står och trampar lite redo att explodera när signalen går.

Rickards kommentar var signalen.

Sanna blir helgalen.

" Hur i h*lvete kan du säga ett så hemskt namn om ditt egna barn, din j*vla idiotj*vel---"

( förmildrande omständighet om vad hon får ur sig...)

" Men lugna dig kvinna! Du kallade den ju för ailien...."

" Just ja..." Sannas explosion är över och Rickard drar en lättnadens suck.


När vi gick därifrån så säger Nicke.

" Lova att inte bli sån där om vi skaffar små Lort-Lisor eller Sket-Pellar!"

Haha!

" Jag lovar!"

Tror jag... Hehe Oh Yes I´m Evil.


Så vad ska man säga... En bra dag idag med!

Ikväll är vi barnvakter åt vovvarna.

Av exakt ingen anledning alls...

Hm...

Undrar varför Caitlin och Jim skickade med dem hem till oss?

Så jobbiga är dem väl inte?!


Nej, nu har jag drabblat klart... Ska koncentrera mig på filmen här.

Dark Shadows då Sket-Pelle är överförtjust i Johnny Depp och Tim Burton...

Överförtjust?

Nej... BESATT!


Pussen och Kramen på er!

<3


p.s Anledningen till att jag kallar bebisen för "den" är att jag inte vet könet och "hen" vägrar jag att använda och för lat för att skriva " h*n " ;) d.s



Av Amanda - 16 mars 2015 20:30

Vad heter hästen?  Felizia
Tycker du att den ska heta något annat?!  Nää hon passar till det
Vad kallar du hästen? Gumman, sötis, gosan, surmärr

Hur gammal är den? Öhh... typ 8 år nu..
Vilket år/månad/dag föddes den? 2007-05-23
Vilken färg har den? Fux
Har den några tecken? Bläs
Hur hög i mankhöjden? ca 157 cm
Är det ett sto/valack/hingst? Sto
Har du tävlat den i hoppning? Ja
Vilka klasser/hur högt?  LC, CR och LB
Har du tävlat den i dressyr? Ja
Vilka klasser?  LC

Är den tävlad fälttävlan? Nej
Vilka klasser? 
Är den tävlad i trav? Nej
Är den tävlad i galopp? Nej
Är den tävlad i något annat?
Har den tävlat in några pengar? Nej
Hur mycket?
Har hästen championatspoäng? Nej

 

Hur högt har du hoppat med den? 130 cm
Är hästen bra på dressyr?  Ja
Hur är den i skritten? Lite ryckig
Hur är den i traven? ibland släpig i steget
Hur är den i galoppen? Stor
Kan den skänkelvikningar? Ja
Kan den öppna/sluta? Ja
Kan den galoppombyten? Ja
Är hästen pigg? Jo då
Är hästen trög? Nej
Är hästen stark? Nej
Är hästen het? Nej
Bockar den? Nej
Stegrar den? Nej
Sparkar den bakut? Har hänt
Skenar den ofta med dig/andra? Hahaha nej, vi tar denna frågan till Tess istället XD

 
Är den tittig? Lite grann
Har du badat tillsammans med den? Jajjemen
Har ni hoppat tillsammans?  Öh Ja
Har ni galopperat på en äng tillsammans? Såklart
Har den bra hoppteknik? Japp

Hur högt brukar du hoppa med den? runt 1 m
Hur ofta hoppar du den? Nån gång i veckan
Hur är den när den rids ut? Lite hetare
Tycker den att det är kul?  Ja
Blir den piggare eller trögare än på banan när ni rider ut? Piggare!
Står hästen i box? Ja
Går hästen på lösdrift? Nej
Hur mycket och vad äter hästen? En väldig massa mat! Som en hel häst faktiskt

 

Går den i hagen varje dag? Såklart
I en stor eller liten hage? Lagom för vintern
Hur länge går den ute per dag?  Minst 8 timmar/dag
Gillar den att vara ute i hagen? Jo då
Har den vindskydd i hagen? Nej

 

Hur ofta rids hästen? Nästan varje dag
Är det en svår eller lätt riden häst? Ganska lätt
Vem äger hästen? Jag
Är hästen snäll i stallet?!  Gudomligt
Kan hästen stå lös i stallet? Om det inte är mat i närheten XD
Måste hästen vara uppbunden? - II-
Är hästen lättlastad? Ja
Är den snäll att klippa? Absolut
Vad har den för sadel/sadlar? Stubben hoppsadel och en Kieffer dressyr
Vad har den för benskydd/benlindor just nu? Senskydd fram bara
Vad har den för bett just nu? Tredelat pessoa
Vad har den för täcken just nu? Vintertäcke
Tror du att hästen gillar dig? Jajjemen
Gillar du hästen? Jaa min lilla prinsessa!
Nämn en sak som är – – med hästen: Brunstningen
Nämn en sak som är + med hästen: Pålitlig och stabil
Har ni många minnen tillsammans? Väldigt många
Har du någon gång sagt ”jag älskar dig” till hästen? 1000000000000000-tals



Av Amanda - 16 mars 2015 16:36

Hittade denna roliga lista på Ponnysanning och tänkte... Ja va tusan! Några orkar jag väl alltid med =)


Vad heter hästen?  Royale Star
Tycker du att den ska heta något annat?! Näe, har ju döpt han själv ^^
Vad kallar du hästen?  Star, älskling, sötnos...


Hur gammal är den? Snart 6 år.
Vilket år/månad/dag föddes den?  2009-01-01
Vilken färg har den? Palomino
Har den några tecken? Stjärn
Hur hög i mankhöjden?  ca: 160 cm
Är det ett sto/valack/hingst? valack
Har du tävlat den i hoppning? Ja
Vilka klasser/hur högt?  CR 80 cm och 1 m
Har du tävlat den i dressyr? Nej
Vilka klasser? ---


Är den tävlad fälttävlan? Inte ännu =)
Vilka klasser? 
Är den tävlad i trav?  Haha nej
Är den tävlad i galopp?  Tjaaa... hemmavid i alla fall =)
Är den tävlad i något annat? Nä
Har den tävlat in några pengar?  Nix
Hur mycket?
Har hästen championatspoäng?  Ehm, nej


 


Hur högt har du hoppat med den?  120 cm
Är hästen bra på dressyr? Ja
Hur är den i skritten?  Lugn, metodisk
Hur är den i traven? Jämn och fin
Hur är den i galoppen? Svävandes på moln
Kan den skänkelvikningar? Ajjemen
Kan den öppna/sluta?  Självklart!
Kan den galoppombyten?  Ja, vi tränar på det
Är hästen pigg?  Ja då
Är hästen trög?  Nej
Är hästen stark?  Ibland
Är hästen het? Nej, det vill jag inte påstå
Bockar den?  När han är riktigt glad
Stegrar den? Nej
Sparkar den bakut? Det har hänt
Skenar den ofta med dig/andra?  Nix


 
Är den tittig?  Nej
Har du badat tillsammans med den?  Premiär i sommar!
Har ni hoppat tillsammans?  Jajjemen
Har ni galopperat på en äng tillsammans?  Ohja
Har den bra hoppteknik? Faktiskt =)


Hur högt brukar du hoppa med den?  ca 1 m
Hur ofta hoppar du den? 1-2 ggr i veckan
Hur är den när den rids ut? Pigg och framåt
Tycker den att det är kul? Ja
Blir den piggare eller trögare än på banan när ni rider ut? Ungefär detsamma
Står hästen i box? Ja
Går hästen på lösdrift? Nej
Hur mycket och vad äter hästen? 10 kg hö/ensilagé , kraftfoder 0,5 kg, havre 1 kg, 3-4 dl betfor och ibland lite mineraler / dag


 


Går den i hagen varje dag? Självklart
I en stor eller liten hage? Ganska stor
Hur länge går den ute per dag?  minst 8 timmar
Gillar den att vara ute i hagen? Ja
Har den vindskydd i hagen? Nej, bara några träd


 


Hur ofta rids hästen? Så gott som varje dag
Är det en svår eller lätt riden häst? Både och, vill du att han ska gå fantiskt så får man kämpa på
Vem äger hästen? Jag
Är hästen snäll i stallet?!  Ja
Kan hästen stå lös i stallet?  Japp
Måste hästen vara uppbunden?  Nej
Är hästen lättlastad?  Sådär... vi tränar!
Är den snäll att klippa?  Aldrig provat
Vad har den för sadel/sadlar?  Stubben hoppsadel
Vad har den för benskydd/benlindor just nu?  Benlindor runt om vid dressyr, senskydd och strykkappor annars
Vad har den för bett just nu?  Tredelat tränsbett
Vad har den för täcken just nu? Massor!
Tror du att hästen gillar dig? Hoppas jag allt
Gillar du hästen? Självklart!
Nämn en sak som är – – med hästen: Svårlastad ibland
Nämn en sak som är + med hästen: Alltid ger 110 %
Har ni många minnen tillsammans? Vi får fler och fler =)
Har du någon gång sagt ”jag älskar dig” till hästen? Många gånger!



 


Av Amanda - 16 mars 2015 16:00

ATT DET BARA ÄR typ DAGAR KVAR INNAN JAG FÅR KÖRA UPP OCH FÅ MITT KÖRKORT?!

DAMN!

16 dagar kvar, fatta att nedräkningen är igång eller!


" Men Manda... Äru säker på att du klarar det med en skadad axel? Den kanske inte har hunnit bli bra..."

Sen när i h*lvete ska en axel hindra mig att nå mitt för tillfället största mål i livet?

Since never ever! =)

Så vad tusan, Alvedon uppfanns av en anledning! Jag är taggad till 1000 x 10000000 typ...


Annars då, jovars... Jag kommer garanterat bli en mästare på använda min vänsterhand efter detta! Helt klart!

Det kör ihop sig lite granna emellanåt med skam den som ger sig!

Jag har ännu inte kommit på någon bra idé om hur jag ska orka slänga upp en sadel på hästen, så får be om hjälp med det, få en utläggning om att jag inte borde rida alls, käfta emot och sedan leka cowgirl!


Var ute med T.D igår för att det var sjukt fint väder... Och han skötte sig som den snälla rara lilla häst han typ aldrig någonsin brukar vara. Mäkta förvånad! Till och med Nina som var med vart impad.

Han skyggade inte för någonting, blåste inte upp sig när vi mötte folk, fick inga hjärtattacker när vi passerade den hiskeligt farliga brevlådan eller någonting! Lyhörd på ryttaren är han jämt så där är aldrig några problem... Men...

Kan det vara så att efter alla år, så fanns det en dag då T.D inte uppför sig som den hispiga araben han är?

Detta är med andra ord större än de sju underverken i världen (enligt mig). Detta är större än rivningen av Berlinmuren ( "vilken j*kla Berlinmur??" tänker alla yngre) och Milleniumskiftet tillsammans!

Herrejösses lixom!

Förstår ni inte?

T.D passerade sin ärkefiende Brevlådan utan att ens reagera!!!!


Jag ringde till och med Aftonblandet och frågade om de ville ha årets Scoop, men tydligen var nån tjomme från Melodifestivalen mer intressant... Måns kanske han hette?!

" Va har ni en katt med i Mellon? Äre inte dags att skärpa till sig nu va? Eller kan jag anmäla min katt Ludde till nästa år?"

" Vaddå katt? Han är en känd artist!"

" Alla katter som man inte vet namnet på heter Måns!"

Fånskallar!


Ja, ja...

Nej, vet ni hur jobbigt det är att skriva på ett tangentbord med en hand? Kan säga att det tar tid! Och nu ska jag kämpa mig ut till en skogstur med flickorna.

Vi ska mobba Sanna som börjar bli en tjockis nu ^^ Tyvärr så svarar hon bara att hon får äta precis så mycket godis hon vill, och därmed får hon tyst på oss godisråttor som egentligen inte alls struntar i om man råkar gå upp 10 kg på grund av att man vräker i sig en massa onyttigheter....


Pussen och Kramen på er Sötisar!


Fatta bara.... 16 dagar kvar =)


Av Amanda - 11 mars 2015 19:57

" Manda jag ska berätta en stor hemlighet för dig!"

Tell me Tell Meeee!!!!

Jag vill veta nu, vad är det? Säg!!

" Du har din tröja bakochfram och det börjar bli en aning asirriterande!"

" Åhfan... Öh jag var lite en aning helt borta imorse..."

Så ja.. varför inte gå med tröjan åt fel en hel dag?

Dessutom undrat varför den satt konstigt som fasen just idag, var glad att jag ens fick på mig den med en arm... Välkomna till min värld!


Jaha ja... Vad ska jag skriva om idag?

" Baamse och Lillskutt hoppa uti skoooogen då kom Skalman klampeliklamp. Snubblaa på en Kaaaattt!"

Bra låt det där... Riktig partydänga..

Jag och Tess satt för ovanlighetens skull helt sysslolösa innan... Jag vet att bara det är en stor händelse för vi brukar alltid ha nåt att göra även om det mest är med hästarna.

Men icke idag...

Så efter att vi tröttnat på att sitta och glo på varandra och konstaterat att vädret är fint så gnuggade vi igång geniknölarna.

Och kom på exakt ingenting...

Så vad gör man då?

Jo, man ser lite söt ut och får pojkvännerna att "skjutsa" in oss till stan vilket slutade med att vi drog med dem på en rejäl shoppingrunda!

Haha... Jag undrar hur vi lyckades då de hatar allt vad shopping, affärer och sånt heter...

Vi kanske skulle sagt att de inte behövde köra oss mellan affärerna så hade de ju kunnat roa sig själva.. Pilla i en motor eller nåt annat kreativt...

Men men... Såna saker får de lista ut själva!


Åt på Kinarestaurang och jaa... Jag bröt min anti-Kyckling kampanj för äter man kinamat så SKA det innehålla friterad kyckling med currysås...

Gaaasch så gott...


Har nu debuterat i en riktig tävlingsklass med Casanova, bara kört några Clear Rounder med honom innan.

Det har funkat fint, men i lördags... Shit vad taggade vi var!

Båda två bara " Nu äre segra eller dö som gäller!" ( Jag dog lite faktiskt)

Så jag travar in på ridbanan utomhus med min stora präktiga mörka hingst som älskar att stila. Stora travsteg och krökt nacke innan han började att nicka med huvudet av iver.


Startsignalen går och hästen dundrar iväg mot första hindret.

Han hoppar utan problem och vi tar nästa.

Vid femte hindret så exploderar han totalt, ökar farten och bränner på utan att lyssna alls på mig.

Jag kämpar mig blå med att i alla fall styra och vid hinder nummer sex anar jag att han ska vägra då vi kom helt fel inpå det.

Nej då!

Ett jätteskutt och jag tappar allt vad balans och vett heter. Även bägge stigbyglarna!

Casanova börjar dessutom galoppera i någon slags korsgalopp så inte satt jag på nåt svävande moln direkt.

På något vänster så håller jag mig kvar och vi lyckas ganska osnyggt ta oss över tre hinder till.

" Okej, ett kvar... " tänker jag.

Ett stort skutt och " Yes Jag lever!!" medan varenda muskel i mig skriker av smärta. Det är för långt att trilla av! Damn jag vill ha en shetlandsponny NU!

Okej vi kommer i mål och nu applåderar publiken.

Hästen tar sats och gör ett enormt bocksprång och jag flyger av all världens väg.

Det konstiga är att på vägen ner tänker jag bara: " I Belive I Can Flyyyyy  AJJJE!"


Hamnar i gruset och ser min häst bjuda publiken på en rodeouppvisning inne på ridbanan.  Ju mer de applåderar desto mer håller han på!

Caitlin och Tess kommer och vi försöker fånga in honom.

Haha tre idioter jagar en häst...

Någon kommer med den berömda havrehinken efter 10 minuter men nej då, herr Casanova ska inte ha mat!

Till slut lyckas vi omringa honom i ett hörn och han stannar upp.

Jag tar tag i tyglen och håller fast honom.

Bockar mot publiken och gör tummen upp medan jag hämtar andan.

Hästen reser sig på bakbenen och min axel knakar till av rycket.

Tess får tag i honom och Caitlin leder ut mig.

Jag kan säga att det gör förbannat ont att få en axel ur led.


Så det var lixom bort till transporten igen och kolla hur illa det är med mig, medan Tess skrittar av Casanova.

Självklart hör vi speakern ropa upp mitt namn till prisutdelningen.

Öh... Ett problem...

Hur kommer man upp på en häst som är 175 cm utan att använda armen?

Syster föreslår att vi låter Tess rida prisutdelningen men aldrig i livet!

Får vi rosett på vår första riktiga tävling så vill jag ha den ju! =)

Då kommer min brighta idé upp.


" Tess ställ han vid bilen!"

Jag tar mig upp på biltaket och kan nu enkelt kliva på Casanova. Ha! Jag visste väl att den gamle V70:n var bra till nåt mer än att åka i, fungerar även som pall!


Så med den friska armen styr jag mr Bångstyrig och in på ridbanan igen.

Leena bara skakar på huvudet och frågar HUR det gick egentligen.

" Öhm, jag tror den är ur led men ingen fara!"

" Men åk till sjukan med dig jänta!" svarar Leena.

" Jamen... Jag vill ju ha rosetten först! Jösses... Jag har ju inte brötit nåt i alla fall! Lugna ner dig qwinna "

Tro´t eller ej, och en jädra tur att det inte var stilpoäng inräknat men vi kom faktiskt på 2:a plats =) Asstolt över mitt vilddjur som för ett år sen var värre än otämjd dinosaurie :D

Så efter ärevarvet ( tur att det går att styra med vikterna istället för tyglarna ) så återvänder jag till transporten, kliver av hästen via biltaket igen och då kommer Nicke och Jim som syster ringt efter.


Så Nicke var snäll och lyfte ner mig, =)

Okej, syster och Tess tar hand om hästen, fixar så att Caitlin kan rida Sky i nästa klass som jag hade anmält mig till och grabbarna får nu köra mig till akuten.

Kan säga att det var som om någon kört in 1000 knivar och är och gräver i skelettet på en. Men jag fick ju en blå och fin rosett! :)


Linkar in på akuten och de ber oss sitta ner och vänta.

Asså, det är rätt tråkigt på såna platser!

En unge som skrek lite då och då och några pensionärer som hostar och rosslar.

Så kommer det en välbekant röst.

" Men vad i allsin dar gör NI här?" Stina ( Tess & Jims mamma som jobbar som sjuksköterska)


Hon undersöker mig snabbt inne i väntsalen och jag får sedan komma in i ett mindre rum med grabbarna.

Doktorn kommer och som jag trodde, axeln är ur led.

Jag visste inte ens att jag kunde alla dessa svordomar när de knäckte tillbaka den! Men jag fick morfin för smärtan i alla fall =)

Och några utskällningar samt stränga order om att inte använda den armen och axeln på minst 3 veckor.

Alla hästtjejers fasa... Ingen ridning!

Men, jag har lösningen på allt...

Ja, vem sa att inget händer i livet?


Caitlin som inte tävlat Sky på aslänge gjorde enligt Tess en fantastisk ritt ( mer stilpoäng än vad jag åstadkom allså) och knep en 1:a plac så GRATTIS till er =) Motståndarna sög allså...


Öh... vad mer har hänt?

Jag har ätit potatisgratäng idag =)

Haha nee... men har min högerarm i en sån här hängpåse så det går fasen i fort att göra allt med vänster!

Halvt handikappad!

Det är lite svårt att mocka kan jag lova, och sadla hästen... Men allting går och jag fick ju en stor blå rosett tillsammans med Casanova =)  Plus att vi numera är lokalkändisar!


Pussen och Kramen på er!



Av Amanda - 6 mars 2015 21:58

   

   

   

     

    

 

 

   

   

 

     

 

 

 

Av Amanda - 6 mars 2015 20:52

Long time No See.. Förutom några halvtaskiga inlägg från telefonen... Shame on me!


Så därför tänkte jag att ett mer "seriöst" inlägg är på sin plats.

En helt vanlig fredagkväll, och jag har inte så mycket annat att göra faktiskt.

Tess dissade mig, pojkarna leker i garaget och syster pysslar med nån grej ( typ bokföring) så då roar jag mig genom att sno hennes dator och skriva ett inlägg, fast det kan komma att bli två ikväll!


För jag tänkte... Eller hmm hur ska jag lägga fram det här så att jag inte framstår som en ren och skär snokare i andras datorer?!


Öh... Ehm...

Jo!

Syster sa att det fanns lite bilder på Quarterhästarna hennes pappa har och jag fick tillåtelse att dela med mig av dem!

Så nej, jag har inte alls kollat igenom alla bilder helt på egen hand i hennes dator!

För guds skull NEJ! ^^


Som ni kanske har märkt så kör jag inte alls på ironi-spåret nu.


Vad har hänt då?


Ja... Star börjar först nu återhämta sig ordentligt efter inflammationen och reaktionen på antibiotika. Han reagerade även starkt på sömnmedel... :( 

Så det har varit många vänder fram och tillbaka med honom.

Han fick en stor varböld på strålen, så fick ge honom lugnande och smärtstillande så veterinären kunde sticka hål på den.

Det var hemskt att se sin häst bara falla ihop till en hög men som tur var så var han inne i boxen och landade något sånär mjukt. Men ni fattar att jag fick panik!

Hästen dunsar ner och får något anfall, ungefär som epilepsi och börjar rycka och skaka i hela kroppen!

USCH!

Men nu äntligen är han bättre och jag har börjat att skritta honom. Premiär idag.


Annars som jag nämnt tidigare, två Tysklandsresor, mycket jobb och ja... livet!


Ultraljuden på de dräktiga damerna såg kanon ut så det verkar gå bra. Längtar tills fölen kommer!

Man bara älskar de små ulliga liven!

Och ser framemot att kunna handskas med en betydligt vänligare Ginger! Surkärring till märr de där!

Imorse bet hon mig i axeln!

BITCH!


Caitlin har inte kunnat hålla sig och påbörjat Projekt inridning av Q.R Mitt förslag om att sälja henne som rodeohäst kvarstår! Hehe... Men det går faktiskt ganska bra. Syrran har bara flugit av 3 gånger hittills. De har haft lite meningsskiljaktligheter angående om man ska gå höger eller vänster vissa gånger!

Men de följde med mig och Felizia på en skrittur häromdagen och jag är faktiskt impad av hur väl Q.R sköter sig!

Men hon tycker nog att det är roligt!

För igår så smet hon ( inget ovanligt ) och tog tag i ett träns som hängde framme. Bar det i munnen och gick fram till Caitlin och buffade på henne.

Awh that´s Cute!


Har börjat rida Sky igen, och imorgon ska jag tävla en klass med Casanova. Wish us Luck!

Micke (min tränare) tycker att jag ska börja tävla mer nu när jag faktiskt har tillgång till 4 jätteduktiga hästar, men allså.. Intresset är sådär..

Långa dagar, mycket åkande, stressande, prestationsångest.

Men det är kul att få visa upp sig och se hur man utvecklas tillsammans med hästen.


Har även haft en lektion i " Hur man bakar Kladdkaka" med grabbarna.

Vad tar det normalt sett?

20 minuter? Typ...

Haha... med tre idioter... tar det ungefär 2 timmar.

" Jim, hämta mjöl och kakao!"

" Öh...." öppnar frysen  " Jag hittar inget! Åh kolla VODKA!"

" I Skafferiet idiot!"

Ragge öppnar skafferiet då Jim är helt fascinerad av att ha hittat en vodkaflaska i frysen.

" Manda, hur ser en mjölpåse ut?!"

" Vetemjöl står det på den, den är röd och vit!" * STÖÖÖÖÖN *

" Näää det finns bara en påse som är vit och röd... Danska flaggan kan man la inte ha i köket heller!"

" Ge mig styrka! Väck Nicke och säg åt han att ta fram en skål istället så hämtar jag mjöl!"

Ni förstår hur svårt jag har det ibland?

Vi får ihop smeten och snart står de alla tre och stirrar ner i kastrullen.

De hugger varsin sked och ska provsmaka...

Jag måste akut lämna dem en halv minut för ett toabesök och när jag återvänder är all smet borta och de står och skrapar ur det sista ur kastrullen.

Nej, nej, nej...

Okej... Vi börjar om!

Jim ska komma med mjölet till mig, jag står 1,5 m bort.

karln ser sig inte för och snubblar då över hunden som legat och sovit på exakt samma ställe den närmsta timmen.

Allt mjöl flyger ur påsen och vi får ta en paus i bakningen och jag skickar Nicke iväg till affären och tvingar de andra två att städa upp.

Ungefär en halvtimma senare kommer Nicke hem med en ny påse mjöl... Tack och lov att han köpte vanligt hederligt vetemjöl.

" Manda... Hur sätter man på ugnen?" Frågar Ragge.

" Jösses karl! Såhär!" skjuter Jim in och ställer och börjar jucka mot spisen...

Behöver jag säga mer?

Vi lyckas trots allt (inklusive x antal grova skämt angående färgade människor och smetens färg) få ihop en ny smet. Jag får nog lika många gånger som "x" föreställer i föregående mening tala om att Vodka i kladdkakesmet är en mindre lämplig idé, däremot kan man ha i lite apelsinlikör för smakens skull.

"Apelsin vaddå?"

" LIKÖR!"

" Det låter inte vettigt... menar du att det finns folk som dricker det när det finns öl? Kan vi inte hälla i öl då?"

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!

" Apelsin?" Jim kliar sig fundersamt... " Just ja! GroggvirkeJuice!!"

Jag anar att de är besatta av alkohol!


Jag häller smeten i en form och sätter in den i ugnen.

Tro´t eller ej, den blev faktiskt extremt god!

Så... tanken var att de skulle lära sig nåt men tjaa... kommentaren på det hela var att nu förstod ju Ragge i alla fall att man måste hålla i skurmoppen för att den ska fungera utan att man ringer efter mamma!

Ge Mig Styrka att uthärda dessa odugliga män..niskor!



Pussen och Kramen på er!

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards