Alla inlägg under januari 2016

Av Amanda - 20 januari 2016 20:59

Skjut mig!!
Har rejäl rid-abstinens nu!
Gaaaassssccch!
Jävla knä asså... Suck..

Tja... Kan säga att mina hästar har nog aldrig varit så välryktade som de är nu iaf.
Stort tack till Nina och Tess som hjälper mig att se till så de får motion.

Jag fördriver dagarna med det där jäkla Candy Crusch och Ragge har lärt mig att byta olja både i motor och växellåda på en bil.
Så Amandas oljebytarservice är öppen...

Men nu har folk tröttnat på mitt gnällande. Så HEJ bloggen.
Jim köpte en påse godis åt mig igår.
" Även om du inte blir gladare så kan du ju i alla fall tugga utan att gnälla!"
Haha tackar;)
Ragge sa att jag får rida på honom när jag vill utan att belasta knäet...
Hmm... Nä tack!
Men häng med till Ullared då?
Oj vad entusiastiska pojkarna var på det. Eller inte!
Så jag och Tess åker dit imorgon:)

Nä en kort uppdatering!

Pöss

Av Amanda - 7 januari 2016 23:09

Det finns ett uttryck som säger att "ögonen går i kors"... Är man inte förbannad vindögd då med andra ord?
Dagens stora fråga.
Och där avslöjade jag att min "nivå" idag är superlåg - as always!

Nä men seriöst... Vad har inte strulat idag?
Vaknar, snavar på katten på väg till toa. Slår upp knäet så det börjar blöda och min första tanke denna morgon är: Faan jag borde verkligen skärpa mig och raka benen oftare!
Plåstrar om mig själv och tycker synd om mig - ingen annan gör det ju!
Får i mig frukosten och ska gå ut i den hemska kylan och bege mig till stallet.
Öppnar bildörren, in med nycklen, vrider om - bilen stendöd!
Finns det nån i den här jävla hålan som kommer och räddar mig?!
Nej självklart inte!
Går igenom hela telefonlistan och ingen kan komma.
Hepp.. Hur vare nu en cykel fungerade?
Svinkallt! Så där så det riktigt svider i lungorna, andfådd som en jagad säl och förlorad känsel i ben och armar.
Detta är vad som sker efter en 7 km cykeltur i nysnö och (bara) 14 minusgrader. Ifall ni vill veta...
Kan tillägga att den förbannade cykeln även har punktering..
Men vad gör man inte när man vet att det står 25 hungriga hästar och längtar efter sin frukost?!

Kommer till stallet och ser att det lyser därinne.
Glömde jag att släcka igår?
Stapplar in och den ljuva doften och värmen slår emot mig. Ungefär samtidigt som ljudet av nöjt tuggande pållar...
WTF???

Strax därpå kommer Nina.
- vad gör du här på din sovmorgon?
- öhh.. Va?
- det är torsdag! Jag tar morgonen och du kvällen eftersom du har träning?!
- snälla... Skjut mig långsamt!!!
Men det gjorde hon inte...

Aja är man på plats så är man!
Ut med djuren och sen sätta igång.
Men gör allt för värme!
Efter att ha mockat typ fem boxar så är jag helt slut! Orkade inte ens lyfta grepen.
Nina beordrar mig att gå in i huset och vila istället.
Okej...
Korsar gårdsplanen.
Hittar naturligtvis en stor isfläck, halkar och slår upp mitt andra knä.
Hela kroppen värker och jag kan inte ens ta mig upp.
Snö är kallt och blött...
Ringer Nina...
- hjälp en gammal och fallen kvinna!

Hon kommer och hjälper mig upp. Smärtan i knäet sköljer över en som ett vattenfall och jag kan inte stötta på benet.
Så med Ninas hjälp kommer vi in och jag sätter mig ner på en stol och drar upp byxorna för att plåstra om mitt andra knä.

- Manda! Du måste till sjukhus! Skriker Nina.
- För ett blåmärke? Äru dum eller?!
- Titta då!
Slänger en blick på knäet..
Hmm... Knäskålen ligger på sidan av knäet.. Inte bra... Faaan!

- Faan... Betyder det att jag måste gå ut igen?! Lååång suck.
Nina säger att det är ett måste och undrar om hon ska ringa ambulans.
För ett knä?
Kom igen när jag har fått en hjärtattack!!
- Då kör jag in dig!
- Men det har du inte tid med!
- Ge dig och sluta vara så envis!
- Vänta! Det ringer...

Jag plockar upp telefonen och svarar.
- Du hade ringt? En nyvaken Jim
- Behövde starthjälp.. Jävla sömntuta! Men tyvärr kan jag inte snacka nu. Nina påstår att jag fått knäet ur led och måste in till sjukan.. Men jag försöker övertala henne att hon inte har tid...
- Förhelvete Amanda! Jag kör in dig!

Jaha?!
Vad kan jag säga? Trots mina försök så ska vi tydligen dit...
Jim kommer på 10 min och tjaa... Jag tar och kör den sträckan på 20 min och nog en halvtimma i detta väglag..

Nina håller upp dörrar och Jim bär mig ner till hans bil.
Vi åker in mot stan.
Smärtan är hemsk men intalar mig själv att det bara är barn som gråter av en sån anledning.
Men för första gången i mitt liv så börjar jag känna av ett illamående i en bil. Även lite yrsel.
- Stanna!
Jag skriker och bilen stannas, öppnar dörren och hänger på handtaget halvvägs ut när jag ser min frukost en andra gång idag.
Mår illa klart och stänger dörrn.. Får en flaska vatten att skölja munnen med innan vi åker vidare.
Tänker att illamåendet inte upprepas om jag blundar... Bara ... Lite... Åh... Ljudet av... Motorn... Zzzzz...

Minns inget mer förrän jag vaknar i en sjukhussäng och allt är vitt.
Men.. Smärtan är borta!
Ärligt talat så känner jag mig rentav berusad.
- Yeey hon lever!!
Ser en suddig kontur av nåt som låter som Jim.
- Vad faan... Du ser ut som en suddad blyertsteckning...
- jag passar i allt!!
Jag orkade inte förklara för honom.

Enligt farbror doktorn har knäet hamnat ur led, anledningen till min fylla är morfin och uppepå allt en hjärnskakning!
Detta betyder ( enligt Farbror Doktorn som för övrigt inte gillade min sång om en doktor och en Lisa) ingen ridning på minst fyra veckor!! Och sängliggande minst tre dar!!
Återigen... Skjut mig!
Drogad, slumrande och antagligen helt borta försöker jag förklara att jag har tre hästar i toppkondis och flertalet därtill som behöver motion och att doktorns order är OMÖJLIGA... Råkade nog kalla honom diktator oxå ....

Ja, jaa... Så här är jag nu... Uttråkad, lite hög på värktabletter och trött!
Försöker få tag i syrran men inget svar...
Så om du läser detta! Kom hem!

Men ompysslad till max är jag av mina favoriter!

Så tro inte att jag är bitter inte... jävla snö!!!
Mummel... Ingen ridning på fyra veckor...

Av Amanda - 3 januari 2016 18:47

.... nya möjligheter!
Eller - nya Äventyr!!!

Hej 2016.
Det var mycket bra som hände under 2015, och även en del mindre bra. Men hur ska man uppskatta det bra om man inte får gå igenom lite dåligt?!

Nyår var jätteroligt. Det kändes faktiskt som gamla tider. Hela goa gänget samlade (med ett visst undantag) och alla hade jättekul! Inga bråk, inga sura miner.
Jag kan säga att jag höll andan vid ett tillfälle.
När Caitlin berättar för oss andra det vi egentligen visste. Hon har träffat någon. I Amerika.
Trodde att Jim skulle gå i taket men icke...
Det rörde honom knappt. Har han vuxit upp och mognat? Jag tror det.

Jag kanske borde vara ledsen av en anledning men nej, det känns rätt bra faktiskt.
I mellandagarna så "packade" (läs slängde ihop snarare) jag Nickes saker och skickade ett sms att jag inte var hemma mellan 07.00-18.30 så han kunde hämta sina grejjer!
Ska det vara ett avslut på den fjortisnivån det har varit hittills så tänker jag spela med.
Ingen ska få mig att må dåligt!
Jag är lyckligare utan honom i mitt liv så kan han flytta till Norge och satsa på ett liv med Hilde! Lycka till ashole!

När jag kom hem så låg hans nyckel i brevlådan, på bordet en bukett med blommor och ett kort med ordet "Förlåt" på..
Tja va fan blommerna var rätt fina så dem behöll jag! Men du kan fortfarande dra åt helvete...

Så jag går in i 2016 som singel, delägare i ett företag och starkare än någonsin! Vid min sida har jag fantastiska vänner så jag hoppas att jag kan bjuda er på många roliga skratt och minnen under 2016.

Och jag vill fortfarande ha en Cadillac i present!!

Ha de bäst och god fortsättning på er alla fina !
Puss och Kram // Amanda

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards