Alla inlägg under april 2014

Av Amanda - 29 april 2014 11:00

Jamen hallå där!

Jag har varit lite upptagen på sistone, dels av Paris, dels av hästarna och dels av en sån häringa pojkvasker.

På något konstigt sätt så har det blivit en hel del timmar i telefon och smsande... Förstår inte det haha!

Ja, ja... han är ganska rolig faktiskt!


Idag har jag tråkiga nyheter, men vi väger upp det lite med några roligare.


Nog om det, jag nämnde ju PARIS!

Jag fick ju en weekend i present av mor och far ;) Så tog med mig Tess och vi flög hela vägen ner haha! Underbara Frankrike asså!

Caféerna, butikerna, Eiffeltornet, staden, människorna... Ja allt! I Love It! Synd bara att det mesta man verkligen vill ha är svindyrt.

Men vi bodde på ett fantastiskt hotell, pool, drinkar, massage, bufféer och massa annat skoj! Inga skrikande och irriterande barn i alla fall. Jag hatar ungar som springer runt och gapar och snorar när man är på semester, de skriker under maten, klagar på allt och ger sina föräldrar ett helvete... Nej Usch!

Så massa njutande, shopping och bara slappande var det. Wonderfull.


Man kommer hem med nya krafter vilket märktes på dressyrträningen med Felizia igår! Jävlar vad bra hon gick min ängel! Kändes verkligen som om vi var ett. Jag behövde inte jobba mycket alls för hon gjorde vad jag bad henne om och hon gjorde det så perfekt :D Ren lycka!


Inte för att den varade så länge.

Tyvärr fick mammas gamla dressyrstjärna Ricci ett hemskt kolikanfall under eftermiddagen. Det fanns inget att göra så tyvärr så fick han avlivas. Pappa såg till att hans sista viloplats blev färdig direkt och nu ligger han bredvid Shetan. Så det är lite tungt, mamma är helt förstörd. Men så har hon ägt honom i 30 år. Han blev hela 36 år nämligen.

En stolt och vacker hingst som alltid bar huvudet högt!


Det är klart att hästar inte blir 90 år gamla, och när de är i Riccis ålder är det faktiskt ingen större idé att lägga dem på ett operationsbord. Det gör mer skada än nytta anser jag.

Men han har ändå alltid funnits i mitt liv så man känner sig lite tom, det går ingen ståtlig fux i hagen bakom huset längre.

Vem kommer nu att uppfostra unghingstarna lika bra som gamle Ricci?!

En stor förlust inom vår familj och vi saknar honom extremt mycket men vetskapen om att han har haft ett händelserikt och bra liv gör det hela lite lättare.

I alla fall för mig!


 

Tack för allt du har lärt oss älskade Ricci!

Vila i Frid <3



Nej, hoppas allt är bra där ute med er!

Jag ska ta mig en tur på T.D och njuta av det fina vädret jag!


Puss och Kram <3

Av Amanda - 20 april 2014 16:55

Jag ska banne mig göra mig en header idag! Haha!    


Uttråkad som fasen är man!


Help Mee!!!!!!!! Tess where are u???


Resultat kommer...  PUSS

Av Amanda - 20 april 2014 15:45


Jag åtar mig äran att blogga om gårdagens stojande hehe ;) 

En insats!  Haha!

Näe men det var lugnt och städat, med påskmiddag, ägg och massa godis... ^^ 

Nej det trodde ni inte på antar jag...

Hehe.

Det gjorde ni ganska rätt i.


  

Remember the bad bunny from last year? Haha!

Han visade sig minsann inte iår så jag hoppas att ni fått era ägg! =)


Vi hade i alla fall jättekul!

Smart drag sis att ta med ett klädombyte, jag tackar dig innerligt för tipset vill jag lova!

Fick några bilder i alla fall!  Typ två haha.

Kan säga att jag tänkte, vilket tillfälle att knäppa några bilder på er alla... Ja väldigt bra tills min kamera fick bada, nästan alla bilder försvinner och jag blev en aning sur..

Telefonen glömde jag hemma, tur i oturen det!


 

Caitlin och Sanna!

( japp, nu är syster mörk igen! Att hon aldrig kan bestämma sig^^)


Caitlin och Sanna igen.. Ombytta!

( Haha fråga mig inte vad de gör... Men hon ser ganska sleten ut, denna togs rätt sent! )





 

Ragge i förrgårkväll då han drog igång förfest!


 


Anton somnat i Impalan så vi nattade honom ;)


   

  

Här har du Becca, den omtalade Jim! 

Hmm... Jag fick en till men där är han askalas och ser ännu mer mongo ut!


Så 4 bilder, gick att rädda!


Haha ska jag beskriva saken i ord istället?

Klockan 07.00 så kom Caitlin i Cadillacen och hämtade mig. Vi åkte till Jim där vi fann grabbarna sovandes på soffan, japp alla 3 ( Ragge, Jim och Rickard ).

Caitie mumlade nåt om Mission Impossible att hon hade fått dem i säng i fredags..

Förstår dig!

Så vi väckte dem och sega som de är tog det 2 timmar för dem att bli klara.

Haha, och ni tjatar på oss fruntimmer?

Aja, äntligen kom vi iväg.

Åkte Jims Bonneville, och så hängde Kevin och Anton med med sin Impala ( bilen som agerade säng åt Jim senare..)

De fick lite kommentarer om att bilen bytt färg från svart till ljusblått men men.

Målet är då Jönköping och Elmia mässan.

Ingen ville dock gå in på själva mässan så vi hängde mest på parkeringen och flummade.

Alla känner alla typ och strålande väder hade vi.

Efter ett par timmar så åkte vi in mot stan för att käka.

Det är nu galenskaperna börjar.

Jim och Ragge startar matkrig inne på MAX så vi blev utslängda ganska fort.

Tackar Ragge ödmjukast och kan berätta att nu har jag fått bort all Cheddar ur håret! =)


Jaha, fortfarande hungriga så åker vi runt och letar mat. McDonald´s är överbefolkat så hittar en pizzeria och när killarna snackat med de stackarna som jobbade där i 25 minuter om att de borde servera Big Mac istället, så kan vi äntligen beställa.

 Ah, äntligen! MAT!

Jag, Caitlin och Sanna sätter oss tillrätta och väntar snällt på maten.

Grabbarna går ut, för det fanns ingen öl på matstället så de skulle vänta vid bilen..

Hmm.. 15 minuter efter att deras mat kommit så kommer de tillbaka efter att vi ringt.

Aja, äter och sen ut till bilen igen och åker lite på stan.

Killarna ger upp ett gapskrik och bilen tvärnitas.

De har nu fått syn på en fontän!

Med Jim först ut ur bilen så springer de mot fontänen och ska bada.

Vi tjejer sitter kvar och undrar om de fortfarande är 5 år gamla...

Sen försöker vi stoppa dem!

Det hela slutar med att killarna drar ner oss i vattnet och jag har nog aldrig blivit så chockad i hela mitt liv som när Ragge drar tag i mig och drar ner mig i fontänen.

Caitlin skriker och slåss på stackars Jim medan Sanna bara garvar.

Blöta från topp till tå, så återvänder vi till bilen.

Hm, mitt inne i ett befolkat centrum äre bara att byta om.

Tur man hade ombyte med sig!


Sen åkte vi runt på stan, musiken på högsta volym och skrek med i låtarna.

Det är roligare än vad man tror.

Ragge häller i Jim brännvinsdunken som vanligt. Och de nästan trillar av bilen där de satt på cabställningen.

Så medan de roar sig med balans och brännvin så ser vi andra mest snälla ut. Speciellt eftersom att det ligger en polisbil två bilar bakom.


Sirenerna slås på och snutarna stannar Olle som kör.

De kollar så han är nykter i alla fall och undrar om det var vi som badat innan.

" Näääeee alldeles för kallt för såna saker... däremot bjöd vi tjejerna på vattenkrig vid macken!" Säger Jim med ett leende.

Polisen ser ju att vi är blöta i håret.

Så vi får vackert instämma, och de i Impalan intygar att så var fallet.

Phu, 1500 i böter per person annars...

Polisen säger åt grabbarna att ta det lite lugnare och åker vidare.


Hm, ja nu vet vi ju alla att det inte kommer ske.

Vi stannar för en pissepaus nära en liten park och när vi tjejer kommer tillbaka så hittar vi Jim klättrandes i en flaggstång medan Ragge står nedanför och hejar på tillsammans med Rickard, Anton, Kevin och Erik. 

( Jag tog fram min genomblöta kamera nu och upptäcker att den är kaputt.)

Så när vi undrar vad de håller på med så ska de bara fixa en flagga till 6:e juni!

Jaha, varför firar ni inte bara ner flaggan med linan då? undrar jag.

" Mindre spännande så..."

Ooookej...

Ja, ja.. Jim lyckas få ner Sverigeflaggan och komma ner utan skador och vi kan åka igen.

Börjar allvarligt fundera på vad som rör sig i deras små skallar.


Runt 7-tiden på kvällen tar groggvirket slut så vi skaffar mer på en mack och tankar bilen.

Ragge står och pratar med bensinpumpen som är isatt i bilen.

" Massa gotteligott te lilla Skrållan och husse betalar..."

" Jaa husse skämmer bort sin lilla älskling massor!" Kommer Jim och lägger armen om Ragge med blicken på pumpen.

Några normala människor ser detta när de går förbi, två fulla raggare klappar på en pump... Deras ögon var gigantiska.

" Sorry, de har inte alla hästar hemma!" säger Caitlin leendes mot dem och de bara nickar och går vidare.

Jag vill inte veta vad som hände inne på macken men grabbarna kommer ut och har köpt med sig hela lagret doftgranar.

Jättestolta då de fick rabatt!

Hmm...

Så nån som behöver granar så finns det en halv kartong i Bonnevillen... Alla sorter...


Aja, efter lite godistime så åker vi iväg igen.

Cruisar lite på stan, och anar vad de nu ska hitta på.

Staden är dekorerad med blommor lite här och var så grabbarna fick för sig att vi ville ha blommor.

Snälla de är...

Speciellt eftersom att jag och Caitlin fick sätta dit blommorna med buntband åt dem för de inte rädde ut det själva...

De pyntade hela Bonnevillens grill med blommorna och vi fick det som blev över. Tack och bock.

Sen hamnade vi på en krog där de spelade rockabilly och vi tjejer dansade rätt länge medan killarna drack i baren hehe.

Just ja, träffade en jättetrevlig kille med ;) Så vi smsar rätt bra


Jaa.. Hemfärden blev ganska lugn om man jämför med resten av kvällen =) Men skoj var det!


Vad har ni gjort i påsk?


Puss!




Av Amanda - 17 april 2014 12:18

GÄÄÄÄSP!

Hej!

Fem minuter bara.... ... ..

Okej!

God Morgon!  Eller ja, klockan är trots allt 20 över 12 men i alla fall!

Ibland är man trött!

Eller så kanske man ska skippa filmmaraton med Tess?!

Igår drog vi igenom alla Shrek-filmerna, haha! Fyra stycken och bara asgarv i många timmar. Vi är nog lika barnsliga bägge två!

Haha =)

Nästa gång blire Jurassic Park ( i 3D till och med ).


Hm, verkar som att det blåser ute idag.

Tecken #1: T.D stirrar runt i sin hage och gör sig så vacker som han bara kan!

Tecken #2: Träden gungar.

Tecken #3: Min Iphone säger att det är blåsigt! =)


Så ingen fullblodsridning idag! Nej tacka veta jag de lugna snälla Halvbloden eller Antonia. Synd bara att Antonia är iväg på betäckning. Och jag och Palle har aldrig kommit riktigt överens. Han ser sig själv som Caitlins häst ( Kanske för att det är hon som red in honom ).  Så ingen andalusier idag!


Jag och Tess tänkte testa Sirocco och vagnen idag igen! Vi tar med Lillfux som extra stöd. Dra vagn är piece of cake för henne nämligen så vi tänkte att hon kunde coacha honom lite. Men han verkar tycka det är kul i alla fall ;)


Och så ska vi börja med vårstädning av stallet. Tömma 36 boxars halmbäddar... Yeeey! Eller inte. Uschaen men men... det måste göras. Grannbonden blir glad i alla fall då vi säljer mycket gödsel till honom. Haha hans fru brukar komma och vilja köpa hästbajs till sina rosor :) Ehm, det är bara att hämta kan jag lova! Vi har så det räcker och blir över!


Neej, jag är hungrig! Hmm... Ett paket nudlar och en gammal röten Skogaholmslimpa är vad som finns hemma just nu. Jag ska säga åt mamma att handla mer än 3 ggr per år!  =)


Tjingeling på er!


  



Av Amanda - 15 april 2014 18:43

Förlåt mig Caitlin, det var verkligen inte meningen :(

Jag känner mig så hemsk! Varför var jag så idiotiskt dum i huvudet?

Snälla. Förlåt mig!


Hopptränade med Sky idag. Allt gick superbra tills vi kom helt fel på ett hinder. Jag kände verkligen att anrirdningen var kass så försökte bromsa hetsporren. Men förgäves. Vi kraschade in i oxern, med buller och brak. Bommarna flög åt alla håll och Sky gick omkull medan jag for i backen. När hon kom upp på benen igen så ville hon inte stödja alls på sitt framben :(  Så jag ringde veterinären direkt och sedan Caitlin.

När jag förklarade för syster vad som skett och Tess intygade det hela så väntade jag mig ett raseriutbrott. Istället får jag världens kram och hon säger att det är sånt som händer. Men usch vad dåligt jag mår över det hela! :(


Aja veterinären konstaterar en mindre sträckning på hennes framben, så vila och kärlek är medicinen. Stackars stackars Sky. <3  Men i alla fall, tur att det inte blev allvarligare...


Hm hopptävlingen i helgen gick bra faktiskt. Vi var felfria och hade en ganska hyfsad tid, men det räckte inte till placering, fast topp 15 av 69 startande är bra det med=) Duktiga Felizia! =)


Mja annars har det inte hänt så mycket. Faktiskt.

Ragge föreslog att han och jag skulle gå en danskurs i bugg. Haha. Mjaaa neeeej... Men tack i alla fall. Jag orkar inte med fler blåmärken... Fråga Caitlin!

" Näe, då får jag ont!" svarade han.

Haha...

Nej, jag ska deppa lite till... Ha de bra nu alla.

Av Amanda - 11 april 2014 23:28

Mitt huvud ( eller hjärnan ) är snart överkokt.

Asså, jag trodde jag hade ganska bra fantasi lixom men nu står det helt stilla i mitt lilla huvve.

Förra veckan snackade Leena och ungarna på ridskolan om vi skulle ha nån avslutning, de har ju faktiskt klarat sin allra första termin =)  Ja absolut! Något där de kan visa att de inte behöver rida runt med ledare och så längre för sina betalande föräldrar. Då ville de lixom de äldre eleverna ha nån slags uppvisning eller kadrilj. Vem blev satt på att skrida den planen i verket och komma på nåt?! Jo jag!


Jag har funderat och funderat... Så sist frågade jag ungarna vad de ville göra.

" Vi kan göra en pjäs!" sa Ebba. ( Såklart vem annars :P )

" Hur menar du då?" Undrar jag.

" Ja men typ Snövit eller nått fast med hästarna och att vi klär ut oss..."

Hmm jaaa... Men asså Då måste du ha minst 10 pers, ni är fem...

Ebba tänker efter...

" Du kan vara den elaka tanten för du har en svart häst hemma!" skiner hon upp.

" Haha tack för den... Meen vart ska vi få sju dvärgar ifrån?"

" Jamen... ser jag ut som nån som kommer på allt eller?!" får jag till svar..

Aja, får fundera lite på detta...

Har ni några förslag?

Dessa elever kan skritta, trava, stanna och svänga typ... Jag anser ju att en kadrilj kräver lite mer erfarenhet ( och jämt antal...)


Haha mja... vad ska jag mer säga?

Lite nervös för imorgon då det är tävlingsdags! Men all utrustning putsad, hästarna ryktade och transporten iordning. =)

Vi får se hur det går!


Haha mja träningen igår! Vi alla var på Micke och förklarade att han är knäpp som anmält oss till en dressyrtävling. Han menar att dressyren är viktig och det ena med det andra... Jo Sant, men tänk om jag till exempel lovat mormor att hänga med till kyrkan just den dagen? Har han nånsin sett en gammal tants besvikna min???? Jag bara undrar....

Aja, det är bara att träna... Nina är assnäll som hjälper mig med en hel del tips om vad domarna tittar efter extra mycket...

Men allting känns så bra med Felizia! Min fina fina tjej <3


Har börjat med att köra in Sirocco nu, han verkar tycka det är okej med tömmar och sele och att dra saker efter sig =) Inte en min rörde han när han fick släpa en hinderbom efter sig idag :)  Duktiga prinsen!

På söndag tänker jag testa med vagnen =)


Angående mina inridningshästar på ridskolan, Darla & Dandy så har de båda fått sina premiärer som lektionshästar. Som jag trodde så är Dandy nu nyaste favoriten ;) Underbar häst är han! Så kul att det går bra.

Och hemma är det ganska tomt på det planet då Queen Anne såldes häromdagen och kan nu se fram emot en karriär på hoppbanan tillsammans med sin nya ryttarinna.

Så mer tid till vänner och mina två pållar =)


Haha vilka umgås jag med förutom syrrans grabbar och Tess egentligen?  Mja, Ante och Sebbe iblann... Men döööööööööööööööööh hallå... Deras största intresse : TRAKTORER!

Okej, de finns gröna som heter John Deere, Röda New Holland och blå... sen gamla Massey Ferguson! Där tog min kunskap slut... Och mitt intresse slutade redan vid ordet Traktorer...


Aja, i påsk nån gång ska vi ha en storstädning i stallet. Typ spola av och tömma ut vinterbäddarna med mera och göra fint. Eventuellt plocka ner julpyntet i fönstren... ^^ Men efter det blire grillning och bara allmänt skoj! Så det ser jag framemot.

Och nej Caitlin! Du kan skippa Elmia-mässan iår! Du bara klagar på hur dyrt det är för att se ingenting så varför åka dit?! :P


Haha nee va tusan... Jag ska sova nu så nattinattnatt på er!

Av Amanda - 5 april 2014 22:38

Men hörrni, ärligt!

Hade vi kul igår eller? Jag minns inte :/  Anar det. Aldrig någonsin mer Tequila Rose!

Jag, Syster och Sanna delade på en sådan. MMM Jordgubbsglass... Mumma...

Mina ben är fulla av blåmärken, Ragge sa att vi försökte dansa av någon okänd anledning.

Mitt huvud är någon annanstans kan jag lova. Vet nog knappt vad jag heter ens. Ehm... Berith?


Haha många knop det blev gjort idag då... Eller inte. Orkade rida en hel häst haha! Bättre upp än syster i alla fall för vid 15- tiden så råkade jag ringa och väcka henne ^^ Haha.  Men så hör man i bakgrunden hur någon vaknar till och öppnar en ölburk. Ehm alkisvarning undrar jag?

Nej nej... Helgnöje! Fick jag reda på att det var.

Haha Jim är ganska rolig efter några glas av Ragges specialare. Han kom fram till mig och Caitlin när vi stod och pratade och höll nåt bakom ryggen.

Då hade han varit inne på macken och köpt en bukett röda rosor till henne.

" Kolla nu har du rosor, en Cadillac och en diamantring, älskling!"

Anar att han fått det från en låttext...

Caitlin tackar och skrattar hej vilt.

" Ja nu har jag ju det!"

Sedan en ingående diskussion om vad de skulle göra när de kom hem.

Men den behöver vi inte gå in på!


Allt som allt så hade jag en askul kväll. Det enda tråkiga var att Sanna och Rickard började bråka som fasen :( Jag vet inte om vad men de åkte i alla fall hem tillsammans. Fick några kommentarer av Volvofolket med om att det var synd att jag fallit offer för dessa V8-nördar.

Ha ha ha ni är bara avis :P


Ikväll då?

Jo en filmkväll med Tess.

Disneyfilmer, Chips och mängder med Cola! Inte för att jag fattade vad hon gjorde igår men så fort jag nämnde alkohol rusade hon till toan.

Så nu har vi kollat på Askungen, Snövit, Törnrosa, Basil Mus och snart blire Lady Och Lufsen^^Nostalgi på hög nivå :P

Ingen av oss orkar tänka så värst men vi ratar det här med True Loves Kiss. Hur fasen kan man gifta sig med nån man aldrig träffat innan bara för att han räddar en och har en vit häst och som plus kanten råkar vara en prins?

Jo, tjena att det kommer hända!

Vad har man för utbud egentligen? 

En galen sportnörd i Rasmus, Efterhängsna Epa-Emil ( Japp han har inte gett upp) Halvkrossat hjärta efter Nicke och där vad det slut. Hmm pest, malaria eller kolera... ?

Nej, vart fan är min prins på en vacker häst? Jag kan tänka mig att låna ut T.D för entrén han ska göra! I värsta fall...

That´s not gonna happend!

Så jag får väl vräka i mig chips och svulla resten av kvällen och beklaga att vitlöksdippen är slut.


Men va tusan, inte går världen under för det! :D  Nej nu blire Lady och Lufsen medan vi väntar på att nerladdningen av Djungelboken ska bli klar!


Puss och Kram på er! <3

Av Amanda - 4 april 2014 19:43

Ja asså ingen familj är ju felfri, allra minst min men det största problemet hos oss är att vi alla är starkt envisa och SKA ha vår vilja fram.

Självklart delas inte åsikterna av resten och därmed har vi ett mindre bråk på gång.

Nu är man så van vid det att man knappt bryr sig, men man tar ändå illa upp.

Idag, fredagen dn 4 april har vi haft 4 bråk inom familjen.


1. Började i morse. Och mina föräldrar sitter och käkar frukost tillsammans. Tro mig, detta infaller ungefär mellan 3-6 gånger om året så en ganska ovanlig händelse i huset. Då tänker ni, uppdukat frukost bord med färska frallor, grönsaker, juice och massa annat gått. Hahaha! Nej nej Skogaholmslimpa, kaffe och ost typ. Mina föräldrar med varsin tidning och allt är lugnt tills mamma öppnar munnen.

" Jag funderar på att åka till Bryssel nästa vecka. Ska skriva om en sak där i tidningen!"

" Det har ni la reportrar till?" Säger pappa.

" Det är en fin stad som erbjuder mycket. Jag åker!" säger mamma.

Haha därmed börjar de tjafsa. Pappa tycker inte det är en bra idé och de skulle faktiskt till hans föräldrar på onsdag och käka. Mamma menar på att han inte bestämmer över vad hon ska göra eller inte.

Världens utläggning till pappa om att det är fritt land och slaveriet upphörde på 1800-talet samt att bara för att de är gifta så bestämmer inte han över henne.... GAAASCH vart får hon allt ifrån.

Själv så låter jag dem skrika på i 20 minuter innan jag talar om att de håller på som ett par dagisbarn i sandlådan. Då kläcker mamma ur sig " Ja men Brysselresan är bara från Söndag till Tisdag"

Du kunde inte sagt det direkt? Så hade ni sluppit allt tjafs??? Neeeeej då...

Aja de lugnade sig.


2. Kommer ut till stallet och börjar med sysslorna där. Då kommer pappa och börjar prata om vi ska köpa in fler hästar, eventuellt ha ett ridläger och det ena med det andra. Asså, sånna grejjer som ridläger kräver minst ett års planering i förväg lilla pappa! Inte två månader! 

" Hmm mja men det löser ni tjejer!" säger han och letar upp min syster. ( Vi tjejer är jag, Nina och Caitie)

Syster blir tokig och skriker och skäller på honom att det skulle hon aldrig ha tid med just nu, Nina har fullt upp och att jag inte ska behöva ta det ansvaret. Återigen blir min stackars far utskälld och nerröstad.


3. Jag fick en lektion i dressyr av Caitlin. Hon tjatar hål i skallen på mig. Samma saker om och om igen trots att jag gör som hon säger. Hälarna är nere i backen på stackars Felizia. Men nej då, inte blir hon nöjd alls och vi skriker på varandra innan Nina kommer och tar över. Då gick det bättre =) Tror att jag bara ska fråga om hjälp med hoppningen när det gäller syrran, vi kör samma spår då men inom dressyren är vi helt olika.

Aja detta är inget ovanligt så vi blir sams och rider ut sen. =) 


Caitlin undrar om jag vill med hem till dem och grilla sen och en välgrillad fläskfilé säger man inte nej till alls. Så vi åker hem till lägenheten och duschar och byter om.


4. Kommer hem till Jim och Caitlin. Grillen är tänd och grabbarna sitter med varsin öl i trädgården och har det bra. På gräset står det en svart Cadillac som ingen av oss känner igen. Caitie frågar vems bilen är och Jim får en oskyldig min i ansiktet.

Nu genomskådar min syster honom direkt och undrar varför han nu skaffat ännu en bil, då det inte är så gott om pengar för tillfället.

Jim ler.

" Men älskling! Den kostade ingenting! Jag bytte den mot Bjucken." säger han lugnt.

" Du gjorde vaddå?" Skriker Caitlin i rena raseriet och kastar en tom burk på honom. " Hur fan kan du byta bort Buicken, ditt förbannade as??!"

Buicken är ju Dannys bil. Jag förstår att hon blir rasande och bara skriker på Jim. Stackarn men ändå!

Jim försöker få en syl i vädret. Misslyckas totalt kan jag lova!

När hon skrikit en rad skällsord många av dem har jag aldrig hört förr så tänder hon en cigg och andas.

" Buicken är dessutom MIN bil!" Avslutar hon och illblänger på honom med svarta ögon.

Jim går fram till henne och kramar om henne kärleksfullt.

" Älskling... Förlåt jag sade fel, jag menade att jag bytte den mot den svarta Bonnevillen jag skaffade förra vintern.. Skulle aldrig byta bort något som är ditt och så betydelsefullt för dig! Förlåt!"

Karln ber om förlåtelse på sina bara knän.

Caitlins kommentar:

" Sen när har du en svart Bonneville?!"


Haha jaaa ni... Jim berättar att han skaffade den förra året i februari och har använt den 3 gånger så han bytte den mot Cadillacen idag då han inte orkade göra vid Bonnevillen. Så lugn, den vita cabben är kvar! =) Caitlin hade totalt glömt bort den svarta och säger tyst förlåt för diverse saker hon just kallat sin älskade Jim.


Som ni märker är det ofta missuppfattningar som leder till bråken hos oss eller bristande info samt att när vi blir förbannade så lyssnar vi inte.. Haha familjedrag?


Aja nu ligger fläskfilén i magen och jag har skämt bort mig själv med några xider så nu blire snart att ut och åka lite på stan.


Cadillacen i fråga? Jorå vi har redan hunnit med premiärturen för behövde in till stan och handla kött och jag diggar den som fasen! =)  Nu bygger grabbarna ljud i den sen blire cruisa på stan! =)

Ha en go fredag alla!

Här kommer en bild på Daisy!


 


Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards