Direktlänk till inlägg 18 januari 2019

Hej Bloggen, jag har saknat dig...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14

... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt.

Ska vi börja om på ny kula?
Eller fortsätta där jag slutade?
Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som är fyllda av både glädje och sorg, ilska, förtvivlan och hopp.

Jag vet att ett av mina första inlägg skrevs av en odödlig tonåring på en sandstrand i Thailand i sällskap av en envis apa vid namn Morris.
Kan inte den tjejen få komma tillbaka?
Jag har en hel del jag skulle ändrat på sen den dagen...

Det enda jag och den tjejen har gemensamt idag är att ingen av oss tar nån jävla skit!

Är det så illa att Amanda vuxit upp, blivit en ansvarsfull kvinna som likt en 50-tals fru passar upp på både man och barn?
Städar huset, dekorerar, skjutsar till dagis, tränar, tar hand om djuren, dricker vin, postar allt jag ska hinna med på sociala medier och skriver att allt är underbart?

Nja.... skulle inte tro det!

Jag fick dock städa häromdagen då mitt enda bevis på min enda dag som inredningsarktitekt gick förlorad.

För ett tag sen åkte jag och Tess till Ullared, utan gnälliga karlar.
Hästavdelningen here I come ( med gubbens kreditkort, hur jag fick tag på det tar vi en annan gång)
Asså ni fattar lyckan för en f.d Shopaholic de luxe att få en heldag i Ullared utan att behöva spendera mina egna pengar?!
Enda premissen var att jag skulle köpa ett visst bilschampoo till gubben.
Man vill ju bara skrika rätt ut av lycka!
Hoppa jämfota!
Fundera på vad det var i de där lustiga gula pillren... ( skämt åsido)
Ja ni fattar grejen...
Total Lycka!
Var vad jag kände de första 40 minuterna av bilfärden dit.

Det hela börjar med att jag känner ett starkt behov av att jag måste kissa. NU!
Asså fanns inte på kartan att vänta 73 sekunder ens.
Slänger in bilen i vägkanten och ut ner i ett genomblött dike ( i högklackat).
Åh äntligen!
Tror ni det kom nåt?!
Självklart inte... vad fan.. ta i... neej.. nu då? Ååå Hej.... nej!

Reser mig från den hukande ställning jag lyckats med och pustar ut. Falskt alarm. Tar två steg och måste kissa NU!
Efter tredje försöket så kommer det 4 droppar!!!!
Fyra?!
Tar mig till bilen och hinner knappt runt tills det trycker på igen.
Ner jämte bilen och upprepa proceduren, resultatet en hel skvätt. Yeey!!

Låter då Tess ta över ratten och vi kommer sen iväg.
"Jag tror du har urinvägsinfektion! Ska vi vända?"
" Är du inte klok? Klart vi inte vänder! Vi har fria händer! Det enda som kan stoppa oss är armén!"
" Okej men då stannar vi och köper tranbärsjuice till dig för det ska vara bra!"
" Vart har du hört det? Stopp dax igen!"
Skyndar mig ut, krystar, pustar, flåsar, hoppar in i värmen igen.
" Mamma sa det! "
Ja då, den mamma käftar man icke emot, så nästa stopp blir tranbärsjuice och toalett.

Alltså... gör man en produkt och kallar den naturligt God... kan man skriva på paketet att de starkt rekommenderar att du köper ett halvt kg socker per liter till det hela?!
Snälla?!
Den där mörkröda vätskan var vidrig!
Sur, äcklig och bara blä...
Tess är en martyr som tvingade i mig en hel jäkla liter utan socker till ens. Jag fick inte ens smaka på hennes Zoo-godisar!
Dessvärre hjälpte skiten såpass att vi behövde bara 5 stopp till på resan, ett akut stopp i närheten av parkeringen, och ett när vi kom in. Sen lugnade det hela ner sig lite.

Men så ofräsch man känner sig! Asså, lukten, känslan, obehag!
Så jag handlade trosskydd och två par extra trosor det första jag gjorde, betalade och in på toaletten för att kissa och byta om.
Bättre upp!

Snabb koll på smink, köpa det nödvändiga likadant med kläder. Linnen, leggings, mer trosor och strumpor.
Gick med Tess där i 5 minuter innan vi ska ses nere vid hästavdelningen.
Toapaus.
Äntligen!!!

Täcken, grimmor, blingpannband, träns! Borstar, schabrak, bett...
Vi kan nog säga att jag missade nog inte en enda pryl, varje häst fick nog dubbel uppsättning av allt.
Villhöver är ett bra ord!
Hittade även en varm skön jacka och en massa tröjor från Swea, blev en i varje färg.

Köper även mineraler till odjuren och nu är min vagn astung och proppfull. Men lyckas hitta plats till både kattmat och bilschampoo då det kommer ett sms att när jag ändå är där skulle det vara bra om jag kunde köpa hundmat oxå...
Jag kan säga att mina skills att organisera en kundvagn är fantastiska!

10 hästtäcken i varierande storlekar, 20 grimmor, 12 grimskaft, 3 träns, 6 schabrak, helosansalva med mera, 2 hinkar mineraler, mina kläder (rymdes i en korg med lite våld). 8 påsar kattmat, bilschampoo och snnat smått till våra rullande damer och den 3 20kg säckar hundmat.. det går!

Tar mig till toa, sitter där en stund. Hittar inte Tess så jag börjar gå mot kassorna.
Går då förbi en assöt blomkruka.
Den är grå med bubblor på...
Villhöver är ett bra ord...
Asså den är så cool!
Den tar vi så har jag varit en duktig hemma fru idag. Det är pluspoäng på den ni!!

Klarar kassan nästan utan att behöva gå på toa men tanten bakom mig kollade vagnen medan jag sprang till toaletterna.
Vad ska hända lixom? Ska hon sno den?

Jättetrevlig tant från Gud vet var men hon bodde i ett vitt hus med 7 katter som jag även fick namnen på...

Betalar... försöker ringa Tess. Jag kan nog hitta en nål i höstacken, lättare än att hitta henne där inne. Tar mig ut till bilen. Ska ta fram nyckeln....
Inser att det var ju Tess som körde och för första gången i världshistorien så måste vi alla dörrar på bilen...
Och taket är ju såklart uppe då det faktiskt är vinter.
Det är här när jag skriver som jag har en aning om var urinvägsinfektion kommer ifrån.

Så vad göra?
Skära sönder taket?
Dyrt!
Slå in en ruta?
Nästan lika dyrt!
Hitta Tess?
Omöjligt!
Stå ute i minusgrader och vänta?
Inte en chans.
Gå in med vagnen igen?
Jag vill inte dö!

Suck... lutar mig mot bakluckan och tar en cigarett.
Då kommer räddningen!

Ett par killar och en tjej som helt klart tillhör Vi Vill Åka Volvo Och Ingen Framhjulsdriven Saab- klubben kommer gåendes från Ge-Kås.

" Tjenare! Ni råkar inte ha en skruvmejsel på er?" Jag stoppar dem blyg som jag inte är.
" öh vaddå då?" Säger den ena killen på skånska.
" Min kompis har försvunnit med nycklarna och vi låste bilen. Men med en skruvmejsel så kan jag öppna bakluckan"

Killarna börjar leta i sina påsar förbrilt. Jag ler lite korkat så där ni vet. De letar och letar.
" Asså, vi kan kolla i våran 740 men den står nere vid stugorna..." säger den andra killen.
" Attans!"
" Men hallå? Ska ni hjälpa henne eller ska jag behöva göra allt?"
Tjejen suckar, öppnar en av sina påsar och tar fram ett rosa verktygsset hon inhandlat.
OH MY GOD!! Jag måste bara ha ett!
Lyckligtvis hade hon köpt tre stycken så jag fick köpa ett av henne :)

Får skruvmejseln och vips så kan jag öppna bakluckan på bilen.
Tackar och kryper in i bakluckan, fäller ner baksätet och kan nu öppna en dörr på bilen.
Lägger in alla påsar och säckar och rusar mot toaletten igen.
Säkert den där juicen...
Återvänder, placerar mina nya fina verktyg väl synligt i bilens baksätet och skuttar nästan av glädje då de matchar doftgranarna perfekt...

Väntan på Tess blev lång, 10 min efter stängningsdags kom hon och nog för att det är stort baksäte i en Cadillac men jag var skeptisk ett par gånger på att allt skulle få plats.
Tess vann dock packa kundvagns-tävlingen!

Ja nu åter till vad som hände med inredningsarktitekt Amanda.
Några dagar senare så hamnade jag i en "Lite häftigare diskussion med en släkting" och istället för att kasta en telefon för 9000kr i väggen råkade den lilla gråa krukan med bubblor på stå närmast.
Den gick i 14 bitar...
Jag försökte i a?la fall!

Nä försök två att sova denna hopplösa natt...

Pussen

P.s
Angåense bilden! Ja ni grabbar bara att börja langa hit dem! Jag behöver bara ge bort 1 st men kommer få 12 st då jag känner en grabb med varje namn :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Av Amanda - 13 juni 2017 20:51

Hello igen! Det var ju ett tag sen jag skrev här igen, och återigen är det samma faktor som alltid, TIDEN! Ibland önskar jag att det fanns en gubbe (som i tvreklamen) som man kunde ta ett allvarligt snack med! Det finns en sån gubbe i min lilla bub...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards