Alla inlägg under april 2017

Av Amanda - 25 april 2017 19:08

Väntans tider fortskrider!

Föla nu!

Jag blir tokig!

Här har jag väntat i 11 månader och inga tecken på att föl är på g för leverans!

Så nyfiken!

Mest på Antonias... Faktiskt!

P.R.E och Engelskt Fullblod!

Snacka om häst eller!

 

 

(snodd från Google)

Men ja... Känns som att jag kommer att bli gråhårig innan det kommer smått här i år!

Nån som kan låna ut en rollator?

Jag vill ha en röd...

 

Apropå gammal...

Jag ser fram emot det!

Då ska jag knata runt med käppen och minnas den gamla goda tiden och pladdra konstant om hur BRA allt var då!

Jag kommer inte bli the Crazy Catlady utan planen är att jag ska satsa på en sisådär 40 stycken små Shetlandsponnier!

Så kan de springa runt och göra vad de vill medans jag trampar i hästskit!

AWESOME!

Sen ska jag ha en stor godisskål.

Den tar jag med mig när jag ska ut och köra mina ponnysar.

Då sätter vi oss utanför en skola/dagis med en stor skylt om att det är förbjudet att klappa ponnyn då han lider av rabies samtidigt som jag snaskar framför ungarna och sjunger gamla folkvisor från 30-talet!

Coolt va?

 

Vad väntar jag mer på?

Jo, MAT!

Det var nån som skulle åka och hämta pizza... för 1 ½ timme sen!

Prövar och ringer och vad vibrerar på soffbordet...

GASCH!

Jag kommer gå en svältande död till mötes här...

Eller inte helt men lite i alla fall...

Asså...

1 ½ timme för att åka typ 1 mil, beställa och vänta "15 minuter en kvart kompis", sen åka hem igen... 30 min max!

Vad händer?

KOM NÅN GÅNG!

Karlar...

 

Jag har faktiskt inget vettigt alls att uppdatera er med... Inget speciellt roligt som hänt heller...

 

Tess hotar med att lämna mig i tre veckor förresten!

För vad?

Jo, tydligen ska hon åka till England!

Yeey... Eller inte! Kommer aldrig sätta min fot där igen..

Men kul för henne...

Fast jag kommer sakna henne.

Lite grann men säg inget!

Då blir hon så himla mallig så får jag höra det tjatet.

Jag har ju lovat att hand om Lillfux och Egon åt henne i alla fall.

 

Hm ja... Förresten!

Caitlin

OM DU LÄSER DETTA SÅ KAN JAG MEDDELA ATT DET FINNS EN UPPFINNING SOM HETER TELEFONER!

ANVÄND EN!

Inte hört av min syster på typ 2 månader..

Jag tror hon blev lite sur på mig sist men va fan, det är inte jag som flyttade över till en annan världsdel!

 

Vänta!

En bil!

YEEEEY mat!

 

Puss och kram! <3

 

Av Amanda - 22 april 2017 16:56

Still alive så don´t worry!

 

Hej!

Öhm som vanligt blir inte saker och ting som man har tänkt sig, typ 1000 gånger så har det hänt något och jag har tänkt "DETTA MÅSTE UPP PÅ BLOGGEN!!"

Vad hände?

Ehm ni era stackare har fått ta del av en bild på rosa naglar över en platta öl...

Mitt samvete är riktigt illa och jag har skickat mig själv på terapi!

Lugn!

Ni behöver inte betala utan jag skickade räkningen i Ragges namn =)

 

Japp, grabbarna lever (hur omöjligt det än låter om ni följt denna bloggen en tid).

De frodas och mår bra, växer som de ska och har rena underkläder!

Vad annars när jag har hand om dem?!

 

Jag har faktiskt tagit ett av de svårare besluten på länge för en dryg månad sen.

Alla egna hästar har varit lite väl mycket för min del och jag har känt att med en till på g så kommer någon att försummas.

Så med ett tungt hjärta lade jag ut Casanova på annons.

Det tog 15 minuter innan telefonen gick varm.

 

Nog för att jag är van vid kunder som ringer och är intresserade av att köpa häst, men detta var otroligt.

Men det värsta var....

90% av alla som ringde var typ småtjejer!

Max 13år gamla!

Och nej, har absolut inget emot dem men när det gäller affärer så föredrar jag att vuxna hör av sig.

Och jag tror inte att Casanova är lämplig till en 13-åring som ridit ett år på ridskola och vill ha en svart hingst.

Så kan säga att det fick sållas en hel del.

 

Men så ringde det en tjej.

Jättetrevlig och rar och hon bodde bara 7 mil bort och verkade jätteintresserad.

Så hon kom och tittade och de passade så bra ihop!

Så just nu är Casanova utlånad på foder och än så länge verkar allt gå bra!

PHU!

Det bästa är att jag kan hälsa på honom när som helst =)

 

Lite roligare nyheter då!

Felizia är tjock som en boll!

Jag har frågat veterinären flertalet gånger om det inte är två eller en elefant där inne men hon påstår ju att det bara är en.

HMM!

Det värsta är att Felizia är beräknad att föda... NU!

Snacka om att man är nervös!

Jisses vad ska det bli?

GAASCH!

Så nyfiken!

 

Just nu är det ganska fullt upp här.

Med massor av planering och uppläggning!

Jag som trodde att det skulle bli en lugn sommar!

Men Leena på ridskolan hade andra planer.

Istället för att ha sommarens läger på ridskolan, så ville hon att eleverna och lärarna kommer hit.

Ehm jaha... Ska ungarna sova i tält eller?

Stallplatser har vi ju då mer än hälften av våra hästar går på bete men vart ska jag göra av 10 ungar?

Vem ska mata dem?

De äter inte gräs va?

Synd, för det har jag...

Matlagning är inte min grej...

Leena sa att allt sånt kommer att lösa sig.

Hennes förslag var att låta ungarna få sova ute på logen...

Ehm, jag tror inte de vill träffa Bertil som huserar där!

 

Bertil ja...

Honom har jag nog inte nämnt!

Men han är gårdens skräck!

Inte ens hundarna ger sig på honom!

Nu har vi ju inga megatränade rottweilers direkt men jag har för mig att Collie är kända för sitt mod.

Men mot Bertil går de bet!

Han är the king of rats - dessutom folkilsken!

Inte ens råttgift, fällor eller anticimex biter på denna varelse!

   

Jag vill inte sova när han snokar runt och snor mina gelehallon!

 

Men det löser sig alltid, i värsta fall så får de bo i huset!

Jag har ju andra sovplatser - utan Bertil!

 

Ehm ja...

Hur var eran påsk?

Jag önskar nog att jag minns min mer...

Haha nä bara skojar!

Det var sjukt lugnt!

Jag vill inte släppa mina ögon från Felizia och Antonia som båda två ska föla snart.

Så medan ALLA man känner var ute och hade kul satt jag hemma med hundarna och tittade på film.

Faktum är att jag blev en aning deprimerad där under kvällen i min ensamhet.

Det var jag, hundarna, en crappy film och en stor påse godis.

 

Jaha detta är min framtid tänkte jag. Ensam och övergiven!

Tydligen är alkohol mer värt än mitt eminenta sällskap.

( Detta är ett tydligt tecken på att jag inte ska lämnas ensam för länge)

 

Så mellan snyftningarna och godisbitarna så gick jag och kollade till damerna och sedan tillbaka till soffan.

Ja, spännande va?

Oerhört!

Men vid 22-tiden så hörde jag ytterdörren öppnas!

INBROTTSTJUV!

Tänkte jag!

Mina två vakthundar, ak.a beskyddare och livlina vaknade och tittade upp innan de gäspade och somnade om!

VAD FAN!

En dvärgpudel hade i alla fall skällt!

Jaha, lämnad åt mitt öde!

Nu dör jag!

 

Nä det gjorde jag inte!

Det visade sig att det var vad jag kan kalla för min karl som kom hem. Till min förvåning, spiknykter!

"Hej Baby, tråkigt utan dig så jag kom hem!"

Weeee =)

Så ja.. Det blev en ganska mysig påsk bara vi två... och hundarna... och katterna... och hästarna.. och Bertil!

 

Awh! Ibland inser jag hur kär jag är i den pojken, fick till och med blommor!

 

Nä jag får skärpa mig med uppdateringar! Men nu ska jag ut och kolla till flickorna som ser ut som bollar!

 

PUSS


Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards