Direktlänk till inlägg 20 juni 2015

Midsommar 2015

Av Amanda - 20 juni 2015 03:25

= KAOS!!

Dagen började perfekt! En barbackatur på Casanova.
Solen sken, supertaggad inför eftermiddagen och kvällen...
Sen kom regnet...
Saboterade alla planer för tro inte att det dök upp nån liten duggskur..
Just när grillen tänts ( och vi övertalat idioterna att gris är bättre att grilla än en oöppnad sillburk..)
Elden slocknade, man blev genomblöt och stämningen dog när allt kött blev dygnsurt och råkade ut för en dusch i tändvätska.
"Vi får käka sill då!"
Postiva muren i sitt esse..
Nä..
Halvt på lyset, utsvultna och lätt desperata inser vi att alla matförråd förutom det förstörda köttet är tomma.
Ja, smarta som vi är hade vi till och med glömt att köpa nåt till köttet.
Så vad gör man?
Ingen av oss kan köra bil och närmsta affär är 5 mil bort...

Ja... 118118 - vi hjälper dig!!!
Såvida inte Jim och Ragge ringer dem och trakaserar den stackarn som svarade...
"118118, vad kan jag hjälpa dig med?"
" Va? Jag skulle ju till 112!! Hur gick detta till? Det är den där rackarns lilla knappen igen..."
" är det ett nödläge så kan jag koppla dig... "
" näe.. Jag passar inte i koppel.. Och så stryps man.. Men jag kan testa på tjejjen min! ."
" ja det är nog upp till henne... Hade du nåt ärende?"
" fast hon blir så arger då.. Och slår mig! Jämt! Fruntimmer du vet.."

25 minuter senare så får vi numret till en pizzeria med utkörning...
Pizzan smakade för jävligt...

Senare så är vi iaf något mindre hungriga och då kommer han fram.. Legenden..
Baccardi Razzen...

Öh.. Ja..

Det är nu vi kommer på att vi har glömt stången!
Men ingen är särskilt taggad på att gå ut och fixa en.. Så våran midsommarstång i år var en julgran..
Jim tyckte att det är lika bra att den står kvar, det är ju jul om ett halvår..
Caitlin var inte med på det...
Så de börjar bråka som vanligt!

Julgranstjafset löste sig genom att jag råkade snubbla på sladden till ljusen och drar med mig hela trädet ner på golvet. Knäcker det på mitten och mosar pyntet...
Som toppen på isberget (jag) så vrickar jag min fot rätt illa...

" akta golvet!!" Skriker syrran.
Tack, jag dör här men jag lovar att va försiktig med ditt jävla golv!!! Och vad äre för råmongo till analklåde-rikspucko som ställt ett träd mitt på golvet?!


Ja, akuten nästa..
Och klart ska hela ligan med som "psykologiskt stöd" ( att de ens kan såna avancerade ord i det här tillståndet är ju fantastiskt)
Men de kom på andra tankar när Dunken kom fram...

Som tur var så hade Sanna och Rickard dykt upp så 1000 tack för att du körde Sanna <3

Bandagerad, omplåstrad och fått smärtstillande så återvänder vi efter fem timmar..
Festen är över.. Alla är däckade eller har åkt hem..

Så jag får väl tränga mig ner i sängen och försöka sova nu när ingen tycker synd om mig här..

Vad har ni gjort?!

Pussen

 
 
Ingen bild

Hon i Norrland

22 juni 2015 01:44

Jag irrade runt på Europas största torg och letade efter godis och snygga polacker. Ingen lycka alls men ändå. Jag pratade på utmärkt engelska till kassa försäljare som inte kunde ett dugg svenska. Jag tittade lite på pipan som Nils köpt och bad en tyst bön med honom om att kniven han köpt skulle gå igenom tullen. Avrådde honom från att köpa en vattenpipa. Jag längtade hem och tänkte på er. Tänkte faktiskt något i stil med: "Du ska ge dig fan på att de hunnit ta död på någon stackars sate". Och vad har vi här? En bandagerad Amanda! Är jag förvånad? Inte ett jävla dugg.
Sen åt jag på någon fancy resturang som serverade soppa med DILL och ris till förrätt. Åh, nämnde jag att det var dill på potatisen på varmrätten oxå? För det var det...
Det var min midsommar... yay.

Amanda

23 juni 2015 14:05

Hahaha va här händer det väl aldrig nånting..

Låter som att du haft det bra i alla fall:) hur gick det med tullen??

Stor kram

 
Ingen bild

Becca

23 juni 2015 15:42

Tullen var inte ens öppen, vi gick rakt igenom. Fick visa pass en enda gång på hela resan. Hade man vetat det innan...

Amanda

25 juni 2015 19:38

Haha you never can tell ^^ de är luriga små rackare de där tullarna..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards