Alla inlägg den 9 september 2015

Av Amanda - 9 september 2015 22:35

Sicken dag idag allså!!!

Imorse stod jag och mockade skit, trallade på en "sång" ( btw... Jag hatar dig Ragge..) och var i min egna lilla drömvärld.
Den är jättefin förresten...
Ett rosa slott, gröna kullar och små kaniner som skuttar runt bland de betande enhörningarna...

I vilket fall så hör jag att en häst kommer galopperandes på stallplanen.
Så jag slänger grepen och rusar ut.
Elegant som en ballerina så snavar jag på den välfyllda skottkärran som står i stallgången...
Jag borde ha tömt den meeen liiite mer skit går alltid på...
Så då ligger jag där med blodiga knän och hästbajs överallt.
Jag ser en vit skugga skymta i stallöppningen.
Upp och hoppa!
Likt en greyhound rusar jag ut och ser då herr T.D stolt som en tupp strutta runt.
Detta var sista gången jag kallat honom för hans namn!

Jag tar ett (o)graciöst hopp och kastar mig fram!
Ett under sker och jag får tag i hans grimma.
Tro nu inte att kräket stannar för att jag hänger som en skitig trasa efter honom..
Nej då, jag får en irriterad frustning som mycket väl talar om att han inte gillar sin nya dekoration.
Givetvis snavar jag till medan jag kutar i sidled med kräket.
Men likt en envis pitbull så släpper jag inte taget utan släpas nu efter drummeln.
Genom vattenpölar och lera medan jag skriker mig hes att han ska stanna och diverse skällsord.
Vet ni hur jag fick stopp på idioten?
Jo jag tar mina sista krafter och ansträngningar och skriker " Dalsjöfors" som är namnet på ett slakteri.
Då... Tvärnit!

Hästjävel...
Leder in honom i stallet och talar om att han kan glömma allt vad morötter heter på 13 år ( minst ).
Går in och slänger mina föredetta fina nya goa ridbyxor och tar en dusch.
Då ringer telefonen...
" äre dina hästar som trampar i min trädgård?"
Det var visst inte bara det vita kräket som var lös...

Så älgar ner till grannen Sven och hittar Casanova, Chagall, Totte och Risse i Svens trädgård...
Ooh ni är billiga idag!!!
Erbjuder mig att betala skadorna odjuren ställt till med men Sven säger att det är okej.
Hittar dem bland äppelträden i hans trädgård..
Då ska jag bara få hem de fyra bestarna..
Fyra uppstressade hingstar som inte vill som Amanda vill..
Idiot 1 ska stanna kvar.
Idiot 2 vill gå åt vänster medan de övriga ska bråka!
Jag blir helt galen...
Sven tog Casanova och Chagall medan jag tar de två andra.
Väl hemma igen får de rumsarrest!!

Där i stallet har det bländvita aset roat sig kungligt med att ha vält ut sin vattenhink, gnagt sönder halva boxdörren och sedan fastnat med hoven i hinken.

Jag orkar inte mer!!
Suck..
Frågar Ragge om han kan laga boxdörren vilket han kunde. Sa även att det är helt okej att han tar med geväret...

Städar upp i stallet efter min krock med skottkärran och slänger en blick på Totte som inte ser helt kry ut.
Hans mage är uppsvälld och hästen febervarm.
Ringer Sanna och hon säger att Totte är allergisk mot äpplen!
Sanna kontaktar veterinären på vägen hit och Totte får magpumpas..

Otursdag eller vad?

Suck...

Gonatt!

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards