Direktlänk till inlägg 16 mars 2015

Hästarna närmare presentation 2 - Felizia

Av Amanda - 16 mars 2015 20:30

Vad heter hästen?  Felizia
Tycker du att den ska heta något annat?!  Nää hon passar till det
Vad kallar du hästen? Gumman, sötis, gosan, surmärr

Hur gammal är den? Öhh... typ 8 år nu..
Vilket år/månad/dag föddes den? 2007-05-23
Vilken färg har den? Fux
Har den några tecken? Bläs
Hur hög i mankhöjden? ca 157 cm
Är det ett sto/valack/hingst? Sto
Har du tävlat den i hoppning? Ja
Vilka klasser/hur högt?  LC, CR och LB
Har du tävlat den i dressyr? Ja
Vilka klasser?  LC

Är den tävlad fälttävlan? Nej
Vilka klasser? 
Är den tävlad i trav? Nej
Är den tävlad i galopp? Nej
Är den tävlad i något annat?
Har den tävlat in några pengar? Nej
Hur mycket?
Har hästen championatspoäng? Nej

 

Hur högt har du hoppat med den? 130 cm
Är hästen bra på dressyr?  Ja
Hur är den i skritten? Lite ryckig
Hur är den i traven? ibland släpig i steget
Hur är den i galoppen? Stor
Kan den skänkelvikningar? Ja
Kan den öppna/sluta? Ja
Kan den galoppombyten? Ja
Är hästen pigg? Jo då
Är hästen trög? Nej
Är hästen stark? Nej
Är hästen het? Nej
Bockar den? Nej
Stegrar den? Nej
Sparkar den bakut? Har hänt
Skenar den ofta med dig/andra? Hahaha nej, vi tar denna frågan till Tess istället XD

 
Är den tittig? Lite grann
Har du badat tillsammans med den? Jajjemen
Har ni hoppat tillsammans?  Öh Ja
Har ni galopperat på en äng tillsammans? Såklart
Har den bra hoppteknik? Japp

Hur högt brukar du hoppa med den? runt 1 m
Hur ofta hoppar du den? Nån gång i veckan
Hur är den när den rids ut? Lite hetare
Tycker den att det är kul?  Ja
Blir den piggare eller trögare än på banan när ni rider ut? Piggare!
Står hästen i box? Ja
Går hästen på lösdrift? Nej
Hur mycket och vad äter hästen? En väldig massa mat! Som en hel häst faktiskt

 

Går den i hagen varje dag? Såklart
I en stor eller liten hage? Lagom för vintern
Hur länge går den ute per dag?  Minst 8 timmar/dag
Gillar den att vara ute i hagen? Jo då
Har den vindskydd i hagen? Nej

 

Hur ofta rids hästen? Nästan varje dag
Är det en svår eller lätt riden häst? Ganska lätt
Vem äger hästen? Jag
Är hästen snäll i stallet?!  Gudomligt
Kan hästen stå lös i stallet? Om det inte är mat i närheten XD
Måste hästen vara uppbunden? - II-
Är hästen lättlastad? Ja
Är den snäll att klippa? Absolut
Vad har den för sadel/sadlar? Stubben hoppsadel och en Kieffer dressyr
Vad har den för benskydd/benlindor just nu? Senskydd fram bara
Vad har den för bett just nu? Tredelat pessoa
Vad har den för täcken just nu? Vintertäcke
Tror du att hästen gillar dig? Jajjemen
Gillar du hästen? Jaa min lilla prinsessa!
Nämn en sak som är – – med hästen: Brunstningen
Nämn en sak som är + med hästen: Pålitlig och stabil
Har ni många minnen tillsammans? Väldigt många
Har du någon gång sagt ”jag älskar dig” till hästen? 1000000000000000-tals



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards