Alla inlägg den 2 februari 2015

Av Amanda - 2 februari 2015 21:38

Visst att min kondition suger ibland.

Men det är faen jobbigt att kånka tre matkassar upp på tredje våningen i ett hus när hissen är trasig! Så tror fan att man blir lite andfådd!

Och då när man kommer innanför dörren säger min sambo så som rubriken lyder.

Träna? Jag? Är du helt kokkobello i skallen?

Så jag ger honom en skarp ingående förklaring om vilken kondition som krävs för att rida en häst.

" Vaddå? Man sitter ju bara där och styr lite..."

Den kommentaren SKA du få äta upp min käraste!

Så imorgon ska jag tvinga upp honom på hästryggen så ska vi se om hans timmar på gymmet ger nåt!


Karlar.... Suck!

Ja, jag är lite upprörd!

Han skulle aldrig palla med att rida 3-7 hästar/dag utöver fodring, mockning och andra sysslor.. Kånka ensilagébalar och halmbalar... Gissa vem som ska få mocka ur vinterbäddarna i vår!


Hej förresten!

Damn, mina tår är som ispinnar och mina fötter är lika kalla som pingviner i en snögrotta. Men visst är det mysigt att då sticka in fötterna under någon annans varma ben eller rygg? He he ... Stackars Nicke!

Men man måste plåga dem lite ibland, för att de ska inse hur bra de har det! Det har syster sagt.


Idag har det typ, småsnöat hela dagen. Ni vet.. det flyger snö hela tiden men det ser inte ut som om det kommer mycket. Fast ändå så gör det, det.

Så... Har konditionstränat Casanova idag ute i skogen. Galopp genom snödrivorna. Han tyckte det var jättekul och sprallade som värsta rodeohästen=) Men jag höll mig kvar!

Tess sa att vi nog skulle kunna kvala in på en rodeo... Men njaa... Jag tvivlar! För detta var bara rena turen.


Caitlin har idag suttit på Q.R Vaddå tålamod?

Men, till min stora besvikelse så gick det kanonbra.

Hade väntat mig värsta cirkusen.

Men hästen står bara stilla och skrittar sedan hur lugnt och fint som helst ett varv i ridhuset.

Q.R tänkte väl att om hon sköter sig så får hon komma ut och leka i snön fortare!

Så inte fick jag se syster dratta av häst idag heller... Damn! Jag som är sugen på tårta...

Vad ska jag göra?

Vi har ju den traditonen i stallet att varje gång nån flyger av så får man bjuda de andra på tårta.

Help Me!


Stars sår läker fint i alla fall. Han blir piggare och piggare men går fortfarande på antibiotika. Så får väl lugna mig några dar med att sätta igång han igen.

Så denna veckan blir det Felizia eller Casanova på träningen. Det var lättare förr när man bara hade en häst!

När det gick att lasta honom i alla fall! Saknar Sirocco som fan emellanåt :(

Men men... Allt har sin tid antagligen.


Fick frågan idag vem som är min favorithäst bland mina... OJ, de är så olika och jag älskar dem alla lika mycket. Men om jag var tvungen att bara behålla en, skulle nog valet falla på Felizia. Men hallå? Pest eller Kolera lixom? Nej vill inte förlora någon av dem...


Annars då.. Jo vars... Varit extremt duktig och hälsade på Mormor och Morfar igår!

Bullar, kakor och saft! Ajjemen! Jag dricker ju inte kaffe... Men åh vad jag älskar Mormors bakverk! Bästa i världen.

Så, jaa... Helgen i övrigt... Har varit ganska lugn. Tjuriga killar som menade att det är för kallt för att göra något och satte sig och spelade tvspel istället!

Kul... vi flickor då?

Tjaa... Kortspel, lite dricka och girltalk!  Jag förlorade bigtime men va fan! Spel är spel...


Sanna visade massa bilder på sitt ultraljud... Öh okej... Lite vita bubblor i olika former.. Men jaa... Söt? Eller vad säger man?

Jag slår vad om att h*n är sötare när den är färdiggräddad!

( Jag är så omodern att jag hatar ordet "hen", man är väl ingen engelsk höna heller!)

Shit, det ska lixom införas en bebis bland dessa dårar.. Det är rätt coolt.

Men är lite förvånad över att det är Sanna och Rickard som hann först... Jag hade gissat på Caitie och Jim.

Men när man snackar med dem så får man tillbaka:

" Så det räcker inte med tre hundar, en massa hästar, två katter, sex bilar och Jim? Herreguuuud en unge på det? Tror du jag är Superman eller?!"

Haha...

Vi diskuterade namn oxå! Fattar inte varför min lista dissades så hårt? Bengt-Anna är ju perfekt! Men neeeej då....

Sanna var mer inne på namn som Saga, Tindra, Eddie och Charlie... Varför ska allt vara så normalt?

Blir nog bra med det..


Nej mina vänner... Jag vet nån som måste masa sig upp 05.30 imorgon så nu säger jag godnatt, drömm sött, vakna torrt och händerna på täcket! Mest för att det har aldrig jag XD


P.S  Becca.. din nya blogg är länkad och jättefin! Kram!



Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards