Alla inlägg den 7 februari 2015

Av Amanda - 7 februari 2015 21:42

SpråkKurs 1


"Det är inte loligt alla gångel" som Ludolf sa, och det kanske man märker om man beger sig utomlands och snart börjar märka att ens namn frambringar allehanda leenden och småfniss. Om du vill säkra ditt eget eller kanske ditt barns namn för sådana här händelser kan du i alla fall börja med att undvika följande namn och länder.

 

Alfons: Betyder "Hallick" på danska

Annika: På ett ungefär "Jag vill ha sex med henne" på arabiska

Bosse: "Puss" eller "kyss" på persiska och arabiska

Erik: Betyder, på ett ungefär, "kvinnosnopp" på arabiska

Gun: "Testiklar" på arabiska

Göran: "Lakan" på turkiska och armeniska

Kalle: "Huvud" på persiska

Lasse: "Tandkött" på persiska

Malin: "Elak" på persiska

Pelle: "Trappa" på persiska

Vendela: "Sälj henne" på spanska

Av Amanda - 7 februari 2015 21:15

GAAAAAAAASSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSCCCCCCCCCCCHHHH!!
!!!!!

MELODIFESTIVALEN FFS!

DEN BÖRJAR IDAG! NU FAKTISKT!


Okej... Intresseklubben antecknar.


När Tess skrev ett sms och frågade om jag ville kolla på detta med henne så fick hon till svar att jag kan komma 40 andra saker att fördriva min lördagskväll med och som jag dessutom har mer intresse i när jag vill slösa bort min tid.

" Bring It Bitch!" skriver den lilla räkan då!

Okej Tess...


1. Lära mig att sticka

2. Räkna hur många hårstrån jag har på huvudet.

3. Bygga en snöstad. Typ en avbild av New York

4. Lära mig HELA psalmboken utantill.

5. Rensa garderoben

6. Knyta rosetter på allas skosnören

7. Gå en kurs för att lära mig att dansa tango

9. Diska all disk för hand.

10. Byta alla glödlampor i stallet ( fast vi har lysrör...)

11. Kratta ridhuset för hand.

12. Se om jag kan laga den gamla datorn.

13. Skriva en bok

14. Gå på Disco

15. Se alla tråkiga filmer

17. Tala förstånd med Grabbarna.

18. Måla en tavla med läppstift och kalla den fyra nyanser av kladd

19. Dressera katten

20. Plantera om alla blommor

21. Fundera ut lösningen på världsfreden.

22. Starta en fond som heter "Rädda Guldfiskarna"

23. Räkna hur många gånger grannes tjur slår med svansen på 24 timmar.

24. Komma på en sån här lista

25. Sortera allt i bokstavsordning... typ... böcker hemma hos Mormor.

26. Stryka all rentvätt

27. Spela the Sims

28. Laga en femrätters middag

29. Pilla navelludd

30. Lära mig att rida på en ko

31. Övertala grabbarna att åka med till Ullared.

32. Spela Tetris

33. Äta råttgift

34. Gå med i Ungdoms kören

35. Sy en klänning

36. Oroa mig för Mayakalendern

37. Vinterbad

38. Hjälpa syster att rensa ut på vinden

39. Putsa ALL seldon

40. Baka en gräddtårta och slänga i huvudet på dig Tess!


There it is!


Så Tess får titta på det där tjofräset alldeles själv och så njuter jag av en film tillsammans med de andra psykopaterna...

Som nu har tjafsat i en timme om vilken film vi ska se!

Men... HÅLL I HATTEN!

De är nyktra... En lördagskväll!

SENSATION!

Ändå tjötar de som en drös vindrickande kärringar.. Herregud hur svårt kan det vara?

Välj en!

Grabbar!

Deuce of Spades är bra! FÖR 1000:e gången!


Suck ja, ja men i alla fall... 40 saker jag hellre gör än att kolla på Melodifestivalen!

Det är EN bra låt som vunnit det där på de sista 20 åren!

HARD ROCK HALLELUJAH!


Men titta ni som gillar det! =) Jag dömer ingen.. Hur många tårtor ska jag baka?


Pussen!


Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards