Alla inlägg den 22 mars 2013

Av Amanda - 22 mars 2013 22:30

Idag har vi varit nere på stranden och solat!

Nu laddar vi inför en utekväll... Ja, vi har öppnat ännu en flaska vin... Och jag som aldrig dricker vin hemma! What´s wrong with me??!!


Stranden vare ja... Tappar tråden igen!

Jag, Annie och Stephanié... Lugnt och skönt, var säkert nån pensionärsutflykt för vi har typ inte sett en enda gammal person idag ^^

Inte för att jag har nått emot gamla personer - tvärtom! Jag avgudar dem...

Bara det att de är nästan de ända som åker på Semester eller bor i sina egna lägenheter i Thailand just nu känns det som.  

Aja nog tjatat om Oldies, eller jag kan ju spinna vidare på tråden om ni vill?


Näe tänkte la det! HAAAHA Jag är Psychic! Tankeläsare kanske...


Nu tappade jag bort mig igen ju!

Kom till Elefanterna nu nån attans gång!

Ja mamma!

I vilket fall så ligger jag där och drömmer mig bort medan jag lyssnar på Quiet Riot ( Sorry Caitie ^^) i mina hörlurar och har fått både en och fyra tillsägelser av Annie som inte tycker jag sjunger fint!

Hallååå??

Jag är ju nästa Rihanna och Whitney Houston i en och samma person vad är felet???

Aja blundar och tänker, att nu slipper jag sminka mig i alla fall om solen gör så att jag blir brun i hela ansiktet. Så sörplar lite ur den iskalla Gin & Tonicen en av hotellpojkarna gett mig och slappnar av.

Plötsligt känner jag hur något varmt och lite fuktigt tar på mig!

Ett högt utblås hörs och jag slår upp ögonen och ser nått stort svart stå framför mig och suga upp min drink!

Jag skriker ju och bara ser en snabel hinka i sig min grogg!

Annie och Stephanié börjar att asgarva! Och nu menar jag verkligen ASGARVA!

Så klart inser jag nu att det står en livs levande elefant framför mig och slutar skrika.

Vad jag vet så äter de inte kött och är oftast vänligt sinade

Elefanter brukar dock, iaf i det här landet på en stor och poppis strand, ha en liten människa som tillbehör men inte denna som nu bestämt sig för att terrorisera mig av nån anledning.

Men det är lite obehagligt när han känner igenom hela mig med snabeln...

( Jag vet vad du tänker nu Caitie!!! TYST )

Jag ligger stilla och hoppas att den här elefanten inte tror att han är en liten knähund.

" Hörru, du det ligger en saftig banan där borta! Eller så kan du ju göra nån Elefantgrej istället! Alkohol är nog inte så nyttigt för dig, Kompis! Meeen Vad vet jag?!  Det är lixom inte nyttigt för nån men attans gott!" får jag ur mig och inleder en konversation med terroristen. " Så visst jag förstår dig och det är sjukt varmt... Med tanke på din storlek så borde du vara 1000 grader varmare än jag"

" Manda! Du vet om att du snackar med en Elefant?" Undrar Annie mellan skratten.

Klart jag vet! Han kanske fattar svenska med...

Det ser ju ut så då han tittar på mig med stora ögon...

Annie och Stephanié trillar snart ur sina stolar så mycket skrattar de.

Det går säkert två minuter.

Elefanten fortsätter innan han ser min väska och tar sikte på den.

Först nu kommer det en liten man springandes mot mig. Han tar elefanten i örat och får den att backa undan.

" Very Sorry Miss! Very Very Sorry!" Säger han fort och bugar sig.

" It´s okey, but you gotta stop give him alkohol!" svarar jag ironiskt.

" Sorry Miss! I Pay!" ursäktar han sig.

Jag säger då att det inte behövs men han ger sig inte.. Så vi kommer fram till en deal. Får jag för mig att jag saknar Sirocco alldeles för mycket så får jag rida elefant när jag vill gratis! HAHHA Coolt va?

Killen säger att de har en anläggning lite längre bort på stranden och brukar gå en runda för att visa upp elefanterna och låta dem bada.

Terroristen jag råkade ut för är dock ny i gänget.

Han säger att vi även får rida på deras hästar om vi vill!

SÅKLART vi vill det!

Aja, pojken eller mannen var jättesnäll!

Så det gör inget att hans elefant drack upp min grogg!

Men jag diggar elefanter faktiskt... Hur coola är de inte lixom?

"Pappa? Kan jag få en egen elefant?"

Hmm... Njaaa tror inte min pappa går med på det...


Men imörrn ska vi ut och rida alla tre!

Härligt!


Ja det var dagens uppdatering so far!

Hehe hoppas ni är snögubbar allihopa där hemma!


Kramen och Pussen till alla mina älsklingar! <3



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards