Alla inlägg den 25 mars 2013

Av Amanda - 25 mars 2013 18:16

Haha skrattar så att jag gråter av min systers uppdatering om min lilla älskade Sirocco!

Hahhaahaha fan vad roligt att höra!

Hon ska ju maila varje dag ( vilket det är si och så med ) om hur han har det!

Men dagens var den bästa!

Min lilla buse <3


" Din idiotponny är en mardröm idag! Han bet mig i arslet, har förstört sin sadel och slängt av mig 3 gånger! Har även fått åka kana efter honom runt ridhuset! "

LOL!!!

"Men sen gick han underbart! Fan att vi inte har nån kamera så du kunde få se det. Perfekt passage och verkligen jobbade under sig! Helt underbar liten häst <3 " Lät det senare...

Caitie  avslutar mailet med dessa ord:

" Jag kräver ett stort skadestånd för varje blåmärke han orsakat idag! Och kollar upp numret till slaktbilen! Jag avgudar mina stora snälla underbara goa hästar och är sjukt glad över att jag slipper ponnier i vanliga fall "


Haha självklart vet jag ju att hon inte menar detta, det brukar låta såhär när hon har ridit honom   


Mitt svar är:

" HAHAHHAHAHAHAHAHAHAHA Kan du ha! Visst är han bra tränad min pussgurka! "


Apropå nått annat!

Loggade in och hade 5 kommentarer här!

Shit vad glad man blir!

Tack flickor!   


Och Sofia Karlsson, jag vet att du tjuvläser min blogg så kommentera din utböling XD!

Av Amanda - 25 mars 2013 15:27

I Thailand är det senmorgon i alla fall... Men God eftermiddag i Sverige!

Kolla vad artig jag kan vara !


Det var asmysigt att äta nere vid stranden med päronen. Höra vågornas brus och bara ha det bra med familjen.

Åt kött! Haha give me the meat WELLDONE!

Typ oxfilé vare så smarrigt!

Här är vi inte vegetarianer minsann.


Har inte tänkt på det innan men thailändare är sjukt serviceinriktade. De skjuter fram stolen åt dig när du ska sätta dig, säger tack till allt även om det är en själv som ska tacka när de hämtar saker åt dig, de är alltid trevliga och pratglada. 

Har man något problem med rummet tex så blir det genast " I fix Miss! Wait a minit Thank You!" till svar.

Inte konstigt att vi vallfärdar hit!

Ja menar, sitter du vid poolen eller stranden och tänker att något att dricka vore ju gott.

Ja då kommer det en kille och frågar vad man vill ha!

De måste vara tankeläsare eller nått.

Och snabbt går det... Ibland tror jag att de kan trolla fram dryckerna... En annan tar ju minst 20 minuter på sig att gå och hämta något lixom...


Det här slog mig igår nämligen. När vi kom hem från restaurangen så hade både jag och Annie låst in rumsnycklen på rummet.

Så hittade vi en kille som jobbade där och sa vad problemet var.

Jag skojar inte nu men det tog en halv minut efter att vi gett han rumsnumret så hade han öppnat dörren för oss och tackade oss för att han fick hjälpa oss!

SERVICE!  :D

Aja vi svidade om lite lätt och mötte upp de tre fransyskorna och gick ner på stan.

Satte oss på ett mindre uteställe och tjatade lite skit innan vi dansade jättemycket och hade kul.

Var massa folk som ville snacka.

De blev förvånade över att jag och Annie var från Sverige och de andra tre från Frankrike.

Haha.

Men en trevlig kväll hade vi!


Idag blir det nog stranden.

Men ska gå och köpa mig en ny bikini....

Morris snodde min bästa som jag hängde på tork på balkongen!

Jag såg allt den fule lille rackarn och han var skitglad över att ha fått tag i den.

Aja, jag kan ge honom den... Det gjorde ju hans dag! 

Så snäll är jag...


Nej nu ska vi svulla hotellfrukost och bara götta oss!


Caitlin, du vet vad du ska göra!!!


Pussar och Kramar!



Av Amanda - 25 mars 2013 15:01

Alkohol ja,


Usch! Tvi! Livsfarligt!

Är vad man får lära sig i skolan och av de vuxna i våran värld.

Ändå dricker de det!

Vuxna har inte fattat det här med att barnen tar efter vad de GÖR och inte vad de SÄGER!


Sen är det ingen större hemlighet att ungdomar dricker. Det går inte att förneka.

Det är hur lätt som helst att få tag i, det är med på varenda fest.

Den finns där i våra liv.


Vi vet att den är farlig, onyttig och att det är rena rama rävgiftet att stoppa i sig.

Men om det nu är så farligt, varför finns det då?

Ja, jag vet att det är 20 år för att få handla på bolaget.

Jag vet att det är 18 år för att få gå ut på krogen.


Har säkert fått en del folk som tittar in här och ser mina inlägg där jag inte är diskret med att jag dricker!

" Shit en 16-åring som öppet dricker? Hur fungerar hennes föräldrar?"

Jo, det ska jag berätta!

Min mamma fungerar så att hon litar på mig.

Hon vet att jag tar mitt ansvar och kan säga nej.

Därav att jag har den här friheten.

Sedan är båda mina föräldrar medvetna om tonåringar och deras vanor i allmänhet.

Farsan sa så här " Manda, det är bättre att du dricker alkoholen som säljs lagligt, så du vet vad du får i dig än att du får tag i rena giftet som är ännu mer skadligt för dig!"

Jag kan inte göra annat än att hålla med.

Sedan har jag ju i princip levt halva mitt liv utomlands där det är vanligt att även barnen tar ett glas vin till maten.


Dessutom kan jag erkänna att jag alltid har kommit hem en lördagskväll så vida jag inte avtalat med mina föräldrar att jag ska sova hos en kompis.  Detta sker då innan jag lämnar hemmet så vi alla är med på planen!

Men det har hänt någon gång att man blivit fast inne i stan och missat sista bussen.

Då har jag ringt hem och berättat varför det blev så .

Oftast frågar de om jag har pengar till taxin eller kan sova hos en vän.

Men jag fungerar så att jag alltid hör av mig. 

Även mina föräldrar ringer nån gång under kvällen och undrar så allt är bra.

Det känns tryggt!


Jag har aldrig stapplat in i hallen dretfull och kräkts i blomkrukorna och inte vetat vad jag heter.

Min syster sa att det kan vänta tills jag åtminstone blir 18!

Absolut, men vad är vitsen med att bli så full?

Bättre att dricka lite granna, känna sig glad och lycklig och ha trevligt en kväll som man minns.

Fullast vinner inte!


Men visst, skulle jag sumpa det här ansvaret skulle mina föräldrar genast ta ifrån mig hästen och se till att jag lär mig den hårda vägen att man inte bryter ett löfte.


Har en del kompisar, de tävlar varje helg om vem som varit på den värsta fyllefesten och sitter och påpekar hur coola de är.

Sedan hur arga deras föräldrar blir när de kommer hem, stupfulla eller i en polisbil.

Haha TÖNTAR!

Kan ni inte ha kul ändå och måste supa er redlösa varje helg för att erat självförtroende är sex meter under jorden?

Återigen, TÖNTAR!


Ja, det var lite mina tankar och upplevelser om alkohol.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards