Alla inlägg den 28 juli 2013

Av Amanda - 28 juli 2013 16:26


  

Fick ett träningspass för Nina med Sirocco idag =)

Och det gick helt strålande!

Nina är verkligen asduktig tränare.

Inte så konstigt när hon tävlat de svåraste Dressyrklasserna med sin häst i och för sig.

Men man känner sig lite halvdan med min bångstyriga ponny som gör som han vill emellanåt.

Nina föreslog att jag skulle testa ett annat bett på honom och så gick hon och letade fram ett kandar som passade.

Jisses vad många tyglar det blev att hålla reda på men vilken skillnad.

Kändes som om jag hade mycket bättre och mer finkänslig kontakt med Sirocco när det bettet kom på.


Fick massor av beröm oxå för att jag har en så fin ponny och det gör det hela mer och mer värt att fortsätta kämpa sig både gul och blå med honom.

Vi har arbetat mycket med tempoväxlingar och sidorörelser så jag vet inte vem som har mest träningsvärk nu, jag eller Sirocco men så stolt över min prins som gled fram som värsta Grand Prix-hästen :D


Så var tur att jag tog Felizia innan.

Vi följde med Caitlin och Risse på en lugn skogstur, det märks att de inte har gjort mycket med Felizia.

Hon går att rida på men kan knappt mer än tygeltagen och kommandona men vi tar det lugnt nu i början utan krav.

Haha jao himlen var mulen när vi gav oss ut men vi trodde att vi skulle klara oss från regnet.

Hahahahhahahahahahaha!

Icke!

Värsta skyfallet kom över oss och vi blev genomblöta såklart!

Kan man ha lite flyt eller?

Höra syrrans gnäll över att det var kallt och blött och att hon hellre legat under täcket med en påse chips och en film än att sitta mitt ute i skogen i ösregnet...

Så känslig man blir när man blir gammal tant!

Herregud, lite vatten är la bara bra så saker växer med mera?!


Så nu blire bio och mat med Nicke för det har vi förtjänat!

Lite egentid och bara mysa.

Hm jag borde kanske duscha istället för underhålla bloggen?!


Aja ha det bäst och massa ponnypussar och kaninkramar på er mina små vänner!

<3


 

erkänn söta va?

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards