Alla inlägg den 4 september 2013

Av Amanda - 4 september 2013 10:13

Allt är inte guld och gröna skogar i Amandas liv, även om ni trodde det faktiskt.

Visserligen har jag valt att skippa tråkigheterna på bloggen men nu är tamejf*n måttet rågat och överskridet.


Min mamma tänker seriöst sälja den mest underbara lilla arabhingsten som finns!

Jag vet att jag låter som en "Ska bara ha och ha" unge just nu men hallå, vi snackar faktiskt om T.D

Man säljer inte sin familj, även om erbjudandet är overraged så att säga!

Dessutom behöver vi inte dem pengarna.

Det är bara min psychade familj som tycker att ju mer man har desto bättre status får man!

Räcker det inte att man har så att man klarar sig?


Kan säga att mitt humör kan pendla bra...

Så jag råkade visst kasta ut mammas finaste vinbehållare genom fönstret igår ^^

Hoppsan!

Ja men vad fan, jag blev arg!


TACK CAITLIN för att du står på min sida!


Vi får hoppas på att morsan ändrar sig...

Annars ska jag röva bort T.D och gömma honom i skogen så att han slipper byta hem!


Hans förra ägare misshandlade honom svårt och det tog honom två år att kunna bli en glad och lycklig häst igen.

Kan säga att han var rena nervvraket när han kom. Bara stod och skakade och darrade som ett löv, rädd för allting även sin egna skugga och superstressad. Bara han såg en hästtransport så trodde han att det skulle bäras iväg på utställning och shower.

Förra ägaren kunde ställa ut honom, packa ihop grejerna och fara iväg till nästa projekt på samma dag. Året runt, dygnet runt.

Jag och min syster tog hand om honom när han kom, vi visade honom att han inte behövde prestera nånting längre, att vi älskade honom precis som han var. Det är många timmar, dagar och veckor vi lagt ner. Nu är han bara en stor bebis som älskar kel och gos. Stor skillnad mot asplövet som man knappt kunde röra vid.


Inte konstigt att han njuter av att ha det lugnt och skönt och kanske bara visa upp sig för ridskolans elever nån gång ibland.

Nu när man ser honom svassa runt som en kung i sin hage och bara njuta av livet så känner man sig så lycklig!

Förstår inte hur man kan ta det ifrån honom!    


Finns det någon som har en annan synvinkel på detta än jag?

Är pengar viktigare än att någon man tycker om mår bra?


Nej nu får jag sluta böla och gnöla här!

Har massor att göra idag!


   

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards