Alla inlägg den 21 januari 2014

Av Amanda - 21 januari 2014 15:01

Ha ha ha!

Jo tjena tänk om det hade varit så!

Men nej!

Min umgängeskrets senaste tiden har bestått av hjärnskrynklare, doktorer och små vita piller!

Stressad de luxe uppenbarligen!


" Ja Amanda du måste nu prioritera vad som är viktigt i ditt liv "

" Enkelt! Hästarna, skolan, jobbet, vänner, pojkvännen och min syster!"

" Nej, Amanda. DIN HÄLSA!"


Öh jaha... ofan... Ja hälsa är bra... annars är man otrevlig! Det har mamma sagt!


Nej men för att vara liiiite seriös nu, så åtog jag mig en aaaaaning för mycket på en gång!

Vilket resulterade i att i stället för att få mer i livet blev jag av med en del av det som jag värdesatte mest.

Jag pressade mig själv såpass hårt att jag inte såg vissa saker vilket senare ledde till ett stort nederlag och deprission.

Nu börjar jag komma över det allra värsta.

Kanske hade jag kunnat hindra det om jag bara stannat upp 10 min och öppnat ögonen...

Men nej.

Vi skulle framåt, till toppen! Vi skulle äga banan tillsammans Du & Jag.

Den drömmen slogs i spillror.

Varför kollade jag inte upp så allt var okej innan jag ökade på träningen?


Men nu sitter jag här med en halt häst som jag senaste åren lagt ner hela mitt hjärta och själ på.

Siroccos ben ( tidigare i bloggen kanske ni kommer ihåg att han skadade sig ) höll inte.

Skadan var värre än vi anade, han visade små små tecken på att något var fel men jag såg dem inte...

Skadan i benet spred sig till hans rygg.


Nu får han bara ridas max 1-2 ggr i veckan och min far tycker att han ska tas bort.

En häst som inte går att rida eller är skadad är bara en lyxkostnad i hans värld!


Sirocco kommer kanske att kunnas ridas lättare av en smal person på max 40 kg, mer kommer inte hans ben och rygg att klara :(

När detta uppdagades så blev det utöver min stress en stor deprission.

Denna ledde delvis till att Nicke tröttnade och gjorde slut.

Jaha... Jag förstår honom oxå absolut... Men hade hellre sett att han stannade kvar och stöttade mig.

Fast en livs levande Barbiedocka som bara kan säga " Ja " och " Nej " på kommando är väl mer hans stil.

Så det är ju skitsamma!


Men Tack Caitlin! För allt ditt stöd. Jag vet att du vet vad du talar om då du varit med om samma sak ang, Ginger. Tyvärr går det inte att avla på en valack :( 

Men du kom ändå med lösningen!

Sirocco ska stanna hos mig, han ska aldrig mer behöva släpa runt på sin tjocka matte utan istället ska han få bli stark i sitt ben genom simning och promenader tills våren kommer då vi ska se om det går att köra honom framför en vagn istället.

Veterinären var med på det hela och sa att det kan vara en fenomenal lösning! Hon sa att det är jättebra för honom att få arbeta men han klarar inga belastningar längre.


Så för att han inte ska ses som en "belastning" för min pappas plånbok lovade min älskade syster att stå för alla kostnader för honom tills jag blir 18!

Tack Caitie! Jag älskar dig!

Tur att du finns annars hade jag bytt familj för länge sedan!


Men för att se något positivt nu så kan jag berätta att med Felizia går det hur bra som helst. Mitt fantastiska lilla sto!

Vi utvecklas för varje minut och Leena tycker att vi ska ställa upp i en CR nästa månad. =) 

Ja va fasen en bana på 80cm kan vi ju klara lätt.

Vill jag tävla högre så står Sky redo alla dar i veckan!

På lördag får ni hålla tummarna när vi ska ställa upp i Semikvalet till KM på Ridklubben!


Nej tjingeling på er!

Nu ska jag och Trixie på valpkurs!

Hahahahaha.... den hunden är the cute one from Hell!

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards