Alla inlägg den 26 oktober 2014

Av Amanda - 26 oktober 2014 10:56

Hej på er!

Ledsen för extremt dåliga uppdateringar, men det har varit lite halvt om halvt rörigt och jag kände att jag måste landa ordentligt och verkligen tänka igenom allt för mig själv. Så mina två hjärnceller har gått på högvarv senaste dagarna!


MEN, det är oerhört skönt att vara hemma! I´ll never leave this place!

Pussat och kramat sönder alla mina darlings, fyrbenta och tvåbenta! Felizia till och med gnäggade åt mig! Eller jaa... mest för att hon anade att jag hade godis i fickan men ändå... Ni vet känslan man får!

Och nu... Äntligen hemma!

Skogen, hästarna, vännerna, luften, Sverige! =) Awh fuck att det är regn och lera överallt! Det spelar ingen som helst roll längre!

Vågade mig till och med ut en sväng i skogen på Felizia igår! Överösta med reflexer naturligtvis p.g.a av skjutgalna älgjägare som härjar även om vi har markerat ridvägarna och bett dem att hålla sig undan dem nu!

Inte alla förstås men har två rundor som vi använder mest, och både hästar och ryttare behöver komma ut i skogen ofta anser jag i alla fall!

Så syrran har markerat vägarna med plastband om träden så att jägarna får ha extra god uppsikt om de hör nåt som kommer där i närheten.


Jaha, hur lyckades jag ta mig hem då tillsammans med Star, kanske ni vill veta!

Lite jävlar anamma och en efterlysning på Facebook gav resultat ( Tack Emelie )

Emelie lade upp en annons om att vi ville ha tag i nån som kör djurtransporter Sverige - England - Sverige.

Två timmar senare får vi ett svar och ett telefonnummer.

Snacka om att jag blev lättad när en svensk svarade!

Han sa att han hade plats över i sin lastbil, och skulle åka i måndags!

Så jag frågade vad han ville ha för att ta med Star, efter att jag förklarat läget i stora drag.

Då undrade han om alla papper var iordning och så, sen så sa han bara att hem till stallet blire en omväg för honom på 8 mil och det var ingenting så han tog med Star gratis, och jag fick åka med om jag kunde betala min båtbiljett och det själv.

INGA PROBLEM =)

Blev sjukt glad, så förlåt min älskade syster att jag inte tänkte på att ens skicka ett sms till dig och förvarna om att vi kommer hem :(


Soc har nu ingenting med detta att göra, jag stack iväg utan deras tillåtelse för enligt dem så kunde de EVENTUELLT åka över till England om ett par veckor och PRATA med mig och pappa...

Ett par veckor???

Det är kris NU!

Han gav mig två alternativ och jag tog det jag anser var det rätta!

När han inte ens vill lyssna på min version utan stöttar Penny till 150% så tar Amanda saken i egna händer!

Så nu struntar jag i dem, de kan dra åt skogen... för att vara lite censurerad!

Vi får la se vad som händer nästa vecka haha..

Jag är taggad för rena rama cirkusen kan jag lova! BRING IT!


Star verkar trivas som fisken i vattnet i alla fall och han är redan polare med de andra valackerna och busar och fejar i hagen varje dag!

En betydligt gladare häst än i England.

Här har ju inte massa bossiga ston som kör runt på honom för att han är minst, utan här är han jämlik med de andra i hagen.


Jag tror faktiskt att hästar vill vara med likasinnade... Släpper du in en skimmel i en hage med tex bruna och fuxar i, så mobbar de skimmeln för att den ser annorlunda ut. Har sett det flertalet gånger.

Iofs är Star enda Palominon på gården, men han är ganska bra polare med Rille och de är värsta hoomiesarna nu. Delar till och med hö-högen på lunchen!


Men återigen!

Åh vad jag har saknat alla galningar här hemma! Det är helt sjukt!

Haha så skönt att bara få umgås med gänget igen och tänka, att nu är allt bra igen!


Så ja, nu är det en mys-söndag och ikväll ska jag, Nicke, Caitlin, Jim, Tess och Robin käka Tacos och svulla oss =) MUMS!


Pussen och Kramen på er i alla fall! Och tack för alla fina kommentarer och sms och samtal och allt!

NI ÄR BÄST OCH DET VET NI!!!!!!

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards