Alla inlägg den 16 februari 2014

Av Amanda - 16 februari 2014 12:05

Hej alla!

Ja jag vet att det har varit extremt dååålig uppdatering här...  Sorry för det där!

Försöker verkligen och bättra mig.


Haha fortfarande avstängd från skolan. Polisanmälan har bara lett till att Barbies familj är underrättade om ärendet och att farbror blå talade om för dem att en liten örfil inte räknas som grov misshandel ( Jag kom ju för fan inte ens igenom det centimetertjocka lagret brunkräm på na!)


Så nu är det HÄSTAR på fulltid, bye bye matteprov och onödig gympa! Här rider vi in unghästar/ponnier.

På ridskolan går det framåt med Darla och Dandy, två egenuppfödda treåringar på stället. Stoet är lite mindre sammarbetsvillig och gav mig en ganska rolig flygtur häromdagen... Men Dandy! Åh underbara lilla fux, han kommer bli stallets nya favvo! Jag Lovar er Det!

Gudasöt är han ju  oxå!


Hemma så har pappsen köpt in två ponnier till. D-ponnies från England. Som ska ridas in.

De kom igår så inte hunnit bekanta mig riktigt med dem ännu. Två ston, den ena kallar vi "Bloody Mary" för hon är kolsvart och arger som ett bi... blir en hel del markhantering med henne med start i morgon! Caitlin som är awesome på att tämja odågor ska hjälpa mig.

Sen har vi den pampiga madamen med ett asvackert namn: Queen Anne´s Revenge  ( Visst hette skeppet det i sista Pirates-filmen???)  Aja men vackert namn på en helt vanlig mörkbrun ponny. Hon kallas då för Annie kort och gott.


Felizia och jag.... Har numera debuterat på hoppbanan och javisst fick vi en rosett i CR:en så jag är så superdupernöjd med henne som man bara kan bli!

Den rundan vägde upp mitt och Sky´s resultat i alla fall....

Jag vet inte vad som hände men vi hade ingen bra dag alls... Vi kom runt felfritt men tiden var kass. Så jag får ju vara nöjd i alla fall... =)


Näe nu undrar ni säkert varför jag har drabblat en massa häst när rubriken är som den är?!

Haha mja mjo....

Jag gav min kära far en hjäärtattack imorse.

Uppenbarligen så närmar sig min födelsedag ( i April men mina föräldrar måste planera in ALLT i god tid...) så Pappsen undrade vad jag ville ha i present iår.

" En röd Cadillac från 1958, gärna cabbe!" Svarar jag och pappa sätter kaffet i halsen och håller på att kvävas varpå han andas konstigt.

Nu är jag ganska trög på morgonen så jag maler på.

" Den ska vara riktigt Candyröd oxå! Lite mörkare metallic med glitter i lacken!"

Pappa sätter återigen i halsen.

" Lever du?" undrar jag.

Han bara stirrar på mig.

" En Cadillac? Vilken 17-åring vill ha en Cadillac? Kan du inte önska dig en shopping resa till Paris som normala döttrar?" får han ur sig.

" Jo men det har jag ju redan fått ett par stycken... Jag skulle kunna tänka mig en gullig Cheva oxå... Men Cadillac är ju det lyxigaste åket..."

" Suck, Amanda... vet du att en sån kostar minst en miljon?!"

" Ja men det räcker att jag bara får en bild på den iår så kan den ju stå på gården tills jag blir 18 och fixar körkortet för annars måste jag ju ha en James oxå..." svarar jag.

" En James?"

" Ja, heter inte alla privatchaffisar James eller George? Men jag tycker James är finare....."

" Suck... Ja du är min dotter, inga tvivel om det... " suckar han och hämtar andan.


Hehe, näe men jag vet inte vad jag vill ha i present! Blir lika glad för en maskros som för nåt annat, det är tanken som räknas. Presentkort är alltid välkommet oxå =)


Näe jag har lovat Caitlin att rida ut med henne nu, så får väl ta och göra det.... Hmm att hon kan slita sig från Jim så många timmar är för mig en gåta... ^^


Puss puss på er...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards