Alla inlägg den 19 mars 2014

Av Amanda - 19 mars 2014 15:26

Stopp! Stopp!

Idag var dagen D.

Jag har tänkt, funderat, grubblat och kliat mig i huvudet.


Som jag nämnt tidigare är mina föräldrar Herr och Fru Planering ( Bortsett från spontana resor ) och de undrar såklart vad jag önskar mig i 17-årspresent.  Det där med en Cadillac blev snabbt nerröstat... Jag sa till och med att en blå går lika bra som en röd men icke...


Så red jag Felizia idag medan min syster tittade på. Hon kom med några tips och det är jag jättetacksam för =)

Men så säger hon åt mig att hoppa av hästen.

Jaha????

Hon sadlar av henne och slänger upp mig barbacka medan vi fortsätter markarbetet.

"Känner du nånting?" undrar Caitlin.

" Nja... Hon känns rörligare och mjukare..." får jag fram.

" Byt sadel på henne, den där gör henne inte rättvist!"

Hm fasen, syster har rätt.

Hon har faktiskt kännts en aning spänd....


Det tråkiga är att Felizia nu övertagit Siroccos dyrgrip till sadel, så det är tråkigt att den inte passar riktigt.

Hur skulle jag nämna detta för min far?

Så det lät ungefär såhär:

" Pappa, du vet sadeln jag fick till Sirocco?"

" mm..."

"Den passar inte riktigt på Felizia, men jag älskar den verkligen men tyvärr så tror jag att det bästa vore att byta in den mot en som passar henne bättre...." Väntar på ett utbrott om att en sadel för den summan han gav borde passa ALLA hästar från Shettis till Shire...

" Jasså? Näe men då tar vi och fixar det. Vore synd om den förstör Felizia för dig! Hänger du med in till stan direkt?"

Ehm Okej?


Och där i hästaffären hittade vi en Stubben, flatseat och helt underbart skön som satt mycket bättre på henne så det var snabbt avklarat.

Men nu till min present...

Där hängde det...

Blingbling i pannbandet och nosgrimman, svart läder, silverspännen, lädertyglar, valfritt bett ingår... Kampanj på detta magnifika träns. Bara 3500:- kronor. 


Fick 2,5 tusingar i inbyte på sadeln men inte tillräckligt, så jag öppnar truten.

" Pappa! Jag vill ha 1000:- i födelsedagspresent!" säger jag ( bortskämd som jag är så stirrar de andra kunderna rätt stort)

" Jasså?" Säger min far och ser hur jag dregglar på detta träns.  " Mjaha... Men behåll slantarna du så får du hela tränset... Men inte ett ord om en Cadillac sen ok?"

" Vi har en deal =) " Hehhe.


Så nu har jag oxå ett märkesträns!

Så snyggt på min lilla häst det var med nya grejer! Till och med Caitlin blev impad.

" Synn att jag inte såg tränset först..." skojja hon.

" Jag får inte låna dina så du får inte låna mitt..." svarar jag.

" Snålis!"


Så idag är jag sjukt glad!  =) Ny sadel och nytt träns =)  Haha lycka för en hästtokig tjej kan jag lova!


Åh Becca! Superfina bilder på din blogg :D

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards