Alla inlägg den 31 mars 2014

Av Amanda - 31 mars 2014 19:55

Detta inlägg ska jag ägna åt min vän Tess.

Denna galna tösabete och jag ( hör och häpna nu ) tog bussen in till stan för lite allmän shopping och fika.

Ja lite girltime utan en massa hästdoft.


Vi slår oss ner på stans bästa fik, deras negerbollar är gigantiska och himlagoa och börjar då återigen snacka lite allmänt när hon helt apropå fäller den goaste kommentar jag hört på länge:

" Manda vet du? Du är fan den enda vännen jag haft som inte varit vän med mig för att komma åt Jim!"

Jag bara: "Whaaaaat???"

" Ja, asså... Alla andra tjejer bara snackar om honom hela tiden och umgås med mig för att jag är hans syster... Det känns så skönt att inte du är sån!"

Hehe tackar och bockar... Nej visst din storebror är skitsnygg men jag skulle aldrig vilja ha honom så! Dessutom är han Caitlins!

Men det var en fin kommentar tycker jag <3


Sen snackade vi om våra finaste pållar istället när jag hör en ganska bekant röst.

" Manda mitt hjärtegryn!"

Vänder mig om... Där står Snygg-Dreggel-Rasmus med öppna armar och slänger sig på mig. ( Ni minns honom va? )

" Jag har saknat dig, trodde nästan du var död eller nått!" säger han och slår sig ner.

" Näe men skadliga virus tar man inte kål på så lätt!" svarar jag. - "Vad görs?"

"Nja letar efter någon som kan baka en tårta... " säger han sakta. " Kan du det?"

" Tjaaa det beror på i vilket syfte du ska ha den i... Att den ska tittas på går nog däremot kan jag inte garantera smaken... Vad ska du med tårta till?"

" Nja jag tänkte fira att vi två kommer att bli ett par!" säger han med världens leende och blinkning.


HAHAHAHAHAHAHAHAHA! Hörru grabben, skaru ragga på en tjej...

Lektion 1: Ta inget för givet.

Lektión 2: Inse dina begränsningar.

Behöver jag fortsätta?!


Så för andra gången i mitt liv dissar jag detta skönhetsverk, då intelligensen kan jämföras med en gråstens.


Aja han gick till slut! Gött! Suck vad vill denna pojk med mig? Ska du ens försöka impa på mig visa att du har intelligens!


Mjaa sen en runda på stan och Tess provade lite kläder men jag hitta ingenting som föll i smaken direkt. Haha Tess hade fått en tröja av sin mormor som hon visade en bild på. En hemmastickad randig variant i rosa,grönt och orange. Lätt bland det fulaste jag sett ärligt talat. Det höll hon med om faktiskt så den åkte rakt in i garderobens närmsta dammigaste hörn.

" Vågar inte ens ha den i stallet för den lär skrämma slag på hästarna!" sa hon.

Garanterat!  Haha!


Mja sen fick vi skjuts av Ragge hem då vi höll på att bli överkörda av honom. Jag sa åt honom att sluta stirra på brudar medan han kör, det är bättre att han stannar innan... Hehe I´m Evil.


Näe nu äre banne mig kvällsmat här!


Puss och Kram mina änglar!


Imorgon får ni skämta bäst ni vill, men jag fyller hela 17 år :D Yeeey

Av Amanda - 31 mars 2014 00:12

Nu är det måndag...

Varför sover jag inte?

Va fasen... Suck! Jag vill ligga och snarka nu ju!

Men neeee då inte får man göra det inte. Glöm det!


Hepp då tar vi ett inlägg istället!


Hur äre med er i bloggvärlden?

Tja här ska vi inte klaga, våren i antågande och livet på en pinne.

Hehe pappa har tagit upp min övningskörning igen :) Haha Är faktiskt bara 1 år och 1 dag kvar tills jag förhoppningsvis kan få körkort! :D

Så idag har jag kört hans BMW, Hoppla alla hästarna under huven!

WRRROOOMMMMM!!!!!!!!!!!!

" Hörru farsan! Vart faen sitter kopplingen förresten???"

" Amanda, en automatare har ingen koppling den växlar själv. Hur tror du annars att du kom upp i 80 på 3 röda? BROMSA!!!"

Ja ungefär så lät det.

En svettig far var glad när det var över kan jag lova... Hehe.


Så efter att jag testat pappas hästkrafter tänkte jag att jag kör väl på i samma spår men nu tar vi de levande.

Så rastade ett av Halvbloden på en riktig njutaretur idag!

Och jösses, det gick att rida ut i bara en tunnare långärmad tröja idag! Humöret är på topp och det var det för Lanzita oxå =)


 


Årets vårbild??


Sen visade jag upp BM ( Bloody Mary ) för några ev. köpare och intresse fanns så de skulle hem och fundera och höra av sig imorgon. Hoppas de vill ha henne för de verkade hur snälla som helst ;)


Givetvis blev det en tur ner till sjön med badpojken T.D så han fick doppa fötterna i det iskalla vattnet.

Haha Caitie tog med sig yrvädret Q.R dit och denna lilla dam stirrade på vattnet och sedan på Caitie med en min som sade " Menar du att JAG ska skita ner mina vackra i hovar i något som är kallt och blött?"

Haha Q.R kommer inte att bli en "badhäst" iaf ;)


Ehm nåt mer som hänt?

Var med syster och gänget till Lidköping Power Vårmarknad igår!

Massa fina bilar, gött väder och himla skoj faktiskt =) Inga klagisar alls.

Haha va tusan, Jag ska lära mig att sminka mig och ha på mig så fina kläder som de flesta andra tjejerna har i den svängen. Herregud vilka fina klänningar eller utstyrslar en del hade!

Okej, lite skadad är jag då mamma är en shoppaholic extravaganza.... I know!

Aja, men kul hade vi :)


Haha på vägen ner så brann en högtalare upp i bilen som satt i hatthyllan så vart en aning kalabalik då högtalaren avlägsnades och av någon anledning hamnar i chaufförens knä mitt på de ädlare delarna.

Jims kommentar: "Tjaaa va gla att du är singel i alla fall!"

Caitlin sneglade snett på Jim... Han svarar med att ge henne en kyss och en öl och hon skakar bara på huvudet.. ^^

Ehm Olle var inte så glad över att varken få en svedd pung eller att vara singel kan jag lova.

Men han fick en dosa snus och en cola som plåster på såren ;)

Stackars Olle...

Ragge somnade vid tre-tiden på eftermiddagen så vi hade ett ganska bra sjå med att väcka honom när vi skulle dra och äta. Att en människa kan ta så mycket plats i ett baksäte?! Haha.

Hm och så råkade vi starta ett halvt gräl ute på serveringen.

Killarna började att diskutera huruvida det går att gå på lina eller inte.

Rickard sa att han sett en flodhäst göra det i en film ( Madagascar III ) men då fick han höra att han inte visste vad en flodhäst var...

Mja... de tog upp youtube och visade honom hur en flodhäst ser ut och han sa att den påminde om Ragge.

Då blev ju Ragge upprörd och därmed var de igång.

Jag och Caitlin slevade i oss maten och gick till bilen.

Mer vill vi inte veta... ;)


Nej, man kanske skulle kolla på Madagascar nu?

Ja varför inte... Natti Natti på er <3

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards