Direktlänk till inlägg 3 februari 2015

Del 1

Av Amanda - 3 februari 2015 22:32


Jag tänkte att vi måste bli lite mer seriösa här på bloggen, så härmed inleder jag lite allmänbildning åt er!


Hur man fångar Svenska djur!


Harar: Göm dig i en buske och låt som en morot.


 


Rävar: Göm dig i en buske och låt som en hare. Om du inte kan låta som en hare, fånga en, se ovan.


 


Lämlar: Skaffa en stor håv. Ställ dig nedanför ett lämpligt stup och vänta.


 


Grodor: Stryk lim på näckrosblad. Du kan även locka grodor med hjälp av flugor. För att fånga flugor, se nedan.


 


Flugor: Låt bli att tvätta dig. Ännu snabbare är att skita på marken och låta det ligga.


 


Grävlingar: Skit på marken och låt det ligga. Grävlingar är mycket renliga djur, det kan hända att de kommer för att gräva ner det.


 


Minkar: Klä ut dig till miljöaktivist och anfall en pälsfram.


 


Ålar: Traditionsenligt skall ålar fångas med bara händerna i en stor tunna, helst efter att en hel del sprit druckits. (Skånskt ålagille)


 


Gäddor: De flesta fångar gäddor med drag. Det är dock välkänt, att det är lika effektivt att vada omkring i vattnet med ankelkedjor.


 


Talgoxar: Spetsa talgbollar med sprit. Om det är sommar, är det effektivare att ha riktigt stora fönsterrutor som fåglarna flyger in i.


 


Vildsvin: Kapa en grisbil. Måla grisarna med sprayfärg. Om du prompt vill ha riktiga vildsvin, kedja fast de snyggaste suggorna i skogen.


 


Renar: Var riktigt snäll hela året. Sitt sedan på taket och vänta natten till julafton.


 


Älgar: Vänta tills älgen somnar lutad mot ett träd. Såga av trädet. (Detta enligt gamla källor, som aldrig har fel.)


 


Rådjur: Plantera tulpaner. Vänta.


 


Björnar: Björnsax är bäst. Klarinett fungerar också.


 


Uttrar: Uttrar är lekfulla djur, så bygg en rutschkana i snön. Verkar de inte vara intresserade, pröva med ett gameboy.


 


Bävrar: Bävrar tycker inte om porlande vatten, då reagerar de instinktivt med att försöka bättra på dammen där det läcker. Metoden är alltså enkel: Hitta en bäverdamm och slå en drill.



 

 
 
Ingen bild

Tess

3 februari 2015 22:55

HAHAHAHA vart hittar du all skit egentligen? Asgarv!

Amanda

3 februari 2015 22:56

Hehe källan är hemlig! Men tro mig, nästa del är ännu bättre!

Vad tusan... var lite glad nu när jag allmänbildar mina läsare!

 
Ingen bild

Lynn

3 februari 2015 22:59

Skeptisk här.. Men att du är knäpp visste jag redan!

Oj, Amanda... Har du lärt dig ett helt nytt ord! " Allmänbildning"...

Hahahahahaha! Hur fångar man en varg då?

Amanda

3 februari 2015 23:02

Var lite glada istället över att jag lär er såna här bra att veta saker! För inte tusan visste du innan hur man fångar en bäver!

Aldrig nöjda... Hur fasen ska man tillfredställa er qvinnor?!

Jag har kunnat det länge! Men man får inte verka för smart..

Det du Lynn lilla... De är fridlysta! Så dem får man inte fånga, bara skjuta...uppenbarligen!

 
Ingen bild

Lynn

3 februari 2015 23:15

Känner att jag klarat mig väldigt bra utan den kunskapen... Vad s´ka jag med en bäver till??

Haha men lilla älskade gumman! Ska jag behöva lära dig allt?
Det finns 70 sätt att tillfredställa en kvinna på, 69:an och Ullared!

Skryt bara... Jag vet sanningen! Hahah!

Meeeh... och vem kom på det??

Amanda

3 februari 2015 23:18

Ser jag ut som Google eller? Herregud du får la mata Gunnar med den om du inte vet vad man har en bäver till!

Men... Jag gillar varken det ena eller det andra... Så nej.. Så lättlurad är jag inte!

Tss...

Säkert nån flintskallig gubbe vid namn Alfons Christer Andersson-Böhgrén...

 
Ingen bild

Lynn

3 februari 2015 23:22

Gunnar äter inte så stora byten... Men jag börjar sakta och säkert ana vad som hände med min gamla hamster... Inte fasen rymde han ur buren för morsan var trött på han!

Nu är det DU som inte är nöjd!

Haha, bara jag som diggar de där intialerna A.C.A.B - All Cops Are Bastards..

Amanda

3 februari 2015 23:26

:O Stackars lilla hamstern... Haha men bra Lynn, att det bara tog fem år att komma fram till den slutsatsen... Kanon du! * Klapp på huvudet*

Jag är aldrig nöjd! För då förlorar man karlarnas fjäskande`^^

Hahahha Shit, det tänkte jag inte ens på när jag skrev det... Men med det namnet så borde han tycka så, då han antagligen blev mobbad i skolan för sitt namn och därmed startade en kriminell väg i livet... Han skrev nog en låt oxå!
Damn vi kom på han!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards