Direktlänk till inlägg 8 februari 2015

Nääeee...

Av Amanda - 8 februari 2015 21:28

Varför ska jag ha sådan otur med mina hästar jämt?

Nu har Star fått en inflammation i strålen :(  På med specialskon igen och rengöra såren ofta... var fjärde timme :(

Suck...  Vill verkligen inte ha sjuka hästar... Sirocco gick inte ens att rida till slut och hoppas verkligen inte att min fina Star kommer gå samma öde till mötes.

Är riktigt orolig faktiskt, trots att alla säger att han kommer bli frisk.

Så nu en ny antibiotika kur i 10 dagar, vila och massa pyssel med min stjärna.


Så för att dämpa min sorg, så har jag och Casanova tagit en långtur i solskenet. Det piggar alltid upp och han skötte sig jättebra.

Men mötte två ryttare från ett annat stall och det ena stoet brunstade...

Japp här kommer jag på en stor hingst...

Men lyckades tygla honom bra!

Eller ja... Satt av och höll honom!

Så jag tycker att han var duktig.

Lite stirrig efter det och blåste upp sig som en ballong! Men ändå... Han är hingst!


Tränade markarbete med Felizia, och jaa... det kändes att det var ett tag sedan, för hon var ganska stel. Men mycket mjukgörande och lite cavaletti så släppte det mesta.


Tess är sjuk :(  Maginfluensa! Usch! Inte avis... Men det är säkert för att hon kolla på mellon! Jag är övertygad om det. Det är inte Tess..

Vaddå? Det var ingen kyckling med, klart det är mellon!


Allså ska man undvika Kyckling och Melodifestivalen för att undvika magsjuka! Jag har inte ätit kyckling på evigheter faktiskt!

Sen jag blev förgiftad typ... och det var ett tag sen!


Ja, som ni ser... min pojkvän hamnade visst i snövallen idag! Hahaha bara garva åt han! I´m Evil! oh Yes!


Nej har inget mer.... Ska deppa vidare!

Just ja! Fick en Victoria´s Secret parfym av syster idag =)  Luktar himmelskt gott =) =)


Puss på er!

 
 
Ingen bild

Becca

8 februari 2015 22:18

Åååh neeej!! Faan! När Jocer blöder näsblod är det jag som ligger och gråter någonstans av oro så jag förstår helt! Hoppas han blir bättre snart!

Oooh! Vilken lukt?

Kraam!

Amanda

10 februari 2015 08:00

Man blir ju det! Åh man önskar bara att man kan trösta dem!! Hatar det här :(

Passion Struck - fuji apple and vanilla orchid;)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards