Direktlänk till inlägg 12 februari 2015

Otur eller vad?

Av Amanda - 12 februari 2015 10:58

Men tjeanare på er!


Ja, jag har varit lite dålig på att uppdatera denna veckan! I Know that!

Vart lite stressig vecka...


Kom på att mitt pass har gått ut, och att jag var inne och fixa ett nytt... Men glömde att hämta ut det.. Lixom det tar fem minuter, att hämta det.. Klart man hinner det när man är inne i stadens civilisation! Öh, skulle bara komma ihåg det hela...


Men i och med att jag och Nicke ska på Road Trip imorgon till det förlovade landet Tyskland, så kom jag akut på att det KAN vara bra att ha med sig ett pass, just in case... Så det gjorde jag igår! Haha.


Sen har jag hjälpt till en hel del på ridskolan.

Måste ju kolla in hur det går för Lynn som är deras nya ridlärare.

Lynns lektioner är ganska roliga, för hon glömmer bort alla namn rätt fort. Både elever och hästarnas så istället kan hon typ säga:

" Du på fuxen med remontgrimman! Ner med hälen!"

Alla som rider en fux kollar på vad de har för nosgrimma, Ebba stannar och ser ut som ett frågetecken:

" Vad är en remontgrimma?!"

" Okej, du som inte vet vad du har för träns på hästen då! Ner med hälen! Damn vi måste ha en teorilektion!"

" Eller så har vi en lektion där du lär dig vem som är vem!" Ebba är fantastisk!

" Men jösses flicka lilla! Jag är gammal, då glömmer man saker... "

" Min mormor är äldre än dig! Och hon kommer ihåg massor!"

Ebba talar om vad hon heter och lektionen fortsatte.

Tio minuter senare så skickar Lynn ett sms till mig!

" Vad heter remontgrimman nu igen? XD"

Suck...

Trots detta så verkar ungarna älska henne.

Jag menar, de får ju galoppera några extra varv och busa lite.

Så om jag ska ha en ridlärare så vill jag ha en som Lynn.

Fullt av skratt på hennes lektioner!

Förra veckan skulle hon sätta upp ett hinder.

Sagt och gjort.

Sedan snubblar hon över det och river ner det.

Kan säga att hela gruppen asgarvade åt henne.

" Så där ska man INTE göra!" Säger Lynn och borstar av sig gruset. " Och kom ihåg var ni ställer upp hindren.."


Kan meddela er att det är glashalt ute nu när snön håller på att töa bort och sedan fryser slasketpå nätterna och det blir rena rama isgatan!

Drog omkull som attan efter T.D imorse.

Som den arab han är så struntade han högaktningsfullt i det och trippade vidare medan jag åkte kana över marken och höll fast i grimskaftet.

Så blåmärken överallt och INGET  medlidande.

Vill oxå ha broddar!

Men min otur tog inte slut där.

Skulle tömma skottkärran på gödselhögen och självklart trampar jag snett och trillar omkull i allt bajs. 

Luktar ju inte vanilj direkt!

Så in och byta om och tvätta av sig!

Det räcker nu va?

Hepp... Inte om man heter Amanda.


Rider Casanova i ridhuset och tänkte öva lite markarbete med honom.

Han går superfint och man bara njuter.

Ett av lysrören i taget smäller till och går sönder.

Hästen får panik och skickar av mig rakt in i väggen.

Vad faaan! Klockan var inte ens 10 på förmiddagen!

Lite fler blåmärken, hoppar upp på hästen och skrittar av.


Just nu vill jag bara krypa ner under täcket och inte finnas till ett par timmar!

Ont överallt och förbannad.

Hur mycket otur kan man ha?

Men vi slutar inte där... Nej då!


Igår så pysslade jag om Star.

Märkte fort att han är trött och hängig. Inte så aktiv och uppmärksam som han brukar vara.

Trots att han står ute ( det var superfint väder igår med solsken) så ser jag att han är sjukt varm. Hästen står helt stilla i några få plusgrader och svettas!

Tar febern på honom och ja... Klart han har det.

Ringer veterinären ( hennes nummer på snabbuppringning) och hon säger att det kan vara antibiotikan.

Jaha... Ska jag sluta ge honom det då?

Det ska ju göra honom fri från inflammationen, inte göra honom mer sjuk!  Han var ju piggare i förrgår!

I vilket fall så kom hon hit, hon skulle även undersöka de dräktiga stona så hon passade på att ta en titt på Star.

Allergisk reaktion på antibiotikakuren! Grattis!

Så får hoppas att hans inflammation går över snart!


Just nu vet jag inte om jag vågar vara kreativ, har ju träning ikväll så det kommer väl oxå urarta på nåt sätt.

Sitter inne i köket och stoppar i mig Alvedon, kan säga att min kropp ser helt misshandlad ut efter denna morgon!  


I eftermiddag ville Tess rida ut, nej... Jag tror inte det va? Haha... Vi kommer rida vilse, halka och bryta benen av oss, få en snökanon över oss, åka av i ett dike... Nja! Jag håller mig nog hemma!


Jag skyller ALLT på Melodifestivalen! Det är deras fel!


Annars?

Jo då... det är väl... bra?!


Nej, ska deppa över en köttbullemacka och noggrant överväga om jag vågar gå ut igen!


Pussen och Kramen på er!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards