Direktlänk till inlägg 21 mars 2013

Irriterad!

Av Amanda - 21 mars 2013 22:30

Allså nu är jag så arg att jag kokar!

Verkligen!

Och nu menar jag riktigt j*vla förbannad!

     


Jag och Annie gick och lade oss vid Poolen efter att jag väckt henne med pytonormen ( Success de luxe vart de haha) och tänkte att vi tar bara en slappardag!

Lägger oss i två lediga stolar och har det bra, bleka och feta som vi är ^^ Haha nej men vi är la mest bleka.

Kollar läget lite då jag är för lat för att hämta Ipoden på rummet och ser tre tjejer ungefär i våran ålder (allså runt 15-18 nånstans)

Två av dem är the typical fjortis ( Ni vet 17 ton smink, dyraste bikinin och stort platina blont hår och världen går under om jag bryter en nagel-typen) den tredje ser helt normal ut.

Hör att de snackar franska med varandra och nyfiken som jag är så lyssnar jag på dem.

Nu hör jag de två blondinerna sitta och säga till den "normala" tjejen det ena och de andra!


De säger att hon ser ut som kom och hjälp mig och dö, att hon aldrig ska få en pojkvän, att hennes kläder är fula och att de inte alls vill umgås med henne. Samt att hennes föräldrar är störda och att de borde ha betalt för att vara med en utvecklingsstörd unge!

Sedan skrattar de bara och säger åt henne att gå och hämta solkrämen annars ska de strunta i henne totalt!


Det är nu jag reser på mig och går fram till dem, arg som ett bi.

Man säger inte sånna saker!

Helt oacceptabelt!

Så jag ser ju att den tredje tjejen är jätteledsen så klart!

Jag frågar dem då på min knaggliga men ganska tydliga franska om de är dem som är utveklingsstörda!

De kollar på mig och bara ser ut som dumma fågelholkar var på den ena fräser att jag inte ska lägga mig i!

HAHA de känner inte Amanda!

Klart som fan jag ska lägga mig i!

Så jag skäller ut dem efter noter och talar om att ALLA människor är lika värda och att de kan gå och hämta sin solkräm själva så de kan få lite motion!

De mumlar något om att jag är helt från vettet på sitt språk och jag svarar dem att de har rätt, men det ger dom ingen anledning att mobba den tredje tjejen ( som för övrigt står helt förvånad och bara stirrar på mig )

Jag säger att de borde dra åt helvete och vänder mig sedan till den tredje tjejen.

Säger vänligt att det finns en ledig solstol vid mig och Annie och att hon är jättevälkommen till oss.

Med ett leende nickar hon och följer med till Annie.

Vi presenterar oss och hon berättar att hon heter Stephanié.


Vi går över till engelska och hon berättar att de andra två är hennes 17-åriga kusiner och att de bor strax utanför Nice i Frankrike. Hon är förvånad över att jag gick emellan och berättar att hennes kusiner ser ner på henne hela tiden.

Av en enda anledning, det är Stephanié lider av dyselexi !!

Herregud!

Vi snackar jättelänge och sedan tar jag och Annie med oss henne på lunch och vi har verkligen jättetrevligt!

Sen går vi en shoppingrunda och har jättekul!

När vi kommer tillbaka så är Stephanié på bra humör, hur rolig som helst och går till sig för att lämna sina saker innan vi ska ner och bada!

När hon kommer tillbaka berättar hon att hennes kusiner inte sa ett ord till henne utan hade bara kollat om de kunde byta rum!

Jag sa att Stephanié jättegärna får sova hos oss om hon vill så hon slipper IQ Badbollarna!


Men jag är så upprörd och irriterad av att folk ser ner på andra för att de har en sjukdom eller ett hinder!

Det är inget onormalt med folk som har det!

De är oxå människor och individer!

Vill bara smälla till mobbare och elaka personer som håller på att tracka andra!


GAAAAAAAAAAAAAASSSSSHHHH!!!!!


 
 
Ingen bild

Becca

22 mars 2013 23:05

Så jävla rätt! MM! Den satt väll gött?! Bara få vråla åt dem att de är fel så de fan får på truten!
Men det var synd att du någonsin var tvingad att göra det! Att de inte kan respektera andra! Folk retar en och man säger: Sluta!
Det ordet vet nog ingen jävel om vad det betyder!
Sen det där med sjukdomar!? Ja men HALLÅ?! Sluta tänk med arslet! Tjejen som kanske är lite fetare och har en adhd betyder inte att hon ska behandlas dåligt!! Grr...
Du gjorde helt och var stolt över dig själv!!

Kramizz becca

Amanda

23 mars 2013 04:12

JAA! Härliga underbara känsla!
Fy på sånt folk som inte har vett i skallen ens!
Ska klottra ner ett inlägg om den förvånande fortsättningen senare...
Håller med dig till 120%!
Man ska aldrig se ner på folk bara för att de är unika... och när man tänker efter, vad innebär begreppet normal?!

Jag är ju sån att jag alltid lägger mig i... Kanske på både gott och ont! Har väl lärt mig av syrran ^^

Tack för kommentarerna :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards