Direktlänk till inlägg 25 mars 2013

Alkohol

Av Amanda - 25 mars 2013 15:01

Alkohol ja,


Usch! Tvi! Livsfarligt!

Är vad man får lära sig i skolan och av de vuxna i våran värld.

Ändå dricker de det!

Vuxna har inte fattat det här med att barnen tar efter vad de GÖR och inte vad de SÄGER!


Sen är det ingen större hemlighet att ungdomar dricker. Det går inte att förneka.

Det är hur lätt som helst att få tag i, det är med på varenda fest.

Den finns där i våra liv.


Vi vet att den är farlig, onyttig och att det är rena rama rävgiftet att stoppa i sig.

Men om det nu är så farligt, varför finns det då?

Ja, jag vet att det är 20 år för att få handla på bolaget.

Jag vet att det är 18 år för att få gå ut på krogen.


Har säkert fått en del folk som tittar in här och ser mina inlägg där jag inte är diskret med att jag dricker!

" Shit en 16-åring som öppet dricker? Hur fungerar hennes föräldrar?"

Jo, det ska jag berätta!

Min mamma fungerar så att hon litar på mig.

Hon vet att jag tar mitt ansvar och kan säga nej.

Därav att jag har den här friheten.

Sedan är båda mina föräldrar medvetna om tonåringar och deras vanor i allmänhet.

Farsan sa så här " Manda, det är bättre att du dricker alkoholen som säljs lagligt, så du vet vad du får i dig än att du får tag i rena giftet som är ännu mer skadligt för dig!"

Jag kan inte göra annat än att hålla med.

Sedan har jag ju i princip levt halva mitt liv utomlands där det är vanligt att även barnen tar ett glas vin till maten.


Dessutom kan jag erkänna att jag alltid har kommit hem en lördagskväll så vida jag inte avtalat med mina föräldrar att jag ska sova hos en kompis.  Detta sker då innan jag lämnar hemmet så vi alla är med på planen!

Men det har hänt någon gång att man blivit fast inne i stan och missat sista bussen.

Då har jag ringt hem och berättat varför det blev så .

Oftast frågar de om jag har pengar till taxin eller kan sova hos en vän.

Men jag fungerar så att jag alltid hör av mig. 

Även mina föräldrar ringer nån gång under kvällen och undrar så allt är bra.

Det känns tryggt!


Jag har aldrig stapplat in i hallen dretfull och kräkts i blomkrukorna och inte vetat vad jag heter.

Min syster sa att det kan vänta tills jag åtminstone blir 18!

Absolut, men vad är vitsen med att bli så full?

Bättre att dricka lite granna, känna sig glad och lycklig och ha trevligt en kväll som man minns.

Fullast vinner inte!


Men visst, skulle jag sumpa det här ansvaret skulle mina föräldrar genast ta ifrån mig hästen och se till att jag lär mig den hårda vägen att man inte bryter ett löfte.


Har en del kompisar, de tävlar varje helg om vem som varit på den värsta fyllefesten och sitter och påpekar hur coola de är.

Sedan hur arga deras föräldrar blir när de kommer hem, stupfulla eller i en polisbil.

Haha TÖNTAR!

Kan ni inte ha kul ändå och måste supa er redlösa varje helg för att erat självförtroende är sex meter under jorden?

Återigen, TÖNTAR!


Ja, det var lite mina tankar och upplevelser om alkohol.


 
 
Ingen bild

Becca

25 mars 2013 16:46

Ska länka din blogg från min... Påminn mig bara så jag inte glömmer de!!
Aja äntligen Har folk börjat bry sig! Annars sa dem bara Fuck off becca! VI BRYR OSS INTE!!!
Okeeej men sen började jag blogga hittade Caitlin som hjälpte mig upp på benen och sen kom du och skruvade fast ett par stödhjul som ett exktra stöd och skrev: Kram Mandis! PÅ hjulen!
Aja känns så gött att ha folk omkring mig som är ÄLDRE! Känns... Asså ah! TACK OCH PUSSAR PÅ DIG OCH CAITLIN!

Kramizz becca

Amanda

25 mars 2013 18:03

YEY!
Jag har redan länkat din på min! Mest för att jag är för lat för att leta upp den på annat vis, eller det va första anledningen, den andra är att den är Superbra!
Hoppas på att min får läsare att känna sig lika glada som jag gör när jag läser din!

Härligt att höra! =)
Men klart att man behöver stöd i livet. Även om det bara är från en dator så hjälper det en mycket!

PUZZAR tillbaka på dig bruden!

 
Caitlin

Caitlin

25 mars 2013 17:27

Jag är förvånad över din intelligens som faktiskt finns där under XD

Bra skrivet !

http://notfadeaway.bloggplatsen.se

Amanda

25 mars 2013 17:59

Jag är ju bara AWESOME!

haha Puss på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards