Direktlänk till inlägg 26 mars 2013

Datorspel och Bloggande

Av Amanda - 26 mars 2013 22:57

Bara jag som suttit och funderat på många bloggar och dess innehåll på denna sidan?

Var och varannan handlar om datorspel!

MSP, StarStable och the Sims 3!


Okej, jag skulle aldrig finna tiden om att blogga om ett spel sådär... Men är la bra om nån duktig gör det så att man kan fråga den personen om man behöver hjälp och inte orkar gå igenom manualen ^^


Hm jag måste testa!


Idag har jag spelat sims.

Min familj fick 6 barn sen kom soc och tog dem, kronis hämtade alla saker och mamman dog av sorg och spökar på nätterna! Samtidigt som pappan dricker och raggar på grannen!

Jag byggde även ett rosa hus och trädgården har förfallit medan tonåringarna smiter ut...


Intressant?


Njae inte så värst tycker jag... iofs är Sims enda spelet jag känner till!


Testade StarStable bara för nyfikenheten slog in, men när jag kom underfund med att det kostar pengar så nej tack! Tycker att det är lurendrejeri på HÖG nivå då det är ett barnspel... Men hade det varit gratis så pass att man kan ta sig högre än till Level 4 så hade det nog varit mer spännande...


Tacka vet jag

Arvet Från Rosemond Hill!

Haha minns ni det?

Från 2001.

Man satt och nördade det spelet i flera timmar i sträck och blev förbannad på den stroppiga tjejen Melissa och hennes dumma häst Komet ^^


Sen när man klarat sista banan med alla tävlingar så... tog det bara slut! Man fick gården minns jag!

Vad gör man då?

Jo börjar om!

Oftast med samma hästar oxå!

Haha jag körde alltid med Cocktail och Darling ox... Sen till sista tävlingen var det Diamond eller vad den hette man bara " Gaaash superhästen!!!" Men näee... Darling fick alltid tävla... Hahaha!

Det enda jobbiga var att skottkärran jämt fastnade när man skulle in i stallet igen efter mockningen XD

Och när man fick kuta runt hagen i 98 minuter för att få fatt i hästen!

Haha sen lärde man sig fusken på banorna med...

Till och med starthästen fick lite bra tider då... Haha den där sega Alpha...

Jag undrade alltid varför det inte fanns en häst som hette Omega i det spelet.....

Men kult vare!


Men nu, nej varken tid eller tycker att det är speciellt kul längre...

Men har aldrig umgåtts så mycket med en dator som nu... haha det är bloggens fel men det är så mysigt att kolla in på Caities blogg och fälla nån kommentar.

Sen får man glädjeskutt av Beccas med och ser att min blogg är länkad där och sen läsa hennes inlägg är alltid intressant ;)

Sen äre alltid kul att snoka i andras liv hehehe...

Så jag klagar inte!

Glad att jag började med min lilla fjortisblogg  haha!

Näe nu ska jag se om jag hittar nått meningslöst test...


 
 
Becca

Becca

27 mars 2013 16:51

Jag har "mysteriet på rosemond valley" som e jobbigt men jag spelar mest ett spel som man får allvarliga raseri utbrott av... Suck! Om man inte hoppar ca.10cm innan hoppet så vägrar hästen! TIO CENTIMETER! De är mycket räknat på ett spel!
Kul att göra dig glad! ^^
Blir glad av din blogg så.. ^^

Kramizz becca

http://www.beccasblogg-.bloggplatsen.se

Amanda

28 mars 2013 09:48

Aha, det har jag missat.

Åh vad jobbigt det låter, 10 cm är ju aslångt!

Det gör du! Bra att mina ord får folk på bra humör... det är meningen :D

Kram kram

 
Ingen bild

Caitlin

27 mars 2013 22:14

Hahaha Nöööörd!

Amanda

28 mars 2013 09:46

Ditt fel ju!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards