Direktlänk till inlägg 5 september 2013

Hmm....

Av Amanda - 5 september 2013 10:17

Leena:

Men Amanda, så mycket tid som du spenderar i det här stallet, äre inte bättre att du har din häst här på heltid under hösten?

Jag:

Whaaaat?

Leena:

Ja, nu när du jobbar här och har en del av skolan här så tänkte jag att det kunde bli mindre stressigt för dig..

Jag:

Jo absolut, Tack! Meen nu är det ju som så att min prins är inte som de andra hästarna i hagen utan han är en aning speciell och jag tror att resterande personal här har annat att göra än att "röjja" undan efter en styck Connemara-ponny som spenderar all sin tid med att hitta på ofog. Sen vet jag inte hur han reagerar på alla barn som ska klappa och gosa då han är det sötaste som finns och jävligt bortskämd så att han nafsar....   

Leena:

Sirocco?  Nej jag menade din unghäst! Jag avgudar Sirocco absolut men tjaaa... som du sa. En ridskola är nog ingen plats för honom...

Jag:

Aha Felizia! Hmm jaa... det är faktiskt ingen jättedum idé... Förutom att jag får problem med att ta mig in på helgerna...


Hmm tåls att fundera på..

Dealen är såna fall att jag får ha Felizia där gratis om hon kan ställa upp som lektionshäst till de duktigare eleverna nån gång ibland om någon av deras hästar inte kan.

Ja, ja vi får se.


Hmm satt och glodde igenom denna bloggen igår och inser en sak.

Den har tappat sin gnista!

Vart är humorn?

Händer det verkligen bara vardagliga tråkiga saker i mitt liv just nu????

ÄRE SÅ ILLA???


Näe då.

Jag kan beskriva våran senaste svenskalektion i korta drag.

Även om det kanske inte är så spännande...


Vi har ju de vanliga lektionerna med de andra klasserna. Eller nåra av dem iaf.

Så jag satt lite för mig själv och funderar på den utdelade uppgiften när två grabbar från Bygg kommer och slår sig ner.

Robin och Kristoffer.

De stirrar som fan ett tag men säger inget.

Jag:

Ska ni glo länge till så får jag nog börja ta betalt hörrni! Vad äre?

Robin:

Näe men vi tyckte att vi kände igen dig men vet inte varifrån riktigt...

Jag:

Hmm, näe det kan ju inte jag heller veta riktigt!

Kristoffer:

Såklart... Men var inte du ihop med Epa-Emil innan?

Jag:

Ah jo, har han gift sig med Epan ännu eller?

Robin:

Hahaha näe... dröjjer la inte länge!

Men hörru, du verkar ju va en vettig tjej trots att du gillar att leka med maten...

Ska vi skita i detta och ta en fika?

Jag:

Haha va fan, stöter ni på mig eller vad?

Bägge grabbarna:

Ja faktiskt!

Jag:

Det kommer ni inte långt med kan jag säga...

Robin:

Har du kille?

Jag:

Japp... och han är stor, stark, snygg och har pengar så jag är ganska nöjd!

Kristoffer:

Oki men va fasen häng med på fika istället ändå då!

Jag:

Givet!


Haha så vi drog ner till caféet och det visar sig att grabbarna är ganska okej att hänga med.

Trots att de mest gillar Volvo 740...

Lixom skönt att man hittar några man kan snacka med för det har varit lite si och så på den här skolan.

=)


Näe men nu ska jag arbeta lite granna!

Tooodels


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards