Direktlänk till inlägg 11 september 2013

Envishetens Kamp!

Av Amanda - 11 september 2013 22:33

Mjo då,  jag är definitivt min mammas avkomma!

För vi är lika envisa och ilskna bägge två!

Jag tyckte att vi kunde sälja henne istället och det var inte populärt.

Vi är hesa i rösten bägge två av allt gapande så diskussionerna fortsätter på sms....

Suck!

Men jag ger mig inte!


You can´t catch the SUCCESS without fighting!


Så annars då?

Jovars, jag är fan bäst på att undervisa barnen om hur man hanterar en häst. :D

Haha eller inte men de är väldigt duktiga och lär sig snabbt.

Min favorit är Ebba 7 år.

Så skön!

" Men varför kan man inte lära hästen att skyffla bajset själv?"

"Ehm ja... det är väldigt tidskrävande och hur skulle det se ut med en häst som har grepen i munnen och sen får han nog lite problem med att tömma skottkärran" svarar jag.

" Jaha, men då har man ju nått att göra och får skratta på köpet!"

" Sant... Men hur ska du hinna med skolan då?"

"Jag kan redan allt!"

Hahahhaa va svarar man på det?

Jag avgudar hennes kommentarer på det mesta.


Hmm... Just ja!

Jag har visst en pojkvän oxå!

Haha ehm vi ses inte så ofta då vi har ganska fullt upp men det gör inte så mycket.

Visst saknar jag honom så det där kanske lät lite fel?!

Men det blir roligare när man väl ses!

Och på fredag har han lovat att bjuda på bio :D

Yeey jag älskar bio och sitta och snaska massa gotte hehe!

Näe men det är skön stämning...

Alla prasslar med sina godispåsar och smaskar i sig...

Jag tror att jag är godissugen idag ^^

Sicken tur att vi fick tag i Påskaharen innan han hann gömma ALLT godis! :D


Hmm går jag på nått eller? Allting är "skönt" idag hahhaa...

va tusan! SKÄRPNING!

Okej okej.


Har varit och tränat för Leena idag.

Tanken är ju att det ska ske med min lilla ponny Sirocco men ...

Suck.

I efterhand nu kanske det är ganska roligt men det var det inte just då vill jag lova!


Ponny vill inte bli fångad i hagen.

Ponny blir mutad med Havrehink.

Ponny fångas in.

Ponny sätter av i galopp och ser till att Matte får åka kana efter honom i leran.

Ponny får en utskällning.

Ponny biter då matte.

Ponny blir ryktad.

Ponny står inte stilla.

Ponny vägrar lyfta på hovarna.

Ponny ska leka med transportskydden.

Ponny kastar iväg skydden och skrämmer Arabhingst som tuggar på sitt hö.

Ponny vägrar att gå in i transporten.

Ponny blir mutad igen men utan resultat.

Ponny sliter sig loss och drar en repa över stallplanen.

Ponny får skäll igen av stressad matte.

Ponny får utegångsförbud och hamnar i sin box.

Ponny får veta vad närmsta slakteri heter.

Ponny blir utan sitt kvällsäpple!

Matte hämtar storasysters häst som utan att tveka sköter sig exemplariskt.


Träningen i sig gick kanonbra med Sky!

Men hon var lite seg idag.

Kan vara för att Caitlin var ute på terrängbanan med henne innan idag ...

Ja, ja..

Vi körde mycket markarbete och cavaletti så det var inte så ansträngande för henne.

Hon får vila och några extra morötter imorgon :D


Näe men en ganska slutkörd Amanda säger tack och godnatt nu!

Hejs!


  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards