Direktlänk till inlägg 12 september 2013

Iblann har man tur =)

Av Amanda - 12 september 2013 19:27

Taaadaaaa!

Idag, äntligen, finally så gav min mor med sig.

Tiny stannar hos oss.

Nu och för alltid.

Lösningen var chockerande!


Mamma skulle just göra upp affären med köparen via telefon.

Kan säga att jag smällde mina ögon i henne och om blickar kunde döda så jaa...  ( Hemskt att säga så om sin mor jag vet men menar det inte egentligen)

Hon tar fram pappren på honom, ägarbevis, stamtavla, pass med mera och ser att hon inte är ensam ägare på hästen!

Det visar sig att Tiny Dancer ägs till 50% av Caitlin!!!!!!!!!! :D


Hur?


Ja, Caitlins pappa har betalat hälften av Tiny när mamma köpte honom. Sedan skrivit över honom på henne.

Vilket min envisa mor alldeles glömt bort.

Varken jag eller Caitlin visste dock detta.


Så när Caitlin kom hit och får detta berättat för sig så ser hon ut som kom och hjälp mig att dö.

" Ja men va bra att ni berättar att jag nu har en häst till!" suckar hon. 

" Men glöm att han säljs! Sånna fall får jag köpa ut honom och du får dina förbannade pengar om det nu är så viktigt!" säger min syster till min mor.

" Men gumman, nu handlar det om mycket pengar! Vill du inte ha dem?" säger min fjäskande mamma.

" Pengar gör inte mig lycklig! Jag har det jag behöver, det räcker och man säljer inte en familjemedlem så att du kan skaffa dig den nya BMW-cabben!"

Då suckade min mamma, gick ut på altanen och tog ett glas vin.

Hon kommer tillbaka.

" Du vet att du just avböjde 600.000? Och att vi måste komma överens" Säger hon med en suck i ett sista försök.

" Vi kan dra upp det i rätten om du vill, jag säljer honom inte! och jag känner en ganska bra advokat oxå... Så Lycka till!" svarar Caitlin.

" Så du tänker strida mot din egna mor och göra en rättsak av det här på grund av en häst?"

"Lätt!"

" Suck, varför fick jag så envisa döttrar?"

Med det så gav mamma sig.

Tack Caitlin!

=)


Jag är glad idag.

Hm ja nu fick ni en inblick i min familj som är minst sagt speciell.

Vi bråkar en hel del här hemma kan jag lova.

Olika viljor som är lika envisa skapar en del bråk jaaa...

Och det är inte första gången mamma och Caitlin varit så drastiska som att de ska stämma varandra.

De har aldrig kommit överens.

Inte så länge jag har funnits i alla fall.

Men men.

Ibland undrar jag bara varför.

Har mina aningar om att det handlar om USA.

Även om Caitlin är lycklig här nu så vet jag hur mycket hon längtar tillbaka och vissa gånger aldrig velat att flytten hit blidde av.


Är era familjer mer normala?

Ska vi byta?

Haha nä skojja bara.

Jag får väl stå ut. ^^


Snackade med syster efteråt och hon suckade mest.

" Sex hästar, delägare på två... Jag som aldrig skulle äga en häst mer efter Honom ( Shetan ) "

Klaga inte syster!

Du kan alltid ge Sky till mig :D Blink Blink I Love You Sis <3


Sen är hon superorolig för Danny.

Jag förstår henne.

Nånting har hänt.

Han är inte sig själv längre :(

Avmagrad, tyst, nedstämd, nej inte den goa glada Danny längre.

Det tär på henne.

Tur att hon för tillfället i alla fall har Jim.

Och jag finns ju alltid!


Oj massor om min crazy familj idag.

Aja, deal with it!


Pussar och Kramar!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards