Direktlänk till inlägg 19 september 2013

Shit!

Av Amanda - 19 september 2013 15:03

Idag

är det exakt sju månader sedan jag satt uttråkad och tänkte starta en liten blogg med en enda uppgift som var att reta min syster och bevisa för henne att jag KAN om jag VILL!


Vad hände?

Jo jag är en liten bloggnörd!

Hade inte planerat detta alls haha tänkte mer att det kunde bli en kul grej en månad.

Men jag måste erkänna att det är bra med bloggen.

Man kan skriva av sig och sedan gå tillbaka till tidigare händelser i livet. De finns alltid kvar!

Som en offentlig dagbok.

Givetvis hamnar inte allt här på bloggen, men en stor del.


Och så har jag ju lärt känna ( eller vad ska man säga? ) en helt fantastisk tjej som verkligen vet vad det innebär att kämpa med sina mål!

Jösses vad jag beundrar den tösen som ger allt för att lyckas även om vägen är svår!

Det är jag stort imponerad av.

Hennes blogg ger även en massa skratt så kolla in den!

Finns en länk under " Annat Kul" till vänster här.

Beccas fina blogg!



Nej nu är Manda sjukt trött på att ligga i sängen och stirra på väggen.

Haha redan efter ett par timmar hur tusan ska detta sluta?!

Jag är så uttråkad och rastlös att jag konstaterat att i mitt rum finns det åtta fläckar av okänd härkomst på mina väggar, jag borde dammtorka oftare samt att det kanske är dax att byta ut Nalle Phu-gardinerna efter x antal år.

Njae de kan få vara kvar förresten :D

Men jag fick hjälp att ta mig till soffan och tvn i alla fall.


Så nu ligger man här och käkar godis och tänker mycket på det jag berättade i föregående inlägg.

Att saker och ting kan förändras så snabbt.

Men samtidigt är jag förvånad över sammanhållningen i systers vänskapskrets.

Killar är oftast bökiga och stökiga mot varandra.

Tuffa och Matcho ( tror dem )

Men nu sitter det en hel drös här nere i köket och samtalar med varandra på ett vuxet och moget sätt.

( De är här för att Nicke tyckte synd om mig att vara ensam och för att Caitlin behöver sina hästar )

Trots deras röster så är det en tryckande tystnad.

Det märks att de inte är kompletta utan Danny.

Caitlin försvann direkt ut med Sky, hon hämtade tränset i stallet innan hon hämtade hästen och försvann.

Jag förstår henne.

Mja det är verkligen en sorgsen dag idag.


Nej nu kommer Rickard och Jim tillbaka med pizza.

Hejs så länge!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards