Direktlänk till inlägg 27 januari 2014

Blås i Fanfarerna FFS!

Av Amanda - 27 januari 2014 10:56

Taaadaaaaa! 

    


We Did It!

Jag & Sky SLOPADE banan och KROSSADE allt motstånd i lördags!

Sky var i toppform, fjäderlätt i munnen och med vikterna, Snabbare än vinden och hon fällde ut sina vingar likt Pegasus ( ja en svart Pegasus ) och bara FLÖÖÖÖÖG över det ena jättehindret efter det andra!

Fatastiska duktiga älskade Sky <3

Så ja, det gick ganska bra kan jag lova!

På väggen hänger min allra första blågula rosett och min fina guldpokal samtidigt som Sky fick en splitterny lädergrimma i vinröttaktigt läder!

( Sicken tur då den gamla gick sönder under transporten på vägen dit hehe...Nu är syster nöd i alla fall)

Och vi ska nu delta i KM!


 


Ha ha! Det trodde ni inte va?

Att Manda på det galna fullblodet kunde?

Tji på er era snobbar!

Kan säga att man fått höra ett och annat från andra ryttare på klubben.

Av någon sjuk anledning så duger det inte att man rider någon annans häst i deras ögon (?!) och att min familj minsann borde ha råd att köpa mig en tävlingshäst...

Suck, vad avis ni är!

Sky är fantastisk och ger sin ryttare ALLT om man kämpar med henne.

Det är ingen robot, som era välskolade Halvblod utan egen vilja.

( Nej jag menar inte att Halvblod är robotar nu, utan just "snobbarnas hästar bara )


:)


Ja när vi sen kom hem på kvällen så firade vi lite och jag fick till och med en tårta som Caitie hade gjort åt mig!

När hann hon med det?

Jag frågade.

" Äh jag visste att det skulle gå kanoners för er så gjorde den i fredagskväll!"

Självförtroende Booooooost!


Å alla grabbarna var jätteglada för min skull :) Tack pojkar!


I går blev det bara att ta det lugnt... var med Jim och Caitie i garaget och tittade på.

Haha inte alla vars stora syster sitter under en bil och filosoferar medan hon fixar med nått.


 


Måndag idag och jag fick världens utbrott i skolan idag så jag tog bussen hem.

Orkar inte med allt skitsnack från Barbie ( Nickes nya) så jag råkade visst ge henne en liiiten örfil.

Man snackar inte skitiga lögner bakom min rygg!

Säg det rakt ut istället till mig och stå för det !

Så trött på folket och den där platsen så jag kräks!

Nej ett pass med Queenie för att få lätta upp stämningen är vad som ska ske härnäst!


Har övertalat Natha nu att skaffa en blogg oxå! :)

Så ska hjälpa henne med den strax!



Pussar och Kramar <3

 
 
Becca

Becca

27 januari 2014 15:17

ÅH AMANDA!!!Är så stolt över dig att jag spricker!!! Jag visste det! Du kommer sopa banan!!
OOOh...nej folk som "barbie" finns det alltför många av,du är bättre än dom,kom ihåg det gumman!
Kram :D

http://www.beccasblogg-.bloglatsen.se

Amanda

27 januari 2014 16:10

Tackar! :D Är superglad! =)

Hahaha att det gör! Oj oj vad jag ställde till det på det där dårhuset nu hehe! XD Men bitchen fick vad hon behövde!

Kram

 
Caitie

Caitie

27 januari 2014 16:12

Du hade ingen bättre bild va? Suck...

http://NotFadeAway.bloggplatsen.se

Amanda

27 januari 2014 16:13

Hahaha Jorå har massor på lager! :D Men du passar i mörkt hår juu...

 
Ingen bild

Becca

27 januari 2014 18:39

Men caitie...
Jag gillade bilden för du sitter där. På sumtsigt golv med ett vitt linne och Converse och filofiserar. Typiskt sak för mig att göra,fast inte under en bil då. Kanske sittandes i boxen med min finaste klänning och sjunga på en låt och skratta och Jocer som troget lyssnar :D
KOLLA MIN BLOGG MANDA! NU! Har till o ve' nya bilder. Kanske lite nyare bilder på mig i headern då men... Kommentera för jag vill verkligen höra vad du tycker!

Amanda

28 januari 2014 11:36

Hahaha jaa visst är den bra?

Japp jag ska göra detta! Åh vad kul!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards