Direktlänk till inlägg 31 mars 2014

Nattinatti

Av Amanda - 31 mars 2014 00:12

Nu är det måndag...

Varför sover jag inte?

Va fasen... Suck! Jag vill ligga och snarka nu ju!

Men neeee då inte får man göra det inte. Glöm det!


Hepp då tar vi ett inlägg istället!


Hur äre med er i bloggvärlden?

Tja här ska vi inte klaga, våren i antågande och livet på en pinne.

Hehe pappa har tagit upp min övningskörning igen :) Haha Är faktiskt bara 1 år och 1 dag kvar tills jag förhoppningsvis kan få körkort! :D

Så idag har jag kört hans BMW, Hoppla alla hästarna under huven!

WRRROOOMMMMM!!!!!!!!!!!!

" Hörru farsan! Vart faen sitter kopplingen förresten???"

" Amanda, en automatare har ingen koppling den växlar själv. Hur tror du annars att du kom upp i 80 på 3 röda? BROMSA!!!"

Ja ungefär så lät det.

En svettig far var glad när det var över kan jag lova... Hehe.


Så efter att jag testat pappas hästkrafter tänkte jag att jag kör väl på i samma spår men nu tar vi de levande.

Så rastade ett av Halvbloden på en riktig njutaretur idag!

Och jösses, det gick att rida ut i bara en tunnare långärmad tröja idag! Humöret är på topp och det var det för Lanzita oxå =)


 


Årets vårbild??


Sen visade jag upp BM ( Bloody Mary ) för några ev. köpare och intresse fanns så de skulle hem och fundera och höra av sig imorgon. Hoppas de vill ha henne för de verkade hur snälla som helst ;)


Givetvis blev det en tur ner till sjön med badpojken T.D så han fick doppa fötterna i det iskalla vattnet.

Haha Caitie tog med sig yrvädret Q.R dit och denna lilla dam stirrade på vattnet och sedan på Caitie med en min som sade " Menar du att JAG ska skita ner mina vackra i hovar i något som är kallt och blött?"

Haha Q.R kommer inte att bli en "badhäst" iaf ;)


Ehm nåt mer som hänt?

Var med syster och gänget till Lidköping Power Vårmarknad igår!

Massa fina bilar, gött väder och himla skoj faktiskt =) Inga klagisar alls.

Haha va tusan, Jag ska lära mig att sminka mig och ha på mig så fina kläder som de flesta andra tjejerna har i den svängen. Herregud vilka fina klänningar eller utstyrslar en del hade!

Okej, lite skadad är jag då mamma är en shoppaholic extravaganza.... I know!

Aja, men kul hade vi :)


Haha på vägen ner så brann en högtalare upp i bilen som satt i hatthyllan så vart en aning kalabalik då högtalaren avlägsnades och av någon anledning hamnar i chaufförens knä mitt på de ädlare delarna.

Jims kommentar: "Tjaaa va gla att du är singel i alla fall!"

Caitlin sneglade snett på Jim... Han svarar med att ge henne en kyss och en öl och hon skakar bara på huvudet.. ^^

Ehm Olle var inte så glad över att varken få en svedd pung eller att vara singel kan jag lova.

Men han fick en dosa snus och en cola som plåster på såren ;)

Stackars Olle...

Ragge somnade vid tre-tiden på eftermiddagen så vi hade ett ganska bra sjå med att väcka honom när vi skulle dra och äta. Att en människa kan ta så mycket plats i ett baksäte?! Haha.

Hm och så råkade vi starta ett halvt gräl ute på serveringen.

Killarna började att diskutera huruvida det går att gå på lina eller inte.

Rickard sa att han sett en flodhäst göra det i en film ( Madagascar III ) men då fick han höra att han inte visste vad en flodhäst var...

Mja... de tog upp youtube och visade honom hur en flodhäst ser ut och han sa att den påminde om Ragge.

Då blev ju Ragge upprörd och därmed var de igång.

Jag och Caitlin slevade i oss maten och gick till bilen.

Mer vill vi inte veta... ;)


Nej, man kanske skulle kolla på Madagascar nu?

Ja varför inte... Natti Natti på er <3

 
 
Ingen bild

Becca

31 mars 2014 18:49

Haha,så jäkla typiskt smålänningar!Automat på bilen! *skakar på huvudet*

Haha lät han den ligga kvar så länge att han brände sig ordentligt?! Själv skulle jag ha vrålat och kickat med knäet tills den varit ur vägen!!Lider med honom!
Men han hittar säkert någon snart ;D

Underbar bild! Min häst skulle aldrig ha huvudet stilla så länge...

Men hörru? Inga kommentarer?? Börjar sakna dom nue!

Amanda

31 mars 2014 19:46

Haha äääässsch då, anledningen till att han köpte den som automat var ju att han just ville ha den färgen och bilfirman hade ingen manuell inne ^^

Hahaha... Mja du. I och med att flammorna på den syntes väl så hann han knappt reagera XD
Mjo annars finns de la en och annan kossa mu i ladugården. Jag hade lätt gift mig med Rosalinda ;)

Hehhe... Snabb kamera kanske?

De kommer de kommer =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards