Direktlänk till inlägg 31 mars 2014

Stadstime

Av Amanda - 31 mars 2014 19:55

Detta inlägg ska jag ägna åt min vän Tess.

Denna galna tösabete och jag ( hör och häpna nu ) tog bussen in till stan för lite allmän shopping och fika.

Ja lite girltime utan en massa hästdoft.


Vi slår oss ner på stans bästa fik, deras negerbollar är gigantiska och himlagoa och börjar då återigen snacka lite allmänt när hon helt apropå fäller den goaste kommentar jag hört på länge:

" Manda vet du? Du är fan den enda vännen jag haft som inte varit vän med mig för att komma åt Jim!"

Jag bara: "Whaaaaat???"

" Ja, asså... Alla andra tjejer bara snackar om honom hela tiden och umgås med mig för att jag är hans syster... Det känns så skönt att inte du är sån!"

Hehe tackar och bockar... Nej visst din storebror är skitsnygg men jag skulle aldrig vilja ha honom så! Dessutom är han Caitlins!

Men det var en fin kommentar tycker jag <3


Sen snackade vi om våra finaste pållar istället när jag hör en ganska bekant röst.

" Manda mitt hjärtegryn!"

Vänder mig om... Där står Snygg-Dreggel-Rasmus med öppna armar och slänger sig på mig. ( Ni minns honom va? )

" Jag har saknat dig, trodde nästan du var död eller nått!" säger han och slår sig ner.

" Näe men skadliga virus tar man inte kål på så lätt!" svarar jag. - "Vad görs?"

"Nja letar efter någon som kan baka en tårta... " säger han sakta. " Kan du det?"

" Tjaaa det beror på i vilket syfte du ska ha den i... Att den ska tittas på går nog däremot kan jag inte garantera smaken... Vad ska du med tårta till?"

" Nja jag tänkte fira att vi två kommer att bli ett par!" säger han med världens leende och blinkning.


HAHAHAHAHAHAHAHAHA! Hörru grabben, skaru ragga på en tjej...

Lektion 1: Ta inget för givet.

Lektión 2: Inse dina begränsningar.

Behöver jag fortsätta?!


Så för andra gången i mitt liv dissar jag detta skönhetsverk, då intelligensen kan jämföras med en gråstens.


Aja han gick till slut! Gött! Suck vad vill denna pojk med mig? Ska du ens försöka impa på mig visa att du har intelligens!


Mjaa sen en runda på stan och Tess provade lite kläder men jag hitta ingenting som föll i smaken direkt. Haha Tess hade fått en tröja av sin mormor som hon visade en bild på. En hemmastickad randig variant i rosa,grönt och orange. Lätt bland det fulaste jag sett ärligt talat. Det höll hon med om faktiskt så den åkte rakt in i garderobens närmsta dammigaste hörn.

" Vågar inte ens ha den i stallet för den lär skrämma slag på hästarna!" sa hon.

Garanterat!  Haha!


Mja sen fick vi skjuts av Ragge hem då vi höll på att bli överkörda av honom. Jag sa åt honom att sluta stirra på brudar medan han kör, det är bättre att han stannar innan... Hehe I´m Evil.


Näe nu äre banne mig kvällsmat här!


Puss och Kram mina änglar!


Imorgon får ni skämta bäst ni vill, men jag fyller hela 17 år :D Yeeey

 
 
Ingen bild

Becca

1 april 2014 17:30

Vänta nu...
Så Jim som är tsm med caitie är Tess storebror?
Asch! Stackars Jänta! Förstår henne verkligen!
Skönt att hon har en vän hon kan lita på!
Fast,man blir ju nyfiken när alla säger att han är jävligt snygg men, slår vad om att han inte kan klå en...person,jag känner :P
Så jäkla elakt att utnyttja Tess på det viset!! Blir rykande förbannad bara vid tanken!!

HAHA!!! Hälsa Dreggel-rasmus att till och med JAG har hört bättre raggnings repliker!!
Manda,har han bil? Iså fall,Baka lydigt en tårta och kasta på bilen ^^ Fönster mm. går också bra!

Haha!! Så jäkla typiskt!! Är dom inte full så dunkar dom musik och kollar in brudar...!

Kramish! Kolla in på min blogg *blink blink* Hoppas du gillar det!

Amanda

1 april 2014 21:18

Haha ja precis, Tess är Jims lillasyster. Kan lova att deras "syskonkärlek" är snäppet kaotiskt haha de bråkar jämt ;)
Nej vad skulle jag med den till? Hm jag ska leta upp en bild på han så får du se =)
Jo jag också...

Haha ja precis.. Han borde lära sig ett och annat minsann! Aja när jag tänker efter så klarar man sig utan bollkåta as ;)

Hehe jajjeemen!

I´ll Check!
Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards