Direktlänk till inlägg 4 april 2014

Bråkande Familjen

Av Amanda - 4 april 2014 19:43

Ja asså ingen familj är ju felfri, allra minst min men det största problemet hos oss är att vi alla är starkt envisa och SKA ha vår vilja fram.

Självklart delas inte åsikterna av resten och därmed har vi ett mindre bråk på gång.

Nu är man så van vid det att man knappt bryr sig, men man tar ändå illa upp.

Idag, fredagen dn 4 april har vi haft 4 bråk inom familjen.


1. Började i morse. Och mina föräldrar sitter och käkar frukost tillsammans. Tro mig, detta infaller ungefär mellan 3-6 gånger om året så en ganska ovanlig händelse i huset. Då tänker ni, uppdukat frukost bord med färska frallor, grönsaker, juice och massa annat gått. Hahaha! Nej nej Skogaholmslimpa, kaffe och ost typ. Mina föräldrar med varsin tidning och allt är lugnt tills mamma öppnar munnen.

" Jag funderar på att åka till Bryssel nästa vecka. Ska skriva om en sak där i tidningen!"

" Det har ni la reportrar till?" Säger pappa.

" Det är en fin stad som erbjuder mycket. Jag åker!" säger mamma.

Haha därmed börjar de tjafsa. Pappa tycker inte det är en bra idé och de skulle faktiskt till hans föräldrar på onsdag och käka. Mamma menar på att han inte bestämmer över vad hon ska göra eller inte.

Världens utläggning till pappa om att det är fritt land och slaveriet upphörde på 1800-talet samt att bara för att de är gifta så bestämmer inte han över henne.... GAAASCH vart får hon allt ifrån.

Själv så låter jag dem skrika på i 20 minuter innan jag talar om att de håller på som ett par dagisbarn i sandlådan. Då kläcker mamma ur sig " Ja men Brysselresan är bara från Söndag till Tisdag"

Du kunde inte sagt det direkt? Så hade ni sluppit allt tjafs??? Neeeeej då...

Aja de lugnade sig.


2. Kommer ut till stallet och börjar med sysslorna där. Då kommer pappa och börjar prata om vi ska köpa in fler hästar, eventuellt ha ett ridläger och det ena med det andra. Asså, sånna grejjer som ridläger kräver minst ett års planering i förväg lilla pappa! Inte två månader! 

" Hmm mja men det löser ni tjejer!" säger han och letar upp min syster. ( Vi tjejer är jag, Nina och Caitie)

Syster blir tokig och skriker och skäller på honom att det skulle hon aldrig ha tid med just nu, Nina har fullt upp och att jag inte ska behöva ta det ansvaret. Återigen blir min stackars far utskälld och nerröstad.


3. Jag fick en lektion i dressyr av Caitlin. Hon tjatar hål i skallen på mig. Samma saker om och om igen trots att jag gör som hon säger. Hälarna är nere i backen på stackars Felizia. Men nej då, inte blir hon nöjd alls och vi skriker på varandra innan Nina kommer och tar över. Då gick det bättre =) Tror att jag bara ska fråga om hjälp med hoppningen när det gäller syrran, vi kör samma spår då men inom dressyren är vi helt olika.

Aja detta är inget ovanligt så vi blir sams och rider ut sen. =) 


Caitlin undrar om jag vill med hem till dem och grilla sen och en välgrillad fläskfilé säger man inte nej till alls. Så vi åker hem till lägenheten och duschar och byter om.


4. Kommer hem till Jim och Caitlin. Grillen är tänd och grabbarna sitter med varsin öl i trädgården och har det bra. På gräset står det en svart Cadillac som ingen av oss känner igen. Caitie frågar vems bilen är och Jim får en oskyldig min i ansiktet.

Nu genomskådar min syster honom direkt och undrar varför han nu skaffat ännu en bil, då det inte är så gott om pengar för tillfället.

Jim ler.

" Men älskling! Den kostade ingenting! Jag bytte den mot Bjucken." säger han lugnt.

" Du gjorde vaddå?" Skriker Caitlin i rena raseriet och kastar en tom burk på honom. " Hur fan kan du byta bort Buicken, ditt förbannade as??!"

Buicken är ju Dannys bil. Jag förstår att hon blir rasande och bara skriker på Jim. Stackarn men ändå!

Jim försöker få en syl i vädret. Misslyckas totalt kan jag lova!

När hon skrikit en rad skällsord många av dem har jag aldrig hört förr så tänder hon en cigg och andas.

" Buicken är dessutom MIN bil!" Avslutar hon och illblänger på honom med svarta ögon.

Jim går fram till henne och kramar om henne kärleksfullt.

" Älskling... Förlåt jag sade fel, jag menade att jag bytte den mot den svarta Bonnevillen jag skaffade förra vintern.. Skulle aldrig byta bort något som är ditt och så betydelsefullt för dig! Förlåt!"

Karln ber om förlåtelse på sina bara knän.

Caitlins kommentar:

" Sen när har du en svart Bonneville?!"


Haha jaaa ni... Jim berättar att han skaffade den förra året i februari och har använt den 3 gånger så han bytte den mot Cadillacen idag då han inte orkade göra vid Bonnevillen. Så lugn, den vita cabben är kvar! =) Caitlin hade totalt glömt bort den svarta och säger tyst förlåt för diverse saker hon just kallat sin älskade Jim.


Som ni märker är det ofta missuppfattningar som leder till bråken hos oss eller bristande info samt att när vi blir förbannade så lyssnar vi inte.. Haha familjedrag?


Aja nu ligger fläskfilén i magen och jag har skämt bort mig själv med några xider så nu blire snart att ut och åka lite på stan.


Cadillacen i fråga? Jorå vi har redan hunnit med premiärturen för behövde in till stan och handla kött och jag diggar den som fasen! =)  Nu bygger grabbarna ljud i den sen blire cruisa på stan! =)

Ha en go fredag alla!

Här kommer en bild på Daisy!


 


 
 
Caitlin

Caitlin

4 april 2014 20:29

Vaddå? Vi bråkar väl aldrig i våran familj? Haha man tror att du är värsta ängeln och aldrig startar nått hahhahahahaha stackars läsare! <3 I love You skål!

http://NotFadeAway.bloggplatsen.se

Amanda

4 april 2014 20:31

Åh nej aldrig nånsin! Vi är rena Disneysagan hahaha!
Klart jag är det! Jag är minst och ALLTID oskyldig förutom ibland, men idag har jag varit snäll flicka.. Hittills!

Love You Too!!!!

 
Caitlin

Caitlin

4 april 2014 20:33

Hmmm mjaaa vissst serru.... Dra den om Rodluvan också! :) Nej nu stänger vi ner datorerna och dricker lite tycker jag.

Haha vare Daisy den hette? Jag trodde det var Berta...

http://NotFadeAway.bloggplatsen.se

Amanda

4 april 2014 20:35

Hehe no comment on that!

Ja du borde fan rensa öronen mer än te midsommar syster yster! =) Det finns en väääldans bra uppfinning som heter Bomullspinnar. Allså
B-O-M-U-L-L-S-P-I-N-N-A-R ... googla på det!

Skål på deck!

 
Caitlin

Caitlin

4 april 2014 20:36

Jasså det säger du... Hmmm ska kolla upp det ;)

http://NotFadeAway.bloggplatsen.se

Amanda

4 april 2014 20:37

Duktiga Du

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards