Direktlänk till inlägg 29 april 2014

Heeej...

Av Amanda - 29 april 2014 11:00

Jamen hallå där!

Jag har varit lite upptagen på sistone, dels av Paris, dels av hästarna och dels av en sån häringa pojkvasker.

På något konstigt sätt så har det blivit en hel del timmar i telefon och smsande... Förstår inte det haha!

Ja, ja... han är ganska rolig faktiskt!


Idag har jag tråkiga nyheter, men vi väger upp det lite med några roligare.


Nog om det, jag nämnde ju PARIS!

Jag fick ju en weekend i present av mor och far ;) Så tog med mig Tess och vi flög hela vägen ner haha! Underbara Frankrike asså!

Caféerna, butikerna, Eiffeltornet, staden, människorna... Ja allt! I Love It! Synd bara att det mesta man verkligen vill ha är svindyrt.

Men vi bodde på ett fantastiskt hotell, pool, drinkar, massage, bufféer och massa annat skoj! Inga skrikande och irriterande barn i alla fall. Jag hatar ungar som springer runt och gapar och snorar när man är på semester, de skriker under maten, klagar på allt och ger sina föräldrar ett helvete... Nej Usch!

Så massa njutande, shopping och bara slappande var det. Wonderfull.


Man kommer hem med nya krafter vilket märktes på dressyrträningen med Felizia igår! Jävlar vad bra hon gick min ängel! Kändes verkligen som om vi var ett. Jag behövde inte jobba mycket alls för hon gjorde vad jag bad henne om och hon gjorde det så perfekt :D Ren lycka!


Inte för att den varade så länge.

Tyvärr fick mammas gamla dressyrstjärna Ricci ett hemskt kolikanfall under eftermiddagen. Det fanns inget att göra så tyvärr så fick han avlivas. Pappa såg till att hans sista viloplats blev färdig direkt och nu ligger han bredvid Shetan. Så det är lite tungt, mamma är helt förstörd. Men så har hon ägt honom i 30 år. Han blev hela 36 år nämligen.

En stolt och vacker hingst som alltid bar huvudet högt!


Det är klart att hästar inte blir 90 år gamla, och när de är i Riccis ålder är det faktiskt ingen större idé att lägga dem på ett operationsbord. Det gör mer skada än nytta anser jag.

Men han har ändå alltid funnits i mitt liv så man känner sig lite tom, det går ingen ståtlig fux i hagen bakom huset längre.

Vem kommer nu att uppfostra unghingstarna lika bra som gamle Ricci?!

En stor förlust inom vår familj och vi saknar honom extremt mycket men vetskapen om att han har haft ett händelserikt och bra liv gör det hela lite lättare.

I alla fall för mig!


 

Tack för allt du har lärt oss älskade Ricci!

Vila i Frid <3



Nej, hoppas allt är bra där ute med er!

Jag ska ta mig en tur på T.D och njuta av det fina vädret jag!


Puss och Kram <3

 
 
Ingen bild

Becca

1 maj 2014 14:47

Vackra Ricci♥
Jag vet hur det känns att förlora någon så där plötsligt, en förvarning eller ett tecken hade suttit fint men nej, helt plötsligt är dom borta.
Vila i frid Ricci♥

Btw, här har vi snö till knäna så ehm... deppa int för lite snöblåst! ;P


Amanda

7 maj 2014 11:21

Ja visst var han fin? Bilden var ju dock tagen under hans glansdagar men fortfarande lika stolt och livlig.
Det är hemskt när någon man känt hela livet bara försvinner sådär. Han har ju alltid funnits :(

Usch då! Hoppas det smälter snart!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards