Direktlänk till inlägg 14 oktober 2014

Kwått, kwått, kwått är gott, gott,gott

Av Amanda - 14 oktober 2014 22:17

Hej alla små snäckor där ute i det stora havet!

Jisses vilken fin inledning va?

Djup och filosofisk... Precis som jag!

Hahaaha nej, det där trodde jag inte ens på själv!

Rubriken... tänkte köra lite på Beccas stuk och namnge inlägget efter låten som var på när jag började skriva detta... BILLY OPEL FFS! a.ka Mora-Nisse..

Vad tusan är "kwått" för någe??? Nån som kan Dalarnas dialekten?! Please kommentera då !


Förresten, förkylningar härjar även i England!

Just nu, svinont i halsen, trött och har feber.. Grattis Amanda! Ta fram näsdukarna och snora på medan du prompt ska gapa efter i låttexten till "Watch Out Mr. Springsteen" som värsta operasångerskan..

Inte någon vidare bra idé men grymt skön låt =) Av Black Knights.. Ett rockabillyband från Sverige =)


Ge mig en Vicks Blue för helv... Eller jaa.. Halstablett vore gott.. grymt sugen på det.. och Falukorv!

Värsta gravidcravings här haha...


Penny frågade idag varför jag saknar Sverige så mycket..

Öh?

Mina vänner, hästar, bilar, pojkvänner, språket, ta en fika, filmkväll med Tess, syrran, hundarna, dammråttorna, lugnet och självklart skogen!

Hur tusan vill man leva där det bara är gröna kullar och kanske ETT enstaka träd här och där?!

Pennys svar:

" Get a new boyfriend, I´m sure he´ll find a new girl instead of you... And I Understand him!"

Hm, du ska få träffa min polare Pär a.ka högernäven i ditt fejs bitch!

Nej, jag är ganska övertygad om att jag och Nicke klarar detta... =)


Men jaha... jag har inget speciellt att berätta idag.. Känner mig stolt över att ha klarat ännu en dag utan att klippa till Penny... Det är faktiskt ganska bra...Oerhört fantastiskt i alla fall!

Men det smäller snart..

Speciellt om detta klagande på ALLT inte slutar.

Idag blev hon galen för att karbinhaken på Midnights grimma var knäppt åt fel håll!

Ursäkta?!

Ehm ja... ganska mycket skrikande blev det mellan oss och jag tror jag kallade henne för en avsevärt ful och kacklande avdankad gammal hönskit.. Det kan ha slinkit in där... på engelska så hon förstod.

Vad jag kallar henne på svenska vill hon inte veta ^^


Nej... vad gör ni för skoj då? Jag snorar och lyssnar på musik... " Åhåjaja hör va de blåser i träa idag " haha Sven Ingvars vart de visst...


Snoriga hälsningar och många kramar på er peaches! <3

 
 
Sandra

Sandra

14 oktober 2014 23:52

Du får krya på dig! :)

http://www.faces.bloggplatsen.se

Amanda

15 oktober 2014 18:40

Tackar :)

 
Ingen bild

Becca

15 oktober 2014 11:09

Inledningen lät som en femtio år gammal lärare som förgäves försöker vara rolig... Flabbade som fan.
Men visst är det bra inspirationskälla?
Hursomhelst, vad säger de i resten av låten da? Jag kan fråga min kusins kille men jag har en misstanke på att det betyder nått snuskigt. Sprit skulle jag gissa på...

Hahaha! Man borde igentligen sluta sjunga men ibland så MÅSTE man sjunga/skrika med! I feel your pain, sis!

Beundrar dig faktiskt, jag skulle ha klippt till henne direkt.
"Va? Snackade du just skit om mitt förhållande? *BAM* Sorry not sorry!"
Typ...
Sätt dit henne för fan! Du tänker väll inte låta henne gå mycket längre?!

Amanda

15 oktober 2014 18:54

Haha jo den fick jag till minsann :)

Det är ungefär vad de säger... Å massa konstigt haha.

Jo du, såhär lång stubin brukar jag inte ha me sånt folk! Men får väl tänka på husfriden oxå.. Eller va man ska säga..

Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards