Direktlänk till inlägg 15 oktober 2014

Ny bekantskap

Av Amanda - 15 oktober 2014 20:47

*Tänker, tänker, tänker*

Nix ingen bra inledning idag!

Så vi kör ett klassiskt HEJ!


Jag kämpar på med förkylning och annat. Har i alla fall orkat rida Star vilket jag inte hann igår. Det tar tid att sköta hela stallet själv, för tro inte att Penny bryr sig om nåt annat än sin häst!

Men jag klagar inte, då har jag tidsfördriv.

Var ute i regnet en tur och lät honom sträcka ut ordentligt på fälten. Jäklar vad fort det gick, värsta räcern var han.

Så dundrar på i full fart och plötsligt skyggar han till.

Flyger av såklart men hade turen att Star stannade och kom tillbaka till mig ( mest för att han vet att jag har godis i fickan men ändå!)

Så reser mig upp och tar hans tyglar.

" Hur gick det?" hör jag en röst och tittar upp.

En tjej på en brun häst kommer skrittandes emot oss.

" Öh bra... Rätt van, dock första gången på denna hästen..." säger jag och kollar så att jag inte tappat en arm eller nåt.

Tjejen heter Emelie och är jättetrevlig. Det visar sig att vi är grannar. Hennes häst är jättefin oxå! En brun valack med bläs.

Så vi red en sväng och hon visade mig lite terränghinder =)

Imorgon ska vi rida ihop igen!

Så kul att få nån annan än Penny att umgås med! =)


Sedan hem och fixa honungsvatten, det är sjukt bra för halsen med en gnutta stjärnanis i =) Tips till er! Funkar lika bra varmt som kallt som ljummet!


Jag satsar mer på att undvika Penny efter bästa förmåga. Att jag inte klippt till henne beror på att jag inte orkar bråka med farsan om det. Han gnäller jämt på att vi borde bli vänner då han ser henne som en extradotter!

Ja ledsen att jag är ditt biologiska barn och att du tvingade hit mig! Sorry my bad!


Men jag är inte bitter nej, nej.. Önskar att det kan bli December snart för då åker jag hem! Ska fira jul och nyår i Sverige så kan pappa och hans nya familj vara för sig själva!


Annars då? Sitter här och snorar... Dricker stjärnanis vatten och försöker komma på nåt vettigt att göra. Jag behöver en kvällshobby!

Samla frimärken kanskè?

Är det roligt?

Öppen för förslag faktiskt!

Försökte knåpa ner en novell åt er men inspirationen är verkligen i botten... Det bästa jag fick ihop var en annorlunda version av Bamse som träffade Nalle Phu... Ehm jaa... Vi släpper det!


Penny har tjatat på sin mamma att hon vill ha en hund. Farsan bara " Ja men en vakthund på gården är ingen dum idé"

" Sen när blev pudlar vakthundar?!" skriker Penny. " Jag ska ha en Pudel sånna fall "

" Ehm.. Jag trodde du sa hund och inte en golvmopp..." skjuter jag inte lite tyst på svenska och pappa flinar.

" Lägg av att snacka ert skitspråk!!" vrålar Penny.

Då kommer hennes mamma och säger att visst kan dem åka och titta på en hund...

Okej... ?! Bortskämd är ordet!

Varken jag eller farsan är så överförtjusta på en pudel... Är väl bättre man skaffar nåt som har liiiite mer respekt med sig? En mer gårdshund typ..

Ja, ja... Lägger mig inte i det hela alls... Tänker inte ta hand om den iaf!


Haha jag har blivit en gnällis! Sorry... Och inget roligt har hänt heller...


Nej, ett kort inlägg sen blire bädda ner sig i sängen och kolla film! Utan Tess :(  Snyftis!


Pussen och Kramen på er!

 
 
Ingen bild

Becca

18 oktober 2014 12:00

En hobby... har tänkt så hjärnan har kokat men ändå kommer jag bara fram till det jag skulle ha gjort.
Finns det någon chans att det kan finnas något körbart? Typ moped, cross, fyrhjuling...? Om inte så skulle jag skaffa en billig gammal moped och köra skiten ur den.
Meeen nu är ju du inte mig så... jag har inte en blekaste aning...

Tycker så jävla synd om dig! Tänker på dig dagligen Mandis!♥
Stay strog and don't let those bitches get to you!
Kram på dig!

Amanda

18 oktober 2014 21:47

Ja du.. En gammal traktor finns :)

Awh du är så gullig, gumman!!!
Idag brakade helvetet loss kan jag säga...

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards