Alla inlägg den 7 november 2014

Av Amanda - 7 november 2014 14:36

Hej på er!

Idag är det fredag om ni inte missat det.
Regn och rusk. Bläää!
Men en skogstur med Tess har vi åstadkommit idag.
Jag undrar om Casanova är rädd för något egentligen?!
Utöver röda brevlådor då..
Först möter vi en timmerbil, tomlastad men det är en massa kedjor på flaken som slänger och dänger.
Lillfux blir livrädd, skyggar ner i diket och upp på andra sidan.
Casanova står kvar på vägen, tar ett djupt andetag och är hur lugn som helst.

Lite skrattandes så fortsätter vi turen och Lillfux är stirrig hela tiden. Hyperstressad och nervig ( fullblodsvarning ?!) men men det finns värre saker att bekymra oss om så jag och Tess fortsätter vår intressanta diskussion ( ämne: hur faan gick den där barnsången om min kära lilla ponny???)

På asfaltsvägen hemåt så börjar Lillfux tagga ner. Tills hästarna spetsar öronen och tittar ut på ett fält.
Jaha, tre älgar står och glor på oss. En ko med kalvar och min första tanke är att de vore gott med en älggryta.
" hoppsan!" Säger Tess och i nästa sekund så sticker Lillfux iväg i sken.
Casanova står kvar och tittar efter sin polare men gör ingen ansats till att följa efter.
Jag ska ta ett snack med han angående flockinstinkter sen;)

Men vi tittar på älgarna och skrittar sedan hemåt i lugn och ro.
Kommer runt kurvan och där sitter Tess i diket. Dygnsur och asarg.
" dumma häst! Hon slog omkull så jag flög av, hur faaen lär man sin häst att hålla reda på föttera?!"
Okeej, din häst går i backen och du är orolig över hur man lär hästen att den har fyra ben?!

Tess får hoppa upp bakom mig och vi lunkar hemåt. På grusvägen ser vi Lillfuxs spår och jäklar vilken steglängd!! :)

På gården står Caitlin och håller en stressad lerhög med sadeln på sne.
Tess skrittar av Lillfux och vi kan konstantera sadeln är förstörd...

Hm, har även kommit på att det nästan alltid händer nått när vi är ute ^^ haha illa..

Nej nu ska jag träna dressyr med Star och sen vet jag inte!

Puss på er!

[Bild]

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards