Alla inlägg den 6 augusti 2015

Av Amanda - 6 augusti 2015 11:01

Seg idag... Har inte kommit igång i kroppen än. Är det första tecknet på att jag börjar bli gammal?!

Suttit och kollat annonser med syrran. Ibland är hon rätt konstig.
Känner hur hon bara vrålstirrar på mig en längre stund.
"Men för helvete, ska jag börja ta betalt eller?" Säger jag.
" Nä, jag funderar på om du kan rida en B-ponny?"
" Allså.. Stackars häst! Jag är både för lång och fet!"
"Äsch!! Vi får la såga av dina ben några decimeter bara.."
Nej tack!
Allså, jag är 172 cm över marken, känner att en B-ponny är skapt för nån betydligt kortare och yngre person än så.
" Varför undrar du?"
" Men kolla bara vilken sötnos!"
Ja, nackdelen med ponnys är att de ofta är extremt söta..
2-åring, Welsh Mountain, sto, fin stam.. Urgullig!!
Nej... Minsta ponnykategorin jag sätter mig på är en större C!
Hittade för övrigt inget jätteintressant. Men vi ska åka och kolla på ett mindre halvblod i eftermiddag:)

Öh... Jag vill ha en egen måne... Nä en ostmacka duger gott faktiskt.
Mums..

Höll på att dö i hjärtattack innan idag. Sitter i köket med en kopp kaffe, seg som fan och bläddrar lite löst i Höökskatalogen. Hundarna sover och allt är stilla och tyst.
Plötsligt slits ytterdörren upp och Ragge kommer inrusandes.
Jag trodde ju för fan att det var en inbrottstjuv!
Och våra två livsfarliga, blodtörstande vakthundar.... Är helt jävla fucking värdelösa!
Trixie viftar lite på svansen och Samantha sträcker på sig och suckar!
Själv höll jag på att trilla av stolen.
Vad ville Ragge då?
Jo ha kaffe...
Så fick lite sällskap i alla fall innan Caitlin kom ner helt yrvaken.
"Öh Caitie! Ska vi rulla mot Tranås i Dodgen på lördag?"
" Funkar den då?"
" Nja jag borde nog fixa bromsarna då.. Det är ganska spännande att köra den nu!"
" En bil utan bromsar - Nej tack" säger jag.
" Vi kan ta Buicken..."
" Den är ju hemsökt!" Säger Ragge.
"Naaaw stora starka Ragge rädd för spöken..."
Jag kunde inte hålla käften faktiskt. Hehe :)
Så på lördag ska vi åka cabbe! :)

Nä, nån nytta ska man väl göra idag?
Puss

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards