Alla inlägg den 3 juni 2014

Av Amanda - 3 juni 2014 12:43

God dagens!


Jaha, idag är man lyckligt lottad över ett ridhus! Det är dygnsurt ute! Det bara regnar och regnar... Deppväder!

Allting är blött och lerigt! USCH var är sommaren, solen och 30 + grader? Kom tillbaka, Please!


Men men igårkväll, hjälpte jag Leena på ridklubben under en hopplektion. Helt plötsligt får hon ett akut samtal och säger åt mig att ta över. Jaha...

Öh du på Dandy! Ner med hälarna!

Men det gick bra haha!  

Faktiskt!  I´m Surprised!

Leena återvände 40 min senare så då var lektionen slut. Hon frågade eleverna om jag skött mig och det hade jag gjort så ganska stolt faktiskt! =)

Kommer få äran att lära upp nästa års nybörjare kanske =)


Ja, annars då, går det faktiskt framåt med Casanova. Caitlin kan glömma att få tillbaka honom! Mohahaha!

Felizia är underbar som alltid och sköter sig.

Tyvärr är Sirocco halt igen :/  Jag vet faktiskt inte om han kommer bli så pass bra att han gå kvar i sin hage och bli pensionär redan nu vid 8 års ålder.

Vill inte se honom lida eller ha ont, samtidigt som det verkligen skär i hjärtat på mig att veta att det kanske bara finns ett alternativ för honom. :(

Han verkar även missnöjd med sitt liv, det finns inte samma bus och glöd i honom längre. Han har snabbt förändrats från stallets busfrö till en helt normal häst.

Det är inte min Sirocco längre. Utan någon annan.

Jag vill absolut inte se honom ha ont, och jag kan förstå att han saknar träningarna och ridningen.

Jag kan inte behålla honom för min egen skull.

Trivs han inte med att vara "skrothäst" kanske det är bättre att han får somna in?

Mycket tråkiga tankar på det just nu faktiskt.

Väntar i skrivande stund på veterinären som ska komma och titta på honom samt vaccinera några andra hästar.

Men jag är nervös inför hennes dom.

Det enda som verkar pigga upp Sirocco är att han blir bortskämd med en hel del äpplen och morötter...


Nej vad deprimerande det hela blev! Usch matchar vädret...

Nu kom det iaf en bil här...


Kram

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards