Alla inlägg den 12 juni 2014

Av Amanda - 12 juni 2014 10:19

"Manda, kan du baka en kaka åt mig?"

" Varför då?"

" För att du är världsbäst på det och för att du tycker så mycket om mig?!"

" Hmm... Hur gick det sist jag bakade? Kul att man fick smaka efter att ha slavat i köket i en evighet! Glupska gris!"

" Men vaddå? Jag sa ju att du skulle få mitten av den... sen att du gjorde en med hål i mitten är inte mitt problem..."

"Sorry my bad! Men jag har faktiskt inte tid att baka kaka..."

" Och jag har inte tid att äta den heller :/ Attans!!!"

Haha! Senaste sms-konversationen med Robin.

Vi har verkligen meningsfulla samtal ibland... Oftast är det bara " <3 " Haha... Mjaa jag har inte så mycket att berätta faktiskt.


Njuter av sommaren, har åkt jänkebil i helgen. Några xider fattigare, avslutat sökandet efter ett tetris-spel av gammal modell ( stort diskussionsämne i helgen ) Ehm överlevt x antal turer med Casanova :D


Fasen jag diggar den hästen. Han är ganska supercool!

Igår red jag och Nina ut, mötte värsta timmerbilen med lösa kedjor och grejer. Vi tänkte bägge två att nu får Casanova hjärtattack. Men han skrittar på och klipper lite med öronen bara. Fullt upptagen med att dreggla på Lanzias bakdel i och för sig. Hade Nina och Lanzia ( ett av halvbloden ) som bromskloss nämligen. Jisses vilken hetsporre han är ute i skogen...

Men rätt stolt när han inte reagerade på den stora lastbilen. Dock är pappas BMW ganska livsfarlig emellanåt av den lilla anledningen att den svarta lilla bilen behagar att FLYTTA PÅ SIG då och då... Ehm jaa du, den bilen väger ungefär lika mycket som du kära hästen och du kan lätt undkomma den genom att hoppa in i skogen. Men när du möter en 40-tons lastbil som dånar och skräller så reagerar du inte ens?!


Hmm solen skiner, varmt ute... inne sitter en Amanda och bloggar...

Är jag sjuk? Nä...

uttråkad? Nä inte speciellt.

Väntar på något/någon? Nä...

Hungrig? Nix

Nyvaken? Nej uppe vid 05.30

OMG Jag borde skaffa mig ett liv!!!!!!!!!!!!


Eller en banana boat hahaha! Oh det vill jag ha... Hmm måste nog googla lite på hur en sån ser ut...BRB!


Okej, efter noga övervägande... Njaa lusten försvann en aning.. Jag som trodde det var en båt av bananer...


 

Ja, ja... Får väl bygga en själv i värsta fall... Vart köper man 1 ton bananer som är vattentäta och håller i minst 4 år? Är de ekologiska då? För jag tänkte bli en riktig miljönisse faktiskt...

Ni vet, bara käka ekologiskt, åka häst och vagn för att rädda världen från avgaser, gå med i GreenPeace och naturligtvis starta en rädda djurarts organisation ( lite inne på talgoxar ), börja källsortera, engagera mig i Miljöpartiet och rädda Ozonlagret...

Jäklar jag har massor att göra nu ju!


Hurry up!


Eller så tar jag det i mitt nästa liv...


Pussen





Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards