Direktlänk till inlägg 4 augusti 2015

Det kommer mera

Av Amanda - 4 augusti 2015 21:54

Som utlovat så kommer det att komma ett fakta-inlägg ( skrivet av mig och syrran ) inom kort med temat "stridshästar".
Mest för att jag fick hela 4 kommentarer på förra inlägget på 10 min :) och de blev bara lite urspårning om valar och pudlar ( Lynn i sitt esse)

Känns som att jag verkligen är inne i en bloggperiod nu. Så får passa på.

Har ju pysslat med denna bloggen nu i 2 år (?) och försöker hålla samma anda men Life changes - So do I som di säger.. Säkert nån grek som kom med det citatet ;)

Ja, överlevt Ullared ännu en gång. Faktum är att vi klarade av det på 2 timmar! Tre fruntimmer på två timmar - det ni!
Köpte lite underkläder, linnen och leggings bara för 300kr typ ;)
Caitlin handlade sina älskade reservgrimmor och Sanna kläder till Nicole.

Hööks däremot... Stackars butiksbiträdet som råkade ut för oss.
BT = Butiksbiträdet, ung tjej på kanske 18 år.
C= Caitlin
S=Sanna
A= jag

BT: behöver ni hjälp?
S: Jaa, jag behöver ett sjukt slitstarkt täcke..
BT: det här är vårt bästsäljande och har många nöjda kunder!
C : Neeej!!! Det går sönder direkt! Jävla skit är vad det är och inte får man lämna tillbaka det!
BT något chockad: men om du inte är nöjd så är det självklart att du kan lämna tillbaka det...
C: nej, de vägrade det för att det var använt 1 gång och redan trasigt! Försäljaren sa att tre Shire inte ens kunde dra sönder det men min lilla arab lyckades på en kvart!
BT: Men klart att du kan få pengarna tillbaka om täcket slets sönder av hästen och försäljaren lovade att det skulle hålla! Bara du har kvittot kvar.
C: klart jag har det! Täcket ligger i bilen dessutom.
BT: hämta det så löser vi det * stort leende*

Jag följer med Caitlin ut.
A: ehm... Menar du det blå täcket som han slet sönder i slagsmålet?
C: japp så klart!
A: var inte det för stort för T.D och du bara skulle byta in det?
C: jo men nu är det trasigt och odugligt i allafall, så då kan vi ju köpa ett nytt i rätt storlek

Jaa... T.D är nog ganska känd för sina täckesbravader... Kan säga att försäljarn i denna butiken såg chockad ut när vi kommer in med täcket i två ICA-kassar, täcket är slitet itu i 5 delar, nertrampat och smutsigt. Men hon tog tillbaka det.
C: men det var ganska bra kvalité, vanligtvis tar det honom 3 minuter och dettta höll ju i en kvart!
BT: oj din häst gillar nog inte täcke då?
C: vad har han för val? Jag tänker inte flytta till öknen med han bara för det...

Jag hittade lite schabrak och smågrejjer till mina sötisar. Sanna och Caitlin köpte varsitt nytt täcke och ja... Det flög iväg nåra sedlar i ett svisch! Casanova fick ett nytt aachenträns i mörkbrunt och han kommer bli så fin så i det.

Ganska rolig dag faktiskt!

Nä nu vet ni hur man reklamerar varor iaf :)

Puss på er:) dax att nanna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards